Üdvözlünk Kalandozó!
Kérünk, lépj be vagy regisztrálj!

Felhasználónév:

Jelszó:




Elfelejtett jelszó?
Ingyenes regisztráció Főmenü
  • Általános
  • Főoldal
  • Regisztráció
  • Szabálykönyv
  • OOC fórum
  • Játéktér, IC fórum (16+)
  • Súgó - karakterspecifikus
  • Fajok
  • Kasztok
  • Felszerelések
  • Képességek, értékek
  • Súgó - világspecifikus
  • Térképek, a világ
  • Városok, demográfia
  • Hit, vallás, istenek
  • Élővilág, bestiárium
  • Politika, hivatali ügyek
  • IC törvények, őrség
  • Naptár, égbolt, krónikák
  • Gazdaság, kereset, árak
  • Negyvenes (kártyajáték)
  • Hősök csarnoka
  • Súgó - játékmenet
  • Utazás, helyszínváltás
  • Munka, pénzszerzés
  • Szintlépés, fejlődés
  • Harchelyzet, cselekvések
  • Mágiarendszer
  • Alkímia, varázsitalok
  • Tolvajlási rendszer
  • Második szál
  • Egyéb
  • Kapcsolat, impresszum
  • Statisztika
  • Adatvédelmi nyilatkozat
  • Kockagurító
  • Fantasy karakterképek
A weboldal teljes tartalmára a Creative Commons BY-NC-ND 4.0 Nemzetközi Licens érvényes!
Lanawin.hu › Fajok
› Tündérek

Tündérek, a jóságosak

Általános leírás

A tündérek viszonylag változatos méretet képesek ölteni. Lenyűgöző szépségűek, törékenyek, gyengék, de roppant találékonyak. Némely tündérnek szárnya is van (tipikusan az alacsonyabbaknak és a nőknek), amivel fél lábnyira emelkedve akár repülni is képesek rövidtávon, ám roppant hamar elfáradnak. Legtöbbjüknek nem adatik meg a szárny, de lábon is roppant fürgék tudnak lenni. Apró kezeik igencsak ügyesek, művészetekben kifejezetten jeleskednek. A tündérek, ha tehetik, kerülik a harcot. Amennyiben mégis ilyesmibe keverednének, közkedvelt fegyvereik közé tartozik a rövidkard, a tőr és pálca. Általában melegszívű, nyitott habitussal rendelkeznek, s ki ettől eltér, kivetik maguk közül. A mágiára fogékonyak, de valamelyest rögösebb út vezet e tudomány legmagasabb szintjeihez számukra, mint az általuk oly nagyra tartott elfek számára.

Általában 100-140 esztendőt élnek. A gyermekkor 20, a serdülőkor 40, az ifjúkor kb. 60 éves korukig tart, 140 év fölött öregnek/aggastyánnak számítanak. A férfiak 3,5-5, míg a nők 3-4,5 láb magasak (110-160 és 95-140 cm).

Viszony más fajokkal

Barátságosak: óriások, elfek, emberek, törpék, gnómok, tündérek
Barátságtalan: nincs

A többi fajjal semleges a viszonyuk. Kiemelnénk, hogy ez csak a tipikus sztereotípia a világban, ettől merőben eltérő is lehetséges, nem egy ork-elf barátság született már, ahogy az emberekkel háló elfek is sokkal barátságosabbak a fél-elfekkel szemben. Szóval ez az általános, de ettől merőben el is lehet térni! Fontos még az is, hogy a fenti az lehet egyirányú barátságosság/ellenségesség, például a fél-elfek nem barátságtalanok az elfekkel szemben, de az elfek igen a fél-elfekkel szemben. Így a fenti az csak erre a fajra vonatkozó nézet, a vissza irányhoz lásd az adott másik faj leírását!

Tipikus kaszt

Az adott faj gondolkodásmódjának és képességeinek tipikusan az alábbi kasztok felelnek meg (ill. ezek kombinációi):
Druida, mágus, tudós, tolvaj, kereskedő, polgár.

Bónuszok

Okosak és fürgék, ezért +3 pontot kapnak karizmára, +2 pontot intelligenciára, továbbá +1 pontot gyorsaságra szintlépésnél. Ezáltal a hétfokú tulajdonságskálán karizmából a "legendás", intelligenciából a "kiváló", gyorsaságból pedig a "nagyon jó" értéket érhetik el. Minden másból maximum a "jó"-k lehetnek.

Teremtésmítosz

A tündérek eredete még ma is vitatott, de egyes mondák szerint Keth Thenior, a híres Thenior család egyik mellékágából származó mágus alkotta őket. Keth magának való volt, ám legalább annyira eszes és tehetséges mint Ar Thenior. Igazi virtuóz volt a föld mágia terén, viszont minél idősebb lett, ereje lassan elhagyta. Utolsó csepp erejével képes volt egy érző lényt alkotni. Apró lelket, mely utolsó napjain segítette mesterét. Keth arcára végre visszatért a mosoly, amint látta milyen jól sikerült varázslata. Rájött, a világ egy remek új fajjal gazdagodhatna ő általa, így, sajnos saját varázserejét feláldozva, sikerült megalkotnia még nyolc teremtményt. Így, a legelső lélekkel együtt, ők voltak a kilenc kezdet. Keth utolsó kívánsága halála előtt az volt, hogy a kilenc kezdet virágoztassa fel az új fajt.

Sajnos rá kellett jönniük, hogy mesterük segítsége nélkül nincs sok esélyük arra, hogy kívánságát beteljesítsék, így hát elhagyták szülőföldjüket. Sokáig repültek, olyan sokáig, hogy azt egy emberöltő alatt meg sem lehet számolni. A kilenc kezdet már életük alkonyán jártak, és tudták, hogy nem találnak megoldást, akkor mesterük műve el fog veszni. Flint, az ötödik kezdet hullott el először. Utolsó óráiban csak sírt, nem tudott se repülni, se beszélni. A többi kezdet azt hitte, ők is lassan sorra kerülnek majd, de csodák csodájára, Flint könnyei alatt hervadó növények egy pillanat alatt gyönyörű virágokká váltak. Olyan szemkápráztatóak voltak, amit még ember sosem látott. A többi Kezdet lassan rájött, hogy színtiszta érzéseikkel életet teremthetnek a földből. Több hónapon át nevettek, táncoltak és a rét, az az egyszerű rét lassan olyan gyönyörű oázissá vált, melyben minden élőlény megtalálta helyét.

A Kezdetek élete virágzott, ám még mindig nem találtak megfelelő utódot mesterük örökségére. Mígnem egy nap, melyet a tündérek létrejöttének tartanak, egy ismeretlen virág nőtt a kezdetek kis világában. Minden lény körüljárta, megvizsgálta, de senki vagy semmi sem tudott rájönni, honnan is származhat a növény. Ám hirtelen, mikor Hix, a hetedik kezdet megérintette, a virág kinyílt és egy apró szerzet pattant ki belőle. Egészen kicsi volt, ám szemében visszatükröződött Keth bölcsessége és életvidámsága. Ő volt az első tündér. Azt tartják, a tündérek még ma is gyönyörű virágokból születnek. (Mellesleg, ezen alapul az a lanawini népszokás, miszerint ha egy ifjú legény beleszeret egy lányba, megkeresi a legszebb virágot, amit csak talál, és észrevétlenül kedveséhez csempészi. Mondák szerint, ha elég erős a szerelmük, akkor a virágból születik egy tündér. Persze, ez csak amolyan népi hiedelem.)