Gnómok, a feltalálók
Általános leírás
Apró termetű, zömök, kifejezetten intelligens, mogorva nép. Könnyen dühbe gurulnak, főleg, ha tiszteletlenség éri őket. A külvilágot gyakorta kizárják, ha valamiféle ihlet éri őket, ám ezt leszámítva nagyon barátságosak és nyitottak tudnak lenni. Túlzott kíváncsiságuk más fajú népek számára talán zavaró is lehet. A harcot általában megvetik, de akadhatnak kivételek. A tudomány, az alkímia és a mágia az ő otthonuk. Úgy mondják, írástudatlan gnóm nem is létezik. Gyakorta élnek törpék közelében, kiknek érdeklődési köre kifejezetten jól kiegészíti az övéket. Afféle szimbiózis ez.Általában 100-120 esztendőt élnek. A gyermekkor 15, a serdülőkor 20, az ifjúkor kb. 25 éves korukig tart, 120 év fölött öregnek/aggastyánnak számítanak. A férfiak 4-5, míg a nők 3,5-5 láb magasak (130-160, illetve 110-160 cm).
Viszony más fajokkal
Barátságosak: emberek, fél-elfek, gnómok, törpékBarátságtalan: sötételf
A többi fajjal semleges a viszonyuk. Kiemelnénk, hogy ez csak a tipikus sztereotípia a világban, ettől merőben eltérő is lehetséges, nem egy ork-elf barátság született már, ahogy az emberekkel háló elfek is sokkal barátságosabbak a fél-elfekkel szemben. Szóval ez az általános, de ettől merőben el is lehet térni! Fontos még az is, hogy a fenti az lehet egyirányú barátságosság/ellenségesség, például a fél-elfek nem barátságtalanok az elfekkel szemben, de az elfek igen a fél-elfekkel szemben. Így a fenti az csak erre a fajra vonatkozó nézet, a vissza irányhoz lásd az adott másik faj leírását!
Tipikus kaszt
Az adott faj gondolkodásmódjának és képességeinek tipikusan az alábbi kasztok felelnek meg (ill. ezek kombinációi):Alkimista, mágus, tudós, vajákos, kereskedő, polgár.
Bónuszok
Kifejezetten intelligens, makacs és kissé kitartó, alacsony, de erős testfelépítésű. A gnómok erőre +2, intelligenciára +3, míg állóképességre +1 pontot kapnak szintlépéskor. Ezáltal a hétfokú tulajdonságskálán az intelligenciájuk elérheti a "legendás", erejük pedig a "kiváló" értéket, miközben állóképességük akár "nagyon jó" is lehet, míg minden másból csak "jó"-k lehetnek maximum.Passzív előnyök és hátrányok
Viszonylag hamar érő, viszonylag hosszú életű faj, ami önmagában nagy előny. Ujjaik, mintha varázsolnának, úgy járnak, ha egy szerkezetet - legyen az apró vagy hatalmas - kell összerakni. A gnómok természetükből fogva képesek bonyolult dolgokat kitalálni, megvalósítani.Teremtésmítosz
Hajdanán létezett egy dicső nép Lanawin ismeretlen északi földjein, civilizációjuk hatalmas tudással bírt, ismerték és kedvük szerint alakíthatták környezetüket. Ők nem használták a mágiát, ők együtt éltek vele, átitatta esszenciájukat. Azonban mint minden a természetben, ami egyszer megszületett, annak el is kell pusztulnia. Ez a természet örök körforgásának törvénye. Nem történt ez másképp velük sem.Sok generációval ezelőtt, hogy a világ elnyerte volna mai formáját, és még az elfek népe is fiatalnak számított, még élt ennek a titokzatos népnek egy hatalmas tudású varázslója, Azgad’rhelion, aki küzdött, hogy megmentse népének maradékát. Ugyanis évtizedekkel korábban egy gyógyíthatatlan kór ütötte fel a fejét, mely megállíthatatlanul söpört végig ezeken a teremtményeken. Egyszerűen csak Rhog’nar-nak , ragálynak nevezték.
Éveken át kereste a gyógyírt, miközben segítőit sorban ragadta el a Rhog’nar, míg végül már csak ő maradt egyedül, de a Rhog’nar már őt is megfertőzte. Megfigyelte azonban, hogy az ifjú népeket nem sújtja ez a betegség, ők egészségesek. Azonban túlságosan barbároknak tartotta őket, hogy segítséget kérjen tőlük, de nagyszerű ötlete támadt. Megalkotja népének utódjait, akik nem szenvednek a kórtól és így megmenekülhet a kultúrájuk. Így hozzálátott a munkához, hogy megteremtse népének jövőjét. Hónapokig tartott a felkészülés, amíg minden részlet a helyére került. Elfogott az ifjú népekből, az elfek és a törpék népéből, 2-2 férfit és nőt. Terve szerint egyesíteni kívánta a két faj lélekenergiáit és elegyítette volna a sajátjával.
Mikor az utolsó részlet is a helyére került, megkezdődött a napfogyatkozás, mely hatalmas energiákat szabadított fel, elkezdte hát a rituálét. Az energiák felkorbácsolták a tengereket, megrengette a hegyeket. Viharok, földrengések pusztítottak, ahogy az erők elszabadulva formát kerestek maguknak. Végül a varázslat minden mozaikja a helyére került és a két faj lélekenergiái egyesültek, majd kiszakította saját esszenciájának egy darabját és egybe forrasztotta velük, ezután erejének maradékával testet és formát adott nekik.
Megszülettek az új nép első ősei. Alacsonyak voltak, szívósak és erősek, termetük azonban sudár, arcvonásaik finoman íveltek, füleik hegyesek. Arcukat nem ékítette semmiféle szőrzet. Mind a törpe, mind az elf népre hasonlítottak és egyikre sem. Mások voltak, mint azok egyszerű keverékei. Azgad’rhelion esszenciája elkeveredve bennük hatalmas erőt adott szellemüknek és értelmüknek. Azonban nem volt elégedett, nem a terveinek megfelelően születtek újjá, nem hasonlítottak hajdanvolt népe tagjaira, ereje nem volt már elegendő ahhoz, hogy tökéletes formát adjon nekik. Így kapták hát teremtőjüktől a gnóm nevet.
Teltek az évek és a gnómok sokasodtak, számuk nőttön-nőtt. Rendkívül értelmes, szorgos, ugyanakkor igazán nyugodt természetűeknek bizonyultak. Azgad’rhelion rendkívül megszerette őket, gyermekeiként tekintett rájuk. Tudta, már nem sok ideje maradt. Érezte, hogy nem tudja legyőzni a Rhog’nar-t. Megkezdte hát átadni népének tudását, kultúráját gyermekeinek, azonban ennek a tudásnak csak egy kis részét sikerült megismertetnie velük, mert egyik reggel álmában végül utolérte őt a vég… A gnómok eltemették apjukat és nekiláttak önerőből újra felfedezni őseik munkáját és tudását.
Várost hoztak létre Azgad’rhelion laboratóriuma körül, amit Ratraxurg-nak a Titkos Városnak neveztek el. Itt őrzik Azgad’rhelion maradványait és az általa felhalmozott tudást, amit, azóta is próbálnak megfejteni. A város valahol északon, völgyek rejtekében fekszik, eleddig még senki sem látta a gnómokon kívül. Akik, azóta is próbálják megérteni, megismerni a világot és rájuk hagyott tudást. Emiatt sokan elvándoroltak, máshol keresték hozzá az eszközt. Kisebb városokat, településeket alapítottak és manapság Lanawin számos más területén is lehet kíváncsi, kutakodó gnómokkal találkozni.
A gnómok, ha valahol nagy számban együtt élnek, akkor mindig szervezett közösséget alkotnak. Közösségükre a technorácia a jellemző. A vezetőjük a Főmérnök, aki mellett 2-2 tanácsnok segédkezik a három csoportjukból, a Nökökből, Szterekből és az Élékből. Mindegyikőjüket úgy választja a közösség. Istenekben nem hisznek, bár elismerik, hogy létezhetnek ilyen nagy Alkotók, akiket isteneknek hisznek, de világnézetük szerint, aki képes alkotni, az már maga is alkotó vagy ahogy az emberek mondják: isten. Számukra az alkotás és munkájuk gyümölcse jelent mindent.
Harcos csak kevés akad közöttük, de nem lehet állítani, hogy védtelenek lennének. Városaikat igazán erős védművek védik, ezek nemcsak erődítésekből állnak, hanem gépezetekből, ágyukból, különleges fegyverekből, és ha ez sem lenne elég varázslóik is segítséget nyújtanak.
A gnómok ha csak tehetik kísérletezgetnek, legyen szó új gépről, új vetési technikáról, vagy új anyagokról. Rendkívüli kíváncsiság és munkabírás szorult beléjük, állandóan próbálnak újabbnál újabb dolgokat felfedezni, kitalálni, képzelőerejük határtalan. Olykor hajlamosak túlzásokba is esni, ha létezik két pont között egyenes út, valószínűleg a gnómok azon gondolkoznak, vajon lehet-e egyenesebbet csinálni? És sok próbálkozásuk eredménye, hogy nagyszerű találmányt ötlenek ki, de teljesen haszontalan. De ez soha nem szegi a kedvüket.
Nagyon barátságosak, nyitottak az új dolgokkal kapcsolatban, valamint rendkívül kíváncsi természetűek. A konfliktusukat, ha csak lehet kerülik, jobban szeretik a békét és a nyugalmat. Ezért nem hallani arról, hogy valaha is nagy háborút vívtak volna. És bár van néhány olyan dolog, amit nem mondanak el kívülállóknak, de minden idegen, ha jó szándékkal közeledik egy gnóm felé, kedves és jó házigazdára lelhet. Nagyon kevés a hazug, csaló, rosszindulatú gnóm, ők is főleg a távoli diaszpórákon fordul elő, ahol megfertőzte gondolkodásukat a nagyvilág.
Mivel születésük is a mágiának köszönhető, talán ez magyarázza, hogy igen sokan rendelkeznek magas adottsággal a mágiában. Sok alkimista, mérnök kerül ki a gnómok közül. Olykor akad tolvaj és harcos is, bár belőlük nem sok akad, illetve a gnóm városoktól távol élők nagyobb számban foglalkoznak olyan dolgokkal, ami amúgy távol állna egy gnómtól.
Fejük arányosan testükhöz viszonyítva kissé nagyobb, de ettől eltekintve arányos alkatúak. Nem túl magasak, átlagos testmagasságuk nagyjából 4-5 láb között van. Testalkatuk a törpéknél vékonyabb, hajuk színe inkább sötétebb árnyalatú, de nem ritka az egészen világos és a vörös haj sem. Szemszínük általában fekete, sötétbarna. A testüket alig borítja szőr, arcukat pedig egyáltalán nem. Vagy kivételes esetben, évekig, akár évtizedekig tartó növesztéssel szert tehetnek szakállra.