OOC - Játékon kívüli fórum
Karaktered neve: ---       Rangod: Nem bejelentkezett felhasználó       Pénzed: --- arany     
Varázsitalaid: Neked nincsenek varázsitalaid!


Üdvözlünk!

Ez itt a www.Lanawin.hu weboldal játéktere. Egy fórumos szerepjáték. Te nem vagy bejelentkezett állapotban, ezért nincs jogod ténykedni a fórumon. Csak olvasni tudod a hozzászólásokat, semmi mást. Ha szeretnéd kipróbálni milyen is a fórum valójában, átélni izgalmas kalandokat, varázslatokat tanulni, bájitalokat vásárolni, egyedi karaktert létrehozni, felszereléseket kovácsoltatni, vagy küldetéseket végrehajtani, akkor regisztrálj bátran, ne habozz. Miután regisztráltál, és beléptél minden funkciót elérhetsz. Lehetőséged lesz részt venni a mesékben, vagy csak spontán játszani a megalkotott, mesés világban. Felkutathatod a város rejtélyeit, és részese lehet egy olyan fórumos szerepjátéknak, ahol a játékosok kényelme, és a játék élvezete a legfontosabb.

Vissza a főoldalra!
Nincs "nagyobb" helyszínJátékon kívüli fórumArthenior főtere (új)
Amon Ruadh (új)
Füves puszta (új)
Dokkok és kikötő (új)
Játékon kívüli fórum >> Lanawin fórum >> Fejlesztés >>
[Elvetve] Vizsgák, Második szál, Súgó, Kezdő játékosok, Világ
Mostani oldal: 1 (1. - 13. üzenet) - Első olvasatlan beíráshoz >>

13. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2017-06-28 16:34:20
 ÚJ
>Emphus avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Adminisztrátor
IC üzenetek: 0
OOC üzenetek: 5968
Ez így akkor ebben a formában elvetve, a részeknek pedig akkor majd kérlek szeparált témákat nyiss.


12. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2017-06-15 14:06:28
 ÚJ
>Iriana Skendarus avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Haladó játékos
IC üzenetek: 118
OOC üzenetek: 31
Egy nevezőre jutottunk, szóval akkor most egyelőre ennyi. Követem a zöld fényeket az alagút végén.


11. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2017-06-14 20:43:54
 ÚJ
>Emphus avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Adminisztrátor
IC üzenetek: 0
OOC üzenetek: 5968
Iri:

Nincs rossz ötlet. Csak rossz megvalósítás. Mindent lehet úgy csűrni-csavarni, hogy működőképes legyen. Tényleg mindent. Tapasztalt. Ezekre így önmagában nem tudom rámondani, hogy rossz-e vagy jó. Az fogja eldönteni, hogy mi a végeredmény. Mindegyik olyan viszont, amit érdemes lehet kipróbálni. Feketén-fehéren leírtam dolgokhoz, hogy meg lehet írni, rajzolni, elkészíteni, és te még mindig ott vagy, hogy rám vársz elvileg, hogy csináljad-e. Pedig leírtam, hogy igen. Ennél egyértelműbben nem tudom.

Pár reakció:

4.0.: Nincs "hatályban" mind a kettő. Ld. a térképek súgó, egész pontosan oda van írva, hogy a leírások felülírják a térképet, a térkép legfeljebb kiegészíti a leírásokat. Ez amúgy egy szövegalapú játék. A képek mindig legfeljebb illusztrációk lesznek. A karakterek sem feltétlen pont ugyan úgy néznek ki, mint a karakterkép. A leírásuk a mérvadó. Mindig is az volt.

6.0.: Te dolgoztál életedben 3-4 főnél nagyobb csapatban? Ha nincs egy ember, aki összetartja a csapatot, mindenki csinál, amit akar (= korlátlan jog, mindenféle limitáció nélkül), abból nagyon hamar hatalmas káosz lesz, amit visszacsinálni nehezebb, mint létrehozni.

"Én is sejtem, hogy ebből aligha lesz egy virágzó lore feltárás, de ha évente bekerül 4 sztori, mese, AKÁRMI ide, az nem fér el valahol?"

Ennek semmi értelme. Ha évente bekerül 4 történet, az rosszabb, mintha egy sem kerül be. Mert 4 történet (értem, nem ez a konkrét szám a lényeg, hanem a kevés) érdemben semmilyen lyukat nem foltoz be, viszont jó pár másikat felszakít. És 4 történet több mint fele annyi munka, mint 8; több, mint negyed annyi, mint 16. Sokkal több. Teljesen fölösleges erőforrás pazarlás darabkásan, kis léptékben mindent megcsinálni. Annak az eredménye, hogy mindenből van egy kicsi, de mindegyik kritikán aluli, kevés, hiányos, és kell keresni rá embert, aki feltölti tartalommal. Sokkal fontosabb a már meglévő dolgok csiszolgatására koncentrálni, mint elaprózott, kis ötleteket behozni. Ha pedig bejön egy ötlet, rengeteg energiát kell kizárólag abba fektetni. Nézz körbe, hogy megy a fejlesztés, mindig van egy téma, ami körül forog. Ez nem csak itt van így. MINDEN épkézláb termékben a világon. Mert csak így lehet épkézláb dolgot összehozni.

Konklúzió: igen, rengeteg munka lenne az az egy szövegdoboz, amibe be lehet ilyen "lore" ötleteket küldeni.


10. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2017-06-14 18:59:25
 ÚJ
><b style='color:#c03010'>Mesélő (inaktív)</b> avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Mesélő
IC üzenetek: 404
OOC üzenetek: 46
Nagyon elkeserítő látni, hogy amíg én rászántam az időt, hogy minden mondatodat értelmezzem és összerakjam a mondanivalódat, addig Te nem teszed meg ugyanezt. De legyen így, elmondom még egyszer, sokkal rövidebben, hogy szerintem mit kéne meg hogyan.

Ha van egy ötleted, valósítsd meg!

Ennyi az egész.

De, hogy segítsek, itt vannak, amiket írtál és könnyedén valósággá tehetőek. Ezeknek bátran neki is állhatsz, ha elkészíted őket, valamilyen formában biztosan hasznosak lesznek a játékosoknak és élvezetesebbé teszik majd a játékot. Tehát tételesen:

-Írj Második szálas vizsgakérdéseket!
-Írj minden, már létező vizsgakérdéshez magyarázatot!
-Írd meg a Második szál súgóját, érthetően, átláthatóan, példákkal illusztrálva!
-Válassz ki egy tetszőleges jelentős múlt béli eseményt és írj róla egy néhány bekezdéses kis szösszenetet!
-Válassz ki egy tetszőleges helyszínt és írj róla egy jó kis játék színesítő történetet! Szerintem a legizgalmasabb helyszínek Erdőmélye, Füves puszta és a Csatorna, de persze arról írsz, amiről szeretnél.

Tessék, Te hoztad az ötletet, én zöld fényt adtam. Jöhet a megvalósítás!

A hozzászólás írója (Mesélő) módosította ezt a hozzászólást, ekkor: 2017.06.14 19:00:17


9. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2017-06-14 00:46:20
 ÚJ
>Iriana Skendarus avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Haladó játékos
IC üzenetek: 118
OOC üzenetek: 31
**** Empnek ****

A bekezdéseim nem fontossági sorrendben lesznek, ettől a mostanitól eltekintve. Én úgy érzem van egy hiányzó láncszem a párbeszédünkben, ami magyarázatot ad arra, hogy miért nincs semmi mellé egy már leírt, kész megvalósítás, amit csak be kéne tenned. És ez a láncszem az, hogy szerintem - de javíts ki, ha rosszul állnék hozzá - addig teljesen felesleges bármibe belelovalnom magam, nem hogy még el is kezdeni, amíg magára az ötletre azt nem mondod "rendben, ez jó".

1.0-1.1. Érthető, érthető. Személy szerint más pontokban több fantáziát és hasznosságot látok (ráadásul a tetszésed is volt, ami jobban elnyerte), szóval inkább azokkal foglalkoznék. De azért valahova felvésem ezt is, mint lehetőséget.

2.0-2.1. [ezt a részt most kivettem, mert per pillanat a hatosban látok nagy fantáziát, és se téged, se magam nem terhelném most ezzel. majd valamikor bemásolom ide, amit félretettem]

2.2. Oké, de kérhetek ehhez pm-bem (vagy akárhol) egy teljes kérdéssort a meglévő, jelenlegi magyarázataikkal, vagy partizánkodni kell? Mert utóbbi opció spártaiságában nem látnám a logikát.

2.3. Utalva az első bekezdésemre, arra vártam, hogy jó ötletnek tartod-e, vagy sem. Majd ha lesz valami, nyitok neki külön témát akkor.

3.0. Ohh... várjunk... [LINK]

4.0. Akkor vagy a helyszínek leírásai, vagy a térkép legitimitása erősen megkérdőjelezhető. Mármint, ha "brutálisan eltér", akkor nem kéne, hogy hatályban legyen mindkettő egyszerre.

6.0. Ami a Mesélőket illeti, szándékosan fogalmaztam úgy, hogy akkor élnek ezzel a lehetőséggel, ha akarnak. Viszont, mint úgymond (utánad) a történelem alakításában jelenleg legbefolyásosabb, és rangjuk lévén legmegbízhatóbb személyek, nekik adnék csak korlátlan jogot, mindenféle limitáció nélkül ehhez. Illetve, egymás között és/vagy veled egyeztetni kellene, nyilván, hogy ne kezdjen el X ember X fajta világot kitalálni, amik köszönőviszonyban sincsenek.

Viszont különítsük el az isten- és alvilágrendszert a "3000 éve Berettyóújfaluban..." szösszenetektől. Én azt egyáltalán nem tartanám jó ötletnek, ha kreatív mód bármely, nem mesélő beleszólhatna az előbb említett dolgokba - kivéve persze, ha egy Mesélőt - ha csak kíváncsiságból is - érdekli a közvélemény, vagy ő így dönt.

Én sem tudom, hogy hol lehet ezt, szóval ketten vagyunk Andrással. Mármint, most tényleg: hol?
De nem véletlenül javasoltam azt első körben, hogy Tapasztalt játékos rang nélkül ne is lehessen ilyet beküldeni, és ha el is fogadnak tőle egyet, 6 hónapig nem küldhet többet (ismételten: Mesélők kivételek). Amit nem írtam le, hogy hányszor próbálkozhat sikertelenül, mielőtt elfogadott beküldés nélkül is várnia kell fél évet, mert hát mégsem fog senki 200 irományt átolvasni valakitől, míg végre elfogadható lesz egy.

De real talk-- bocsánat, "valós beszéd": tényleg nagy erőforrásokat igényelne egy kis dobozka valahol, ahol ez reklámozva van (nem, nem képbemászóan, mint az "ÚJ ÜZI A BEJELENTÉSEKNÉL") és legrosszabb esetben soha, senki nem küldene be semmit? Én is sejtem, hogy ebből aligha lesz egy virágzó lore feltárás, de ha évente bekerül 4 sztori, mese, AKÁRMI ide, az nem fér el valahol? Épp én vagyok az, akinek el kell mondani, hogy Buda sem egy nap alatt épült, de most úgy érzem, hogy ennek a fordítottja van felhozva érvként.
Ráadásul ezen több ember is dolgozhat egyszerre, mármint ezeken az irományokon - a felelősség természetesen az elküldőé, még ha a többi ember is szignózhatja.

Kiírás alapú is lehet a dolog, de akkor ugye muszáj lennél te, vagy egy/több Mesélő meghirdetni. Pl.: olyan irományokat vártok, amiket be lehetne linkelni a tündér fajleíráson keresztül, mert bővíteni szeretnétek a történelmüket, akárcsak legenda szintjén is. És ez a szó (legenda) nagyon fontos, mert ha attól tartanátok, hogy ezzel sarokba szoríthatjátok magatokat, akkor csak meg kell címkézni az irományt, mint tündér-legenda és bumm, "tán igaz sem volt".
Ez esetben nem lenne rangmegkötés, és akár jutalom (a legkézenfekvőbb a munkapont, de ahogy néztem, ennek nincs nagy divatja, pedig jó ellenszer a lustaságra) is kiosztásra kerülhet.
Ismét, tételezzük fel, hogy senki nem küld be semmit: a csalódottságon kívül nem érne sok hátrány.

**** VB-nek ****

Egy csipetnyi frusztrációt azért kiérzek a hangodból, de legalább hangot adtál a véleményednek a fórumon, nem pedig - hogy angol kifejezéssel éljek - "hit & run" akcióban tudtad le a dolgot egy, de nagyon maximum két böffentéssel egy másik platformon. Valahogy ennek az oldalnak (már?) nincsen fórum kultúrája, amivel még eddig nem is nagyon találkoztam más (nem frpg-s) helyeken. Szomorúságos, de hagyjuk is az offot.

"Amire rá szeretnék mutatni, hogy semmiféle szükség nincsen fejlesztési ötletekre." - Azt akarod mondani, hogy az oldal és minden funkciója vagy tökéletes, vagy már tökéletesítés alatt áll? Ezzel a szemlélettel nem tudok egyetérteni, mert ezzel a felfogással nem lenne most internet sem, hogy ezen "összekapjunk". Szerintem egy játék - mert hát ez egy játék - akkor aggódhat a legjobban, ha nem fuldoklik a játékosok általi ötletelésekben és/vagy visszajelzésekben. Láttál te már olyan játékfejlesztő csapatot, aki azt kommunikálta volna le a játékosaival (ha nem is szó szerint), hogy "srácok, mi tudunk mindent, ne fáradozzatok; minden jó"?
Igen, tisztában vagyok vele, hogy nem Lanáznak 5 millióan, de az elv ugyanaz.

Megközelíthetjük máshonnét is a dolgot. Egy FRPG-ben szerintem két fontos (legalábbis előnyös) tulajdonság a kreativitás és a szabad gondolkodás. De ha ebben nem is értünk egyet, akkor diplomatikusan állapodjunk meg abban, hogy aki egy fantázia világban játszani szeretne egy kitalált lénnyel, abba szoruljon némi... fantázia. Szerintem már a puszta tény, hogy valaki szerep játszani akarjon, bizonyíték arra, hogy ha csak néha is, de bizony tik-tak, kattog az agya. Na, hát ha valahol nem mondanám azt, hogy nincs szükség (fejlesztési) ötletekre, akkor az pont, hogy egy ilyen oldal. Sőt, bátorítanék mindenkit. Nettó hülyeség? Nem baj, hátha mégsem az! Hátha az, de valakiben szikrát pattintasz vele valamihez, ami már nem hülyeség.

Nem példálózok tovább, értetted te is már az ezelőtti bekezdésből is, hogy miről beszélek. Téged zavar, hogy benned van millió meg egy ötlet, amikhez még talán hozzá sem tudtál látni, mert van ezer kötelességed az oldalon, és mellette még élni is kéne. Ennek fejében még egy naiv, majom tündér is "ötletel" itt. Nem akarom elbagatellizálni a gondjaid, mert pl. amit most mondtam Empnek, hogy megcsinálom, biztos nem holnapra lesz kész, hanem ahogy épp kedvem lesz; ami ugye nagy luxus.

De ez egy visszatérő jelenség, hogy itt a legelső reakció mindenre az, hogy "DE ÉN [...]". Mintha itt mindenki versenyezne, és mintha itt addig nem nyugodna meg senki, amíg át nem élte mindenki azt a kínt, amit ők. Így nehéz progresszív beszélgetéseket lefolytatni (azon kívül, hogy élet sincs nagyon oc), ha mindenki alapból vérig sértettségtől indul.
Ez már azért csak vicces (a szó legkevésbé sem kacagtató értelmében), mert egyébként a legizgalmasabb dolog mindenben, ha kap egy kis (vagy sok) új vért. Mindig az istenekkel jövök elő, de nem tehetek róla, így ~4 év után ezen kívül csak a Második szál bevezetése az, amire azt mondom, hogy bizony komoly dolgok. Emp hozzászólásából ráadásul azt szűrtem le, hogy Nyuszi nélkül nem is lenne az előbbi.
Kicsit arra emlékeztet ez, mikor az MMO-s veteránok, akik 1/1/1-es szerón kezdtek, nem voltak hajlandóan nagyobb rátán (akár csak 3/3/1-en) játszani, mert "az 1/1/1 az igazi és pont". Minden változik.

Ennyi filozofálgatás után viszont ráharapok a csalira: jól van, akkor támogasd a 6-os pontom, és tegyél javaslatot egy alternatívára, hogy ne egy (vagy több) Mesélőnek kelljen ellenőriznie az irományokat. Szerintem megírni nehezebb, mint ellenőrizni, szóval a játékosok részéről több a munka benne, és ez már egy jó kiindulási pont. A legkézzelfoghatóbb első javaslat, hogy valaki jelentkezik ezeknek az elő-szortírozásában, és a már megszűrt irományokat küldi feljebb. És akkor itt jön a kérdés, hogy na de ki is vállalná, egyáltalán kit is lehetne megbízni, és bumm, forognak a kerekek, lehet egymásról lepattintani az ötleteket, és végül születik valami (potenciálisan) jó vagy izgi.

Egyébként ennek az ötletnek a mentén lehet te is megpróbálkozhatsz a terheid kiosztásában, pontosabban "alvállalkozóknak" kiadni. Nem kell mindenkinek, mindent egyedül csinálnia.

Arra nem tudok mit írni, hogy te és Emp is mondtátok, hogy a háttérben tervben van sok minden. Én még nem voltam a háttérben, szóval nem tudom.

Azt pedig ide is leírom, amivel nyitottam Empnek: én az ötlet--->zöld fény--->megvalósítás sorrendet követem. Ha tetszik az ötlet, jelezd, esetleg egészítsd ki, ha nem, jelezd, és mondd, miért nem. Egy sorozatrész is úgy készül el, hogy összeül az összes író (mert hogy sokan vannak), megbeszélik mi merre meddig, aztán végül kiosztják, hogy melyik részt ki ír meg- azon belül természetesen lesz kreatív irányítása.



8. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2017-06-13 20:38:26
 ÚJ
><b style='color:#c03010'>Mesélő (inaktív)</b> avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Mesélő
IC üzenetek: 404
OOC üzenetek: 46
Írok én is, mert miért ne ugassak bele. Szóval emberek! Itt nagyon jó ötletek pattannak ki a fejekből minden héten, amiknek közös pontja, hogy "legyenek meg". Ha még morcosabban akarnék fogalmazni, azt mondanám, hogy mindenkinek nagyon megy a munka delegálása, avagy bizonyos, mások által tulajdonolt közmondásos szervek csalánhoz csapkodása. Most külön megmosolyogtam Bato javaslatát, hogy a beküldött lore anyagokat a mesélők bírálják el. Ha nekem valaki elkezd tényleg jó, élvezetes és ötletes novellákat küldözgetni azzal, hogy én azt értékeljem, hogy illeszkedik-e a világba, neadjaemphus még mondjam is meg, mi nem stimmel, hol kell változtatni, olyan választ kap, hogy Emp utána sóval hinti be a profilom helyét.

A tisztánlátás kedvéért elmesélem, hogy nekem rengeteg bomba jó ötletem van az általam vitt részére a világnak (alvilág meg ilyesmi), amit elvileg fejlesztenem kéne, továbbá egyéb, nem kevésbé fontos favágó munkára, amire szerintem égető szükség van (legalább fél tucat helyszínleírás aktualizálása, átírása, alhelyszínek, jelentős események nyomai, etcetera), sőt, még sokkal nagyobb horderejű, a játékosok számára izgalmas, általam szívesen gondozott témákra is (nem lőném le a poénokat, hátha nyáron lesz rá időm, haha, egy pillanatra én is elhittem). Nem úgy értve, hogy majd nyitok neki egy témát és megírom, hogy "gondolkoztam és ezt kéne, csinálja meg valaki", hanem meg van a vázlat, a szerkezet papíron, egyszer neki állok és megcsinálom, jó kedvvel, lelkesen, mert saját ötlet, tetszik, ésatöbbi. Csakhogy egyszerűen nincs rá idő. Ha oda jutok, hogy géphez kerülök és van agyam, akkor van 4-5 kaland, amit vinni kell. Ha csak követem, hogy éppen ki mit csinál, akkor is elmegy fél óra, negyven perc csak a reag olvasgatással és értelmezéssel, visszalapozgatással. Erre még jönnek a saját reagok, mert a JK-k haladnának a kalandjukkal. És persze feszt nem arra, ami előre meg van írva, szóval írom át az egészet és gondolkozom, hogy akkor hogyan legyen izgalmas, érdekes, elég veszélyes, de ne frusztráló. És ez csak a napi rutin, még egy új kalandon nem agyaltam, amiért egyébként mesélő lettem és a tényleges élvezetet adja, egy sort nem írtam a feladatokhoz, amiket az oldal fejlődése érdekében vállaltam. És hol van ez egy admini feladatkörhöz képest! Miközben ugye a monitoron innen vár a munka, a másik munka, barátok, barátnők, sport, teljes élet, templom, lakógyűlés.

Amire rá szeretnék mutatni, hogy semmiféle szükség nincsen fejlesztési ötletekre. Tele van velük a padlás. Ha mostantól napi 8 órában csak a saját ötleteimet meg a lore rám bízott részét hegeszteném, úgy is ellennék néhány hétig. Amire szükség van, az a munkaóra, amit belepakolnak az oldalba. Akinek támad egy jó ötlete, csinálja meg! Kéne jobb térkép? Nosza, rajzolj egyet! Kidolgozottabb súgó? Kopjon az a billentyűzet! Aktuálisabb vizsgakérdések? Mire vársz, barátom? Ennek egyébként az a hozadéka is lenne, hogy Emp többet tudna foglalkozni azokkal a kérdésekkel, amik nem oldhatóak meg karaktergyártással, hanem programozni kell hozzá.

Szóval srácok, ha változást akartok, dolgozzatok meg érte! Mi már beletesszük, amink van, ebből ennyi kaland, ilyen fejlesztési tempó telik (és ez sem tűnik fenntarthatónak). Félreértés ne essék, én ezt nulla keserűséggel vagy dühvel mondom. Egyszerűen ez a helyzet. Aztán a többi mesélő vagy Emphus kijavít, ha máshogy gondolják.


7. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2017-06-13 19:41:00
 ÚJ
>Emphus avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Adminisztrátor
IC üzenetek: 0
OOC üzenetek: 5968
Na, nekiestem a témának, reagálnék egyben, de nem szeretnék végtelen szócséplésbe belemenni, ezért tömör leszek pár ponton.

1.0: ha szeretnéd, írd újra az egyes súgókat, először egyet, küldd be a fejlesztésbe, kibeszéljük itt többen, és ha tetszik a többségnek, cserélem. Jelenleg nincs kapacitás foglalkozni azzal, hogy egy igen komplex rendszernek a súgója a jelenleginél egyszerűbb legyen. Minden információ megtalálható jelenleg is benne, és nyilván nem 100%-os a rendezése, de van egy logika, ami mentén ez megy. Tehát bizonyára jó az ötlet, de ez a "csináld ezt, mert szerintem rossz" teljes kimerítése. Ez az ötlet ötlete, nem a tényleges ötlet. Csak azt írod meg, hogy hova és milyen témába írja a +2 reagot, nem írod meg helyettem, ami ezen témák lényege lenne.

1.1: Először is, szintén zenész. Másodszor rá fogsz jönni, hogy mi a hatalmas különbség egy moba és Lanawin között. Mobában meg más játékokban nem kell tudnod, hogy az adott képesség pontosan hogy működik, hogy használd, mert csupán le kell hozzá nyomnod egy gombot, a számítógép _mindent_ kiszámol helyetted, és kész eredményeket jelenít meg. Egy pontalapú szerepjátékban ez nem működik. Ki KELL tudnod számolni a dolgokat, enélkül értelme sincs az adott dolognak. Hozzátenném, hogy amúgy ez az ötlet kb. még bent is van a játékban, ha elolvasod minden varázslatból az első 1-2 tagmondatot vagy csak a nevét, gyakorlatilag teljesen képbe kerülsz, mit is csinál.

2.0: A vizsgák a tudás tesztelésére vannak, nem azért, hogy tanulj velük. Te most lehet, hogy úgy érzed, rengeteget tanultál, de ha az alapján tanultál meg dolgokat, nagyon nehéz dolgod lesz. Ez egy írás és olvasás alapú játék. Elvárt, ha valamit nem tudsz, utánakeress, általános esetben. Amit te csináltál az az, hogy néhány konkrét példára most tudod a választ, hogy lehet-e vagy sem, és valószínűleg picit átfogalmazva, hasonló, de más példára is sokszor úgy gondolnád, hogy tudod ebből a válasz. Pedig nem. Mert konkrétumokból általánosítottál, és az általánosítás sokszor hibás lehet. Míg az az általános irányelveket tudod, vagy tudod hol lehet éppen utánaolvasni, akkor bármilyen konkrétumot abból tökéletesen meg tudsz válaszolni. Az egy hibás tanulási taktika, amit felvázoltál, és hosszútávon csak gátolni fog. Értem, hogy az egyszerűbb út, de nem mindig az egyszerűbb a jobb. Szándékosan nincsenek odatolva a vizsgák az emberek elé, sőt, nem egyszer fontoltam meg, hogy korlátozni kéne, egy nap hányszor tölthető ki, mert sajnos sok ember rosszul használja eléggé. És van benne néhány már hibás, régi, elavult kérdés is, ezeket néha jelentik és törlöm, de ez édeskevés a karbantartásához. Nulláról újra kéne alkotni az egészet.

2.1.: Bővítsd. Tedd oktatóbb jellegűvé.
És itt a bizonyíték, miért hibás tanulási módszer, amit csinálsz. Mert attól még, mert tudod, hogy a tündérek átlagosan NEM a 2. legalacsonyabb faj, semmi érdemi infót nem szereztél meg. Akkor sem, ha bemagolnád, hogy hanyadik. Sokkal hasznosabb, ha tudod érdemben használni a súgót, és tisztába vagy vele, hogy minden fajleírásban benne van azonos struktúrában, hogy melyik faj átlagosan milyen magas. Ha ezt tudod, akkor minden fajt el tudsz helyezni minden pozícióba, így a tündért is, és teljesen totálisan fölösleges a magyarázat a kérdéshez. Lévén a vizsgák a tudás tesztelésére vannak, még ha ebben nem is tökéletesek, mert - ahogy írtad - idővel elfogynak a kérdések.

2.2.: Pontosítsd őket nyugodtan.

"Ismételten: magamtól nem olvastam volna ezután, mert 4 éve megcsináltam az egy szem karakterem, jelenleg nem terveztem újat kreálni, szóval ha már kedvtelésből olvasnék valamit, akkor az nem a többkasztúság szépsége."

Ez a vizsga lényege. Ennél a pontnál úgy tűnik, elérte a célját.

2.3.: Ez egy jó ötlet egyébként, de szintén: a konkrét kérdés-válasz-magyarázatokat várom. Ez önmagában csak egy ötlet, nem fejlesztés. Csak azt írod meg, hogy hova és milyen témába írja a +2 reagot, nem írod meg helyettem, ami ezen témák lényege lenne.

3.: A második szál egy globális kaland. A varázslatok nem egy globális kaland. Ne keverjük a dolgokat. Egy kalandot le lehet zárni, nem egyszer volt már fontolva, hogy na, akkor most vége a második szálnak, és vége a globális kalandnak. A varázslatokat nem lehet így lezárni. A varázslatok az oldal működésének és rendszerének a része. A második szál SEMMIBEN nem különbözik az összes többi (globális) kalandtól.

3.1.: Ez egy fejlesztés téma, nem segítség téma.

4.0.: Javaslatokat várok. Hozzátenném, a jelenlegi Arthenior térkép brutálisan eltér a helyszínleírásoktól.

4.1.: Kis körültekintést azért csinálhatnál, mielőtt felvetsz többszörösen megvalósult javaslatokat. Amon térképét már két Tharg is elvállalta az idők folyamán, nem kaptam egyszer sem kirakható eredményt. A többi térképre is legalább 1-1 ember volt már, aki elvállalta. Meg is volt már legalább kétszer hirdetve térképrajzolás. Semmi. Én úgy gondolom, itt nagyfiúk és nagylányok vannak, nem óvodások, így is kezelek mindenkit, aki meg szeretné rajzolni a térképet, jelentkezik. Nem fogom kézen és kísérek ki senkit sem pisilni, sőt, rá sem kérdezek, hogy pisilnie kell-e, mert elég nagy itt mindenki, hogy szóljon magától. Amíg meg nem, addig engem nem zavar, hogy pisilnie kell. Rengeteg módon lett már bevonva több játékos is a fejlesztésekbe, volt már fejlesztői találkozó több nevesebb játékossal; sokszor lett kommunikálva, kérdezve, hogy lenne-e, aki segít, érdemi eredményre senki nem jutott. A tapasztalat az, hogy az emberek piszkosul lusták, és nem hajlandóak a kisujjukat sem megmozdítani a dolgokért, hogy valami kézzelfogható eredmény legyen, csak tudják, hogy mi a nem jó, és már az is pozitív, ha leírják valahova, hogy szerintük mi a gond, mert akkor legalább meg tudom nekik mutatni, hogy hol a WC, ahova egyedül kimehetnek utána pisilni. Tisztelet a kivételnek persze. Lehet térképet rajzolni, várom, hogy nyíljon fejlesztés téma kész térképpel.

4.2.: Miért, miben segítene? Ami az alkímiához kell, az helyileg le van írva ott. Attól, mert tudod, milyen szintű italok vannak, semmivel nem tudod jobban összekeverni őket, mert úgyis csak azokkal dolgozhatsz, ami a karakterednél van. Semmi plusz infót nem ad a súgó, mert az a világleírás része, nem a játékmenet része.

6.0.:
- Lehetne.
- Ez már évek óta így van, a mesélők be is vannak osztva. Az istenek 99%-át nem én találtam ki és vezettem a játékba, csak ellenőriztem a dolgokat. Az pl. nagyrészt Nyuszi munkája, de kisebb-nagyobb részben több mesélő is dolgozott rajta. Szintén vannak egyedi lootok, rengeteg NJK, klánok, alvilági szervezetek, politikusok, kereskedők, nemesek, komplett piac, feketepiac, falvak és még kismillió dolog kidolgozva a mesélők által. Ezek a "lore" (nem mintha nem lenne értelmes a történelem szó) részei. A fajok múltjai szintén játékos által voltak anno kidolgozva. Szóval nem mondanám, hogy ez nincs. Csak tudod, ez nem olyan, hogy valaki kitalál valamit, és onnantól úgy van, és már rakja is fel a súgóba. Ez ennél egy bonyolultabb dolog. Az ötletével konzultálni kell másokkal, hogy az övéivel együtt megy-e, vagy ütik egymást, ez egy hihetetlenül komplex dolog. És maga az ötlet is rengeteg energiát igényel, és amellett, hogy viszik a meséket a mesélők, nincs idejük olyanokat kidolgozni, amire van esély, hogy a büdös életben nem lesz használva. De ha van valami, ami az aktuális meséjükbe kell, létrehozzák, kidolgozzák megfelelő szinten, és feltöltik a megfelelő helyre (jelenleg elég nagy Google Drive dokumentumhalmaz van a mesélők által elkészítve).
- Beküldtek játékosok. Volt rá kiírás is, talán 1-2 éve kb. Sajnos nem ütik meg azt a színvonalat nagy részben, ami szükséges, ezért inkább el lett vetve minden. Nem véletlenül csak játékosok, és nem mesélők, akik a világot irányítják.
- Ha Andris meg akarja osztani a történetét, akkor van megfelelő felület, ahol megteheti. Nem tette meg. Amire az lesz a reakciód, hogy nem tudja, hol kell. Persze, hogy nem, mert ez egy másodlagos dolog. Az elsődleges, hogy a játékhoz szükséges infókat megtalálja. Tapasztalataim szerint vannak, akik még bejelentések témákat sem olvasnak, pedig arról nem lehet elmondani, hogy nem lehet megtalálni. Meglepően sokan vannak ilyenek. Nem azért nem találják meg sokszor az emberek a dolgokat, mert nincs az arcukba tolva, hanem mert nem is akarják. Innentől kezdve tök jó, hogy Andrisnak van ilyen története, amit talán lehet, hogy esetleg be lehetne küldeni, de nincs beküldve, és erre felületet kialakítani fölösleges energia, még egy menüpont, még egy dolog, amire figyelni kell, még bonyolultabb, még hosszabb. Ebből az ötből legalább három feltűnik minden negatív kritikánál, ami az oldalt érinti, így aztán nem hogy nem prioritás efelé haladnunk, hanem egyenesen nem szeretnék efelé haladni. Pedig hozzátenném, szerintem szuper lenne, ha a játékosok töltenék fel legalább részben a világot élettel, de ez kicsit összetettebb annál, mint ahogy azt te gondolod, és milliárdnyi hátulütője van, amivel jelenleg is "szenved" az oldal.

Az újabb hozzászólásodra:
"- Legyen egy Második szálas Vizsga, aminek hibátlan teljesítése nélkül nem lehet Második szálon játszani."

Ez nem konkrétum. A konkrétum a kész kérdés-válasz, magyarázatok lennének.

"- Kapjon minden vizsgakérdés magyarázatot, vagy legalábbis az első két vizsgán belül."

Ez nem konkrétum. A konkrétum a kész magyarázatok lennének.

stb. Nem haladok végig az összes pontodon. Ezek legfeljebb elnagyolt ötletek. Az egy dolog, hogy egy konkrét dologról szólnak az ötletek, de ettől még nem lesz semmi konkrét fejlesztés, csak valami elnagyolt ötlet. Ilyenből nekem is van pár ezer, és az évek során nem csökkent, hanem egyenesen növekedett a számuk.

Azt tanácsolom, hogy ha tényleg van kész fejlesztési javaslatod (amit be lehet illeszteni a játékba, nem csak ötletelés), annak majd nyiss külön témát, és ez megmaradhat általános ötletelésnek.

Arra pedig kérlek, hogy ne próbálj meggyőzni mindenről, mert sok dolog lett már próbálva, és értem, hogy az elmélet milyen jó és szuper, meg elméletben sok helyen neked van igazad, de a gyakorlat csúnyán rácáfol néha a dolgokra, és hiába hangzik szuperül, hiába győzöl meg több ezer karakteres hozzászólásokkal, a tényen nem változtat, hogy egy csomó minden ki lett próbálva, tesztelve lett stb., és nem működik olyan formában, ahogy elképzeled. Pedig egy gyönyörű világ lenne.


6. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2017-06-12 22:39:04
 ÚJ
>Iriana Skendarus avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Haladó játékos
IC üzenetek: 118
OOC üzenetek: 31
A téma nevének levágására még visszatérünk a jövőben. V-tech volt, de a közös érdekért most tegyük ezt parkolópályára.

Egy valamit lehet, hogy tisztázhattam volna az elején: ez téma lényegében a szükséges rossz ahhoz, hogy a jövőben átlássam, hogyan a legoptimálisabb egy fejlesztési ötletet felvetni és prezentálni. Magamtól pl. biztos nem mertem volna minden főpontnak külön témát nyitni, de ma is tanultam tőled valami újat. MESTER. Tessék, kapsz tőlem egy pankrációs GIFet; becsüld meg: [LINK]

A formalitásokat letudva, térjünk a lényegre! Rengeteg konkrétumot írtam, de valószínű pont addig, ameddig eljutottál, valóban csak a levegőbe rajzoltam. A teljesség igénye nélkül jöjjön most pár dolog, ami elég stabil (részletes magyarázatért konkrét példákkal lásd: nyitó háesz):
- Legyen egy Második szálas Vizsga, aminek hibátlan teljesítése nélkül nem lehet Második szálon játszani.
- Kapjon minden vizsgakérdés magyarázatot, vagy legalábbis az első két vizsgán belül.
- A magyarázat akkor is jelenjen meg, ha a vizsgázó a helyes választ adta meg. Lehetséges, hogy csak tippelte, és kíváncsi a magyarázatra, de az is lehet, hogy rossz gondolkodásmenettel jutott el végül a jó válaszig.
- Pár magyarázat szerint pontosításra szorul. Írtam konkrét példát rá. Amíg nem mondod, hogy "igen, lehet benne valami", addig feleslegesen nem keresem ki az összeset.
- Legyenek jobban szem előtt a vizsgák. Ez így még valóban nem eléggé pontos, de akkor itt egy konkrét ötlet: Van az az eszméletlenül idegesítő, felbukkanó kis ablakocska, hogy új téma/háesz van a Bejelentések fórumrészben. Ennek a mintájára lehetne három (vagy négy) ilyen idegesítő ablakocska a jó öreg Windows Wordös gémkapocs mintájára: "HÉ ÖCSKÖS, LÁTOM MÉG NEM TÖLTÖTTÉL KI, PEDIG BIZTOSAN RENGETEG HASZNOS INFORMÁCIÓVAL SZOLGÁLHATOK!"
- A második szálról ne egy OC topikban, hanem Súgóban lehessen olvasni. Írjam meg? Oké, nem nehéz, tekintve, hogy csak ctr c és ctr v kell hozzá. Illetve mégis az, mert amíg infó hiányban vagyok (lásd 3.1. a kezdő reagban) addig csak a topikban már meglévő infókat tudom beollózni.
- Legyen egy kattintással elérhető Arthenior térképe IC fórumból. Legyek konkrétabb, és mondjam meg pontosan hova? Itt nem tudom, hogy mennyire várod el tőlem részletesen a dolgokat.
- A 6. pontot ennél konkrétabban nincs értelme. Leírtam ki, hogyan, mikor, hova, hányszor csinálhatná, ezeken belül adtam opciókat is, hogy elmondhasd neked (vagy másnak) melyik tetszik jobban, esetleg miért.
De "tovább is van, mondjam még?" Van unortodox, konkrét javaslatom ezen belül még pár dologhoz, és mondok egy példát is: említettem azt, hogy lehetne egy Artheniorhoz hasonló kis térkép a többi helyiségről is, pl. Kikötő, AMON RUADH (Kagan kedvéért). Hogyan? Téma megnyit: lelkes térképrajzoló(k) kerestetik, a munkájáért pedig amellett, hogy büszke lehet magára, kapna X munkapontot a tetszőlegesen kiválasztott karijára. De ezt még azért nem írom, mert azt sem tudom, hogyan állsz ehhez. Tabu az ilyen eventnek megfelelő dolog, és hogy ezért valaki munkapontot kapjon? Nem vagy ellene, ha a feltételek megfelelőek?

Személy szerint nem vagyok ellene annak, hogy akár valamiféle voice common (skype, ts, stb.) simítsuk el az efféle szürke foltokat, ahelyett, hogy elbeszélnénk egymás mellett.

Így utólag elmondhatom hogy annyiból szerencsétlen volt egyben megnyitni ezt a témát, hogy így egyszerre vonzottam be az "elolvastam belőle egy sort, és kontextus nélkül nem tetszik!" és a "hamarabb rágom le a lábujjam, mint hogy könnyítsünk az új játékosok dolgán!" reakciókat. Most minden javaslat/konkrétum/ötlet egy födél alá került pár embernél. De mondom, ezek részben szárnypróbálgatások. Gyanítom, hogy végül úgy is külön témát kell nyitnom az általad életképesnek ítélt dolgokhoz.



5. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2017-06-12 19:22:45
 ÚJ
>Emphus avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Adminisztrátor
IC üzenetek: 0
OOC üzenetek: 5968
Őszintén megmondom, még nem olvastam végig teljesen a kezdő reagot sem, csak a felét, de egy nagyon lényeges meglátásom lenne: kb. nulla tényleges fejlesztési ötlet van benne. Rengeteg szép és jó dolgot leírsz, hogy mit lehetne nem úgy, ahogy van, de semmi konkrét nincs benne, hogy kéne máshogy. Nem koncepció. Hanem tényleges, kézzelfogható "végtermék". Érdemes kipróbálni, hogy mondjuk újraírod a szerinted nem megfelelő súgókat, odatolod valaki elé, és megnézni, hogy más kérdéseket fog-e feltenni/jobban érti-e. Mert ez nem olyan egyszerű, hogy te nem találtál meg valamit (teszem azt fény és sötétség pontokat), ezért más se fogja. Illetve nem olyan evidens megírni "máshogy/jobban" a súgót.

Szóval nagyon szép ez a téma, de azon kívül, hogy rámutat, szerinted mi nem jó, és mit lehetne jobban, gyakorlatilag nem add semmi pluszt, csak felsoroltál dolgokat, amikkel én is tisztában vagyok.

Ha tényleg segíteni szeretnél, akkor elkezdesz dolgozni azon a "máshogyon", ahogy szerinted jobb lenen a súgó, és akár kész, újraírt súgókat raksz be a témába, amiket elég csak bemásolnom a megfelelő helyre. Miközben ezt csinálod, sok olyan problémába fogsz ütközni, amitől már-már álmodozásnak fog tűnni néhány itt felvetett ötlet.

Arra is reagálnék, miszerint semmi nem lett az új játékosok nagyobb arányú megtartása témából. Egyrészt, ez így butaság, mert az egy információgyűjtő téma volt, semmi más célja nem volt, csak hogy leírjátok a dolgokat és én elolvassam, és ez alapján eldöntsem, merre tovább. Tehát 100%-ban kész az a téma, tulajdonképpen le is zárhatnám, hogy bekerült, mert eldőlt, hogy első körben az interaktív súgó lesz elkészítve (amit amúgy tegnap láttál is félkész állapotban a chaten, hozzátenném). De te szerintem az első hozzászólásban pedzegetett ötletekre gondolsz. Ebből egy igen fontos dolog épp fejlesztés alatt van, csak tudod, amíg napi 1-1,5 órát kizárólag a játék fenntartásával töltesz, akkor utána már a továbbfejlesztés kicsit neccesebb. Olyan, mintha minden nap az első kb. 5-10 reagodat csak azért írnád, hogy ne vessz munkapontot, és csak azon felüliekért kapsz ténylegesen. Ha meg nem írod meg a napi 5-10 reagot, akkor egyenesen visszafejlődik a karaktered. Ezt nem panaszkodásként írom, hanem azért, hogy lásd, jelenleg ez a téma csak megmondja, hogy ne 10, hanem 12 reagot írjanak inkább, és a napi +2 reagnak megmondod, miről szóljon. Főleg, hogy mindketten Batoval főleg olyan ötleteket vetettetek fel, amik már évek óta léteznek, és már nagyon rég tervben vannak, tehát igazából újat nem adott a téma. Ehelyett pl. megpróbálhatnád te megírni azt a kettőt, vagy legalább részeket belőle. :)

Amúgy köszönöm az igyekezetet hasznos a dolog. A téma nevének elejéről levágtam azért a fölösleget. :)


4. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2017-06-12 18:05:52
 ÚJ
>Iriana Skendarus avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Haladó játékos
IC üzenetek: 118
OOC üzenetek: 31
Ilyen formában is el tudom képzelni a Súgós dolgot. Az én fejemben ez úgy nézett ki, hogy egy Súgó pontnak van egy alternatív változata is, de nem mindnek. Jól látható, mindenki szeme előtt lévő transzparens (vagy akármi) jelezné, hogy ha rákattintasz, akkor átváltunk "haladó" nézetbe. Igazából nem tudom, melyik lenne a praktikusabb. Olyat semmiképp sem szeretnék, hogy a súgó alsúgójának a melléksúgójában kelljen megtalálni valamit.

Egyébként kifelejtettem valami hasonlót, amiről most beszéltél: ez nagyon képlékeny még, de egy olyan instant-súgóról van szó, ami 1-2 kérdés után elnavigál oda, ahova szeretnél. Legyen a neve:
1.2. (VAGY 4.3.?! ahh... asszem ez 4.3 gyerekek, de még nem vagyok benne biztos) Példa:
- rákattintasz (duh...)
- "Mit szeretnél?" Harcolni/Lopni/Élővilággal interakcióba lépni (ezt magyarabbul)/Bájitalt keverni/stb.

Még egy katt, és előhoz minden olyan súgórészhez vezető linket (lehetőleg semmit sem új lapon), ami ehhez kapcsolódhat. Pl. Harcolninál előjön a harcrendszer, a varázslás, a fegyverek, hogy hármat említsek. Élővilágnál előjönnek a fegyverek, állat- és növénykollekció, a Druida kaszt. Lopásnál a mostani Tolvajlás súgó, a karakter értékek.
Ennek a továbbfejlesztett, melós változata, amikor nem csak bedobja ezeket az opciókat, de van előre legyártott, új, specifikus súgórész is. Ezt most per pill soknak és feleslegesnek érzem, de azért kiírom magamból.
A kettő között pedig áll az a rendszer, ami előhozza pölö egy ágrajzban az opciókat, de némi megjegyzéssel. "A lopás sikeressége nagyban függ a te és a meglopni kívánt személy karakterértékeiről. Ha nem tudod pontosan, hogyan működnek és állnak kapcsolatban ezek az értékek, akkor... blaaa blaa blaaa" és ott a link a karakterértékek súgóhoz.

Ez az ötlet még nem érett be teljesen, szóval az 5. ponthoz hasonlóan csak úgy... van; hátha meglát benne valamit.

6-oshoz: Igen, nekem tökre tetszik, mikor van egy folyékony világ. Persze, *mi* vagyunk benne a lényeg, de mégis... Jelenleg nem érzem azt, hogy az NJK lore-ja ki lenne aknázva Lanawinnak, közel sem. Ezért is örültem annyira pl. az istenesdinek, amit a Mesélők előszeretettel használnak is, hogy egy koherens világban érezze magát az ember. Ugyanezt a múlttal is meg lehetne tenni. Az elején persze babalépésekben, aztán majd alakul.



3. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2017-06-12 14:06:45
 ÚJ
>Bato Luo'Su avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Tapasztalt játékos
IC üzenetek: 608
OOC üzenetek: 70
Sok a gondolatom hirtelen, és tudom, hogy rég el fogom felejteni, mire hazajutnék, és érdemben tudnék rá reagálni, ezért címszavakban megírom amim eddig van:

1.0-3.0 - Egy külön "Súgó kezdőknek" oldal, ahova témapontok szerint a lényegi dolgok tételszerűen fel vannak írva, jó ötlet. Az említett chaten linkelt második szálas súgó formájára lehetne néhány bekezdésben minden FAQ témát érinteni. Mintha futna ilyen kezdeményezés, hogy a segítség menüpontból kigyűjtésre kerülnek a lényegi dolgok néhány vállalkozó szellemű játékossal segítségével, úgyhogy talán erre már készül is a megoldás.

4.0-4.2 igen, néha kicsit frusztráló, hogy mindent újra elő kell kapkodni a főoldalról, mert bár, ahogy Emphus szokta mondani "két kattintás", nem felhasználóbarát. A helyszín leírásnál tökéletesen elférne egy Arthenior térkép link, és bár nekem még erre nem volt példa, ha valaki az alkímia rendszert akarja elérni, egy link valóban elférne a bájitalok menüpont alatt is (bár ez utóbbi nem tudom mennyire kompatibilis az élhető mobilos nézettel)
Másik ötlet: a jobb felső sarokban lévő interaktív súgó alatt lehetne ilyen Advanced súgó menüpont, ami kis linkekkel elnavigál az oldal megfelelő pontjaira, mint pl., alkímia, mágia, tolvajlás, akár térkép miegymás. Lehet, hogy én vagyok tiszta tök, de nekem mindig nehezemre esik megtalálni a főoldalon azt a menüpontot amit keresek, ctrl-f nélkül (amit ha nem tudom a pontos nevét, lőhetem (igen, tudom, hogy fél percekről beszélünk, de ha már kényelmessé akarjuk tenni az oldalt, meg kell jegyeznem, hogy az, hogy mindent a főoldalról kell előkeresni, nekem nem kényelmes, de lehet, hogy csak én vagyok ezzel így))

6.0 - szerintem marha jó ötlet, hogy az ember a kreativitását nem csak OOC, mások szórakoztatására élheti ki, hanem mintegy állandó pályázatot meghirdetni, hogy lehet beküldeni lore-t (Iri kérésére nem magyarul), amiről aztán a staff (főleg talán a mesélőgárda) eldönti, hogy belefér-e a világba, vagy sem, és lehetne ennek is egy külön Lore (ott már magyarul, mert mégis csak magyar oldalon játszunk) menüpont, ahol ezek kint vannak, olvashatók, és lehet rájuk hivatkozni IC, mert mókás.
"Vigyázz mert úgy jársz mint a Nagy Lábú!"







2. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2017-06-12 12:02:35
 ÚJ
>Iriana Skendarus avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Haladó játékos
IC üzenetek: 118
OOC üzenetek: 31
tl;dr aki nem akar minden ponton élvezkedni:

1.0. A súgó nem mindenhol látja el tökéletesen a funkcióját. Ez korrigálható lenne némi információ átcsoportosítással.
1.1. Bizonyos, komplikáltabb Súgófejezetek kaphatnának egy egyszerűsített változatot is. Pl. érdekel a tolvajlás, szeretnéd tudni hogyan, mikor és hol lehet ellopni, de számokkal egyelőre nem bombáznád az agyad.

2.0. Hasznosabbak ezek a vizsgák annál, hogy el legyenek dugva. Legyenek könnyebben elérhetőek és ajánlottak az újabb játékosok számára.
2.1. Inkonzisztens, hogy melyik vizsgakérdés kap magyarázatot, melyik nem. Pár kivételtől eltekintve minden vizsgakérdés kaphatna magyarázatot, hogy mit is tévesztett a játékos. Ugyanakkor a jó válaszok mellé is lehetne mellékelni ugyanezeket a magyarázatokat, hogy értse is, miért úgy van.
2.2. Némely, már meglévő magyarázatot lehetne pontosítani.
2.3. Lehetne egy 4. , Második szálas vizsga, ami nélkül az új játékosok nem írhatnának Második szálra.

3. A Második szál információiról ne egy fórum témában kelljen olvasni. Kapjon külön súgórészt (vagy alrészt) a főoldalon.
3.1. [ Ezt nem tudom egyszerűen leírni, mert ez bonyolult. ]

4.0.-4.2. Az IC fórumon legyen egy be-/kikapcsolható felület, ami pl rögtön elérhetővé teszi Arthenior térképét, vagy az Alkímia súgót.

5.0. Rövid.

6.0. Készüljenek múltbéli eseményeket feldolgozó írások az oldalra, hasonló mód, mint ahogy a Politika súgóban is szerepel 1-2 történet. Nem küldhet be akárki, lehet limitálni az elfogadott irományok közt kivárandó időintervallumot, és nem kell eget rengetően fontos eseményekről írni. Sőt, bátorított, hogy ne ilyenek szülessenek, legfeljebb a Mesélők és/vagy Emphus tollából .



1. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2017-06-12 11:17:12
 ÚJ
>Iriana Skendarus avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Haladó játékos
IC üzenetek: 118
OOC üzenetek: 31
Az #1 inkább csak fenyegetés, mintsem ígéret. :D (tettem nektek egy szmájlit, hogy ne legyetek mérgesek) Egyébként Emphus mondta, hogy ne a chatre írjam, szóval őt szidjátok! Én itt az áldozat vagyok.

Emphus nyitott egy témát még áprilisban ([LINK]), ami tök jól indult, de aztán a felfedett projektnek nem sok köze lett ahhoz, ami be volt harangozva (ezzel ő nyilván vitatkozna) a nyitókommentben. Nem tudom, hogy jelentkeztek-e; én nem, mert valami izgiből végül valami "meh" lett. Aki még nem jött rá, ez csak az indokolatlan bevezető szöveg bekezdése, át lehet ugorni nyugodtan! Szóval, ezt akkor feleslegesnek tartottam kommentálni, mert nyilvánvaló volt, hogy a főnökünk már ráfixálta magát erre az ötletre. Aztán történt, hogy kellett a haladó rang, mert hát a bárban mégsem mondhatom, hogy csak szimpla "Játékos" vagyok, meg így talán a családom is visszafogad - bár most az utcán is jó idő van. Emlékeztem, hogy a játékos rangokról valahol a szabályzatban volt szó (igen, még ~4 éve olvastam!), azon belül ctr f-fel rákerestem arra, hogy "haladó", ott mellette volt egy link a teszthez, és már tölthettem is! Már a teszt közben is úgy éreztem magam, mint aki eddig hazugságban élt, mert az eddigi "minden le van írva..." és a ~most mégis mi a francot olvastam eddig 10 percig?!~ szintű irányelvek+Súgó után hinni se akartam a szememnek, hogy van egy ilyen praktikus és könnyen kezelhető funkció is, amin keresztül meg lehet tanulni az alapoktól kezdve a nagyon specifikus dolgokig egy csomó mindent. És akkor most kezdődik a lényeg.

1.0. Igen, a Súgót burkoltan fikáztam, mert bár van, amit aranyba foglalnék, de van, ahol egy alponton belül is ide-oda kell ugrálnom, hogy ne vesszek el a logikai hálóban. Nem is akarok más példával élni, mint azzal, amit már régebben leírtam: ha egy súgó fény és sötétség oltár fejezetében (amiknek közetlen közük van a fény és sötétségpontokhoz) nincs tisztán, magyarul leírva, hogy hogyan kaphatsz fénypontot, hanem lejjebb, varázslatokból kell ezt kiolvasnod, akkor az egy rossz súgó. Ilyet azért is említek, mert nemrég lett modernizálva a rendszer, tehát senki sem mondhatja, hogy az admint nem érdekli a súgó állapota, én pedig ebből engedek következtetni arra, hogy nem az az álláspontja, hogy "há' jó az úgy, koma; ott van az valahol, ez a lényeg!"
Az oltáros fejezet egyébként jó példa arra is, hogy mi az, amit egy kezdő, érdeklődő játékos torkán letuszkolhatatlan. Bonyolult, túl tömör, és nem ér annyit az egész, hogy te most fejben végigvezesd, hogy most konkrétan miről is van szó és ez miért jó. Nem, az "érdekes, én elsőre megértettem!!!"-féle komment semmit nem jelent egy már tapasztaltabb játékos szájából; nem nekik készül elsősorban a Súgó.
Hogy tényleg ne csak fika legyen itt: az Alkímia menüpontba pl. szerelmes lettem, mert érthetően és konkrétan leírja, hogy mi, merre, meddig. Egy olyan mondat sincs, ami után vakarnom kéne a fejem, hogy most mit is olvastam. Az egyedüli kritika, ami érheti, hogy nem értem az egyik felsorolás miért félkövérrel indul, a másik miért nem. Főleg úgy, hogy ami nincs félkövérrel szedve, az érdekli jobban a népet. Nem tartom intuitívnak, de inkább örülök, hogy egyáltalán le van írva. :D

1.1. Erről a 2. pontban írok, de ez még idetartozik: némely súgórésznek lehetne egy általános és egy részletes változata is. A 2. pontban a tolvajlási rendszert hozom fel példának. Egyébként, aki már játszott bizonyos mmo vagy moba játékokkal, annak nem lehet idegen ez a koncepció. Ott általában volt/van egy "részletes képességleírás bekapcsolása" opció. Amivel (és nélkül) így néznek ki a dolgok:
Kikapcsolva: Kilősz egy varázsnyilat az ellenfeledre, amellyel akár el is kábíthatod.
Bekapcsolva: [50 mana] Kilősz egy [+megszerzett kék kavicsok száma osztva hárommal] db varázsnyilat 400-as sebességgel. A nyíl 1500 egységnyire megy el és minden megtett 100 egység után 20 sebességgel gyorsul. Amennyiben a célpontot legalább 1000 egység megtétele után találja el valamelyik nyíl, akkor 1-2 másodpercig [a célpont apukájának lelkiállapotától függően] elkábul.

Kezdőként úgy sem fognak semmit sem mondani neked ezek a számok, csak az érdekel, hogy mégis mi ez. Majd ha belejössz, akkor előveszed a számológépet meg az eszedet, hogy akkor miképp tudsz ezzel a varival trükközni, pontosan hány kék követ érdemes összeszedned hozzá, meg ilyenek.

2.0. Miért nincsenek mindenki arcába odatolva ezek a vizsgák, és miért kell ilyen nyakatekerten odajutni hozzájuk? Szerintem ezek a vizsgák jelenleg a leghaszontalanabbak arra a célra, amit szolgálnak. Nem, semmi köze ahhoz, hogy én valóban haladó vagy tapasztalt játékos vagyok, és végképp semmi köze ahhoz, hogy lehet-e valaki Mesélő. Egyrészt a vizsga totózással is megoldható, hisz nincs annyi kérdés, másrészt pedig többnyire alap dolgokat érint. Most reggel végignyomtam azt a két vizsgát is, ami a tapasztalt ranghoz kell. Tudom, hogy az izét nem szeli ketté hegy, meg hogy nyugaton van melegebb, de az is lehet, hogy fordítva, azt elfelejtettem. De megvan. Akkor már tapasztalt is lettem? Nem.
Ellenben a vizsga tökéletes újabb játékosoknak, és olyanoknak, mint nekem, aki sok dolgot nem próbált még. Lásd: nem állt szándékomban tolvaj karit készíteni, sem lopni, sem meglopatni magam, szóval a tolvajlási rendszert soha nem is olvastam el, mert ránézek a szögletes zárójelekre, meg a bennük lévő számokra, pluszokra, százalékokra, szorzásokra, és már ki is kapcsoltam a gépet. De ez a vizsga tök jó volt ahhoz, hogy legalább azt tudjam mit és nagyjából hogyan lehet (vagy épp nem lehet) ellopni, és csak akkor kell nyúlnom a súgóhoz, ha valamikor élesben is sor kerülne rá. Gyarapodott a játékismeretem anélkül, hogy olyan dolgokon kellett volna átrágnom magam, ami abszolút hidegen hagy - ismétlem, a tolvajlás mikéntje érdekel, de a technikai részére jelenleg nincs szükségem, talán soha nem is lesz. Ha választanom kell aközött, hogy elolvassak egy halom infót (aminek a nagy része játékmechanika), amihez nem lesz semmi közöm, vagy 10 millió reag után se tudjak egy kezdő játékos kérdésére válaszolni a chaten, miszerint "Iri, csak bájitalt lophatok?", akkor én személy szerint az utóbbira bökök.

2.1. A Vizsgakérdéseket egyfelől lehetne bővíteni, másfelől oktatóbb jellegűvé tenni. Előbbi gondolom egyértelmű: még több kérdés vizsgánként. Utóbbi alatt pedig azt értem, hogy minden, vagy legalább majdnem minden ROSSZ válasz után legyen ott valami magyarázat, de mint vitapont azt is felhoznám, hogy a JÓ válasz után is megmagyarázhatná a rendszer, hogy miért az a jó (ugyanazzal a szöveggel természetesen). Miről is beszélek? Pár példa a magyarázat nélküli vizsgaválaszokból:
- Tolvajlási rendszerben nem csak bájitalt és pénzt lehet lopni. Oké, akkor még mit?
- Nem csak tanítással lehet tanítási pontokat szerezni. Oké, akkor még mivel?
- A tündérek átlagosan a 2. legalacsonyabbik faj. HAMIS. Oké, de akkor hányadikak? Kik előzik meg, ha megelőzik őket, és kiket előznek meg, ha ők az elsők?
- A Derengő fa nem egy növény. Oké, de akkor mi?

Ezeket gyűjtöttem ki, aztán abbahagytam, mert prezentáláshoz ez is épp elég. Nem látom a logikát abban, hogy ennél szerintem sokkal egyszerűbb kérdésekre meg van magyarázat. Itt most jogos lehet a felvetés, hogy ha még több kérdés kerül be, és arra mind lesz egy magyarázat, akkor mi az már, hogy ennyire ki lesz szolgálva az ember, hogy a fél súgót lepötyögje nekik valaki. Nos, elsősorban a praktikus kérdésekre koncentrálnék, tehát a Világismeret vizsgához nem is nagyon nyúlnék (a jelenlévő kérdések megmagyarázásán kívül), mert ne azzal melózzon már Emp, hogy felteszi kérdésnek, hogy a kopasz fejű, háromszemű struccnak 7 vagy 9 pár tolla van, aztán meg még azt is leírja, hogy melyik válasz a jó és miért. Akit a világ érdekel, az bizony olvasson, azt ne lehessen megkerülni sehogy, mert a Gyűrűk Urát sem kötelezők rövidenben illene elolvasni - erre még visszatérek. Az első két Vizsgát viszont lehetne pótolni szerintem.
Másodszor pedig szeretnék visszautalni arra a témára, amit Emphustól linkeltem be: az új, kezdőknek való súgórendszer (vagy micsoda) elkészítése. Na, hát szerintem érdemesebb ebbe (meg abba, amin most Emp dolgozik és villog nekünk vele a chaten :D ) fektetni az időt meg az energiát, mint izzadni egy interaktív interfészen, amin lehet, hogy az emberek 90%-a átnyom. De erre is visszatérek még - nagyon izgi, tudom!

2.2. Nem csak minden kérdésre kéne egy magyarázat, de a meglévő magyarázatok közül párra szerintem rászorul némi pontosítás. Úgyis mondhatnám, hogy finomítás, mert most is pontosak, csak összezavaróak tudnak lenni. Példa:
- Tudsz kétkasztú karival egyszerre két aktív képességet nyomni? IGEN
- Tudsz háromkasztú karival egyszerre három aktív képességet nyomni? NEM, CSAK EGY AKTÍV KÉPESSÉGET HASZNÁLHAT

Először vakartam a fejem, de aztán rájöttem (meg utána olvastam), hogy bizony ekkora különbség van két- és háromkasztú karakter között. Ismételten: magamtól nem olvastam volna ezután, mert 4 éve megcsináltam az egy szem karakterem, jelenleg nem terveztem újat kreálni, szóval ha már kedvtelésből olvasnék valamit, akkor az nem a többkasztúság szépsége. De ez a vizsga erre is megtanított, én pedig azzal egészíteném ki a magyarázatokat, hogy a 3 (már lusta vagyok kiírni betűvel) kasztú kérdéshez bekerül, hogy csak a 2 kasztú használhatja az összeset, a 2 kasztúhoz pedig az, hogy a 3 kasztú viszont csak egyet. Az "egyszerre" szót mindenki illessze be a kellő helyekre; értitek miről van szó.

(+ Itt jegyezném meg mellékesen, hogy pl. a "lehet-e munkával szintet lépni" tök hasznos volt, mert egyrészt meg mertem volna esküdni, hogy olvastam már olyat, hogy nagyon ritka esetben azzal is szintet léphetek, másrészt azt írja a Munka súgó, hogy FEJLŐDHET így a karakterem, bővebben a Szintlépés súgóban. De ha engem csak a Munka része érdekelt elsősorban, akkor nem fogok átugrani a Szintlépés súgóhoz, és azt is hihetném, hogy fejlődés=szintlépés, pedig nem!)

2.3. Lehetne készíteni egy második szálas vizsgarészt is, aminek a helyes kitöltése nélkül nem kezdhetne el második szálazni az illető. Emphust nem egyszer láttam morogni azért, mert nem irányították/-uk hozzá, vagy a megfelelő topikhoz azokat, akiknek második szálas kérdésük volt. Meg merem tippelni, hogy Empet eléggé idegesíti, mikor azt kell olvasnia egy második szálban, hogy valaki végtagokat kaszabol. Na, hát nem mondom, hogy egy ilyen kötelező vizsga véget vetne ennek, de talán egy lépés lenne a jó irányba. És itt most nem is Emp idegszálait tartom fontosnak elsősorban, hanem azt, hogy ne legyenek úgy eltiltva második száltól az emberek, hogy azt se tudták mi van, mert "de én azt hittem...". Ha valakinek kötelező kitöltenie egy vizsgát, ahol a mindig előbukkanó, "kaszabolhatom a játékostársam végtagjait második szálon" kérdésre (ami nem is kérdés, de shhhhhhhh) kijelölte, hogy HAMIS, akkor utána végképp ne mondja, hogy ez meglepte.

3. Ha már Második szál... szóval, Emp most dolgozik valamiféle Súgón, ami nagyjából látszik, hogy mi lesz, de jónak néz ki. Ez mindenféle irónia nélkül remek, de ennek az új Súgó felületnek a Második szállal foglalkozó részébe beleolvastam, és nekem az a benyomásom lett, hogy megfeledkezett valamiről.
- Miről, Iri?
Jó kérdés, mondom is! Arról, hogy ne kelljen már egy OOC témát olvasni egy ilyen fontos és bizonyos értelemben veszélyes dologról. Most képzeljétek el, hogy a varázslatokról akarnátok olvasni, és nem lenne neki külön súgórész, hanem kaptok egy linket egy 2013-as topikhoz, ahol anno erről volt szó; de nyugi, az első posztot módosították. Ez szerintem egy végtelenül rossz ötlet, és mind logikai, mind igényességi szempontból célszerűnek tartom szétválasztani a Lanawin.hu platformjait. IC fórumra ne írj OC üzit, Súgóba ne írj IC üzit, OC fórumba meg ne bújtassunk Súgó bejegyzést. Elég érdekesen nézne ki, ha írni akarnék a Barakkba, és ott lenne 70 reag, ahol oc beszélgetnek a válogatott meccsről.
A Második szál új volt, és ezért került ki először OC-ra, mert tök logikus, hogy ami még béta fázisban van, az 1. változni fog 2. lesz egy csomó kérdés, amibe lehet nem gondolt bele teljesen a készítő, és ezért pontosítja a rendszert, és bamm, máris az 1.-es ponthoz értünk vissza. Az OC fórum erre egy tökéletes platform; megbeszélni, megvitatni azt, ami lesz, vagy ami már van. Wikipedián sem magában a szócikkben vitatkoznak (pl.: "József Attila, született 1570 [TI SRÁCOK, EZ TUTI JÓ?!?!?!]..."), hanem van egy külön platform erre is. Ha már ennyi erőt és időt beleölt a készítője a Súgóba, annak újraformálásába, és még mindig a Súgón dolgozik, akkor szerintem ez a Második szál is megérdemel egy külön bejegyzést ott, ahol tisztán, érthetően, kulturált elrendezésben megtalálható minden alapvető információ. És ha jól értem a készülő, új Súgó rendeltetését, oda kerülnének a specifikusabb kérdések, hogy ne kelljen feleslegesen olvasnia annak, akit csak a konkrét Második szálas szabályok érdeklik, és semmi több. Vagy valami ilyesmi, majd kijavít Emp.

Az összes pont közül ezt érzem (az 1.0. mellett) a legkevésbé vitathatónak, mert hasonlítsa össze a Második szálas, témaindító hozzászólást egy Súgós bejegyzéssel, és mondja meg nekem, hogy miért nem egy és ugyanaz a kettő. Utána pedig érveljen amellett, hogy ha ennek így kell maradnia, akkor miért nem szedjük ki a Súgó felét, és visszük az OC fórumra?
A témát természetesen továbbra is linkelném, mert vannak ott érdekes kérdések és érdekes válaszok, amik hasznosak lehetnek. Vagy még jobb! Ezeket is (legalábbis az érdekesebbeket) be lehetne építeni az újonnan készülő Súgóba!

3.1. Ez lehet, rohadtul nem illik ide, és akkor nem is kapok rá választ, de a Második szálas, jelenleg készülő Súgóhoz volna több kérdésem. Egy témát feszeget jelenleg: ET elmesélése Második szálon. Na most, ezt azért nem a 2. szálas (írtam már kis és nagybetűvel is, így még nem) témában kérdem, mert érdekel, hogy amiket most kérdezek, azokkal ki kellene egészíteni a Súgót, vagy annyira buta kérdések, hogy inkább ássam el magam; más úgysem tenné fel őket.
- Csak olyan ET-ket lehet elmesélni, amik a jelenleg kiválasztható helyszínek egyikén történt? Mert pl. az én karakterem az első IC reagjával érkezett meg csak Artheniorba. Akkor az bukó, hogy második szálon valaha is írjak róla, vagy lesz rá kiskapu? Pl.: Szálláshelyre írni, és a //Második szál// alá leírni a pontos külső helyszínt, hogy mindenki tudja, hogy ez nem a Szálláshelyen játszódik.
- Mesélő mesélhet (hangsúly a feltételes módon, kérem) második szálon? Maga a kérdés logikátlan, mert ha valahol nem okozhatsz súlyosabb sérülést, nem tehetsz szert sem előnyre, sem hátrányra, ésatöbbi, akkor minek szívatná magát ilyen limitációval egy Mesélő. Arról nem is beszélve, hogy Emp is nyomatékosította: az első, főszál a "lényeg". De mi van akkor, ha mondjuk egy olyan előtörténethez mesélne valaki, mint mondjuk az enyém: tehát a váza elég pontosan le van írva, nincs hely trükközésre, ugyanakkor történhet pl. csata, pénzszerzés, pénzvesztés (nem rendszerszintű), mert ugye 10en akárhány évvel ezelőtti dologról beszélünk. Erre a kérdésre akkor is érdekel a válasz, ha az elsőnél már elbukott, mert lehet, hogy valaki *hasra üt* 15 éve lovagi tornán vett részt Artheniorban, és benne van az ET-jében is.

4.0. Azt az Artheniori térképet miért nem lehet egy klikkre elérni bárhol Arthenioron belül? Szerintem tök jópofa és segít a vizualizálásban anélkül, hogy mindig ki kéne keresni.
4.1. Más helyek nem kapnak ilyen kis térképet? Sok itt a kreatív ember; valaki biztosan szívesen meg is rajzolná. (plz csak ne Morw :D)
4.2. A 4.0.-hez kapcsolódóan: miért nincs egy kattintásnyi távolságban az Alkímia, varázsitalok Súgórész valamely bájital-közeli IC felületen? Pl. bal felül, ahol írja, hogy mennyi bájitalom van, lehetne egy link ahhoz a Súgóhoz. Aki már fejből vágja ezeket, azok ezt (/ezeket, ha a térkép is bekerülne és még más is) nyugodtan kikapcsolhatnák, hogy ne kelljen azt hallgatnom, hogy "Kösz, Iri! Régen minden sokkal jobb volt!!!". Mármint, szívesen hallgatnám, de azért odafigyelek mindenki lelki egészségére.

5.0. Felírtam magamnak vázlatba, hogy "kérdőív?????", és most erősen koncentrálok, hogy mit is akartam ezzel csinálni. Valami olyasmi, hogy megkérdezni játékosokat, hogy mi segített nekik (fórum, chat, súgó, training mód, stb.). Engedjük ezt most el; majd a #2-ben!

6.0. Szóval, a harmadik, Világismeret vizsga. Nem feledkeztem el róla, csak majdnem.

Én arra gondoltam, hogy lehetne egy épkézláb lore (ne kelljen magyarul plz) valahol az oldalon. Igen, mint a Politika, demográfia alatt, csak talán szerteágazóbb. Ez nagyon a semmibe meszelés, szóval az eddigiekkel ellentétben ezt most nem Emphez és/vagy kedves játszópajtásaimhoz, hanem az éterbe vágom:
- Itt vannak az istenek, az ő történetüket most a legprominensebb az oldalon; azt is mondhatnánk, hogy ez az "évad" most róluk szól. Na, ezt észben tartva lehetne írni múltbéli lore eseményeket, történeteket, akármiket.
- Nem lenne kötelező jellegű, tehát nem úgy nézne ki, hogy "Csabi! [remélem nincs Csabi nevű mesélő :/] Írjá' valami régi, gonosz orkról, akit régen, 2000 éve megszállt a satarett. Kövi szerdára, kösz!" Opcionális, ha valaki úgy érzi, van rá kapacitása. Nem tudom, mennyire beszélgetnek egymás közt ilyenről a mesélők, de Empen kívül akár az ő beleegyezésük is kellhet, hogy hivatalos legyen. Nagy vizet persze nem zavarna, lényegében egy "kiemelt" IC reag lenne, de 5 ilyen közül lehet, hogy az egyik jelen lanawini korunkban is visszaköszön. Vagy nem. Ismételten opcionális.
- Beküldhetnének játékosok is ilyet; kössétek tapasztalt ranghoz, hogy ne kelljen 80, 0-10 reagos ember "A GONOSZ ISTEN ELJÖVETELE" című kreálmányain, nagyokat sóhajtozva átfutni. Ha túl nagy trend lenne így is, akkor meg ezen belül is lehetne limitálni, pl. maximum 1 elfogadott történet/6 hónap, így aki könyvet akar írni lanawinra, az benézte.
- Mivel már én sem értem miket írok, próbálok hozni egy életszerű példát: Andris már régóta lanázik; az egyik kariján csücsül 800 IC reag, tapasztalt játékos rangja is van. Andris ír egy *hasra üt no.2* 4000 karakteres történetet, ami egy régi, folklór legendáról, Nagy Lábú Töhötömről szól, aki megbotlott és meghalt. Közkedvelt óriás legenda, felkerül valahová az oldalra (lenne erre menüpont, MINDENHEZ KELL MENÜPONT!!!!!), és lehet, akit érdekelné, elolvassa, és beleszövi az egyik IC-s reagjába valamikor. De lehet, hogy pont annyira érdekli, mint... őő, várjatok... ja, szóval Aphrodite elfogása. Nagy kárt szvsz nem okozhat.

(asszem valahová akartam még utólag egy linket tenni, de nincs az az isten, hogy ezt újraolvassam. a központozás és egyéb esztétikai, nyelvi hiányosságokért szorri [ilyen magyar szó pölö nincs], de ooc most nem érdekel annyira)



1-13