Na, nekiestem a témának, reagálnék egyben, de nem szeretnék végtelen szócséplésbe belemenni, ezért tömör leszek pár ponton.
1.0: ha szeretnéd, írd újra az egyes súgókat, először egyet, küldd be a fejlesztésbe, kibeszéljük itt többen, és ha tetszik a többségnek, cserélem. Jelenleg nincs kapacitás foglalkozni azzal, hogy egy igen komplex rendszernek a súgója a jelenleginél egyszerűbb legyen. Minden információ megtalálható jelenleg is benne, és nyilván nem 100%-os a rendezése, de van egy logika, ami mentén ez megy. Tehát bizonyára jó az ötlet, de ez a "csináld ezt, mert szerintem rossz" teljes kimerítése. Ez az ötlet ötlete, nem a tényleges ötlet. Csak azt írod meg, hogy hova és milyen témába írja a +2 reagot, nem írod meg helyettem, ami ezen témák lényege lenne.
1.1: Először is, szintén zenész. Másodszor rá fogsz jönni, hogy mi a hatalmas különbség egy moba és Lanawin között. Mobában meg más játékokban nem kell tudnod, hogy az adott képesség pontosan hogy működik, hogy használd, mert csupán le kell hozzá nyomnod egy gombot, a számítógép _mindent_ kiszámol helyetted, és kész eredményeket jelenít meg. Egy pontalapú szerepjátékban ez nem működik. Ki KELL tudnod számolni a dolgokat, enélkül értelme sincs az adott dolognak. Hozzátenném, hogy amúgy ez az ötlet kb. még bent is van a játékban, ha elolvasod minden varázslatból az első 1-2 tagmondatot vagy csak a nevét, gyakorlatilag teljesen képbe kerülsz, mit is csinál.
2.0: A vizsgák a tudás tesztelésére vannak, nem azért, hogy tanulj velük. Te most lehet, hogy úgy érzed, rengeteget tanultál, de ha az alapján tanultál meg dolgokat, nagyon nehéz dolgod lesz. Ez egy írás és olvasás alapú játék. Elvárt, ha valamit nem tudsz, utánakeress, általános esetben. Amit te csináltál az az, hogy néhány konkrét példára most tudod a választ, hogy lehet-e vagy sem, és valószínűleg picit átfogalmazva, hasonló, de más példára is sokszor úgy gondolnád, hogy tudod ebből a válasz. Pedig nem. Mert konkrétumokból általánosítottál, és az általánosítás sokszor hibás lehet. Míg az az általános irányelveket tudod, vagy tudod hol lehet éppen utánaolvasni, akkor bármilyen konkrétumot abból tökéletesen meg tudsz válaszolni. Az egy hibás tanulási taktika, amit felvázoltál, és hosszútávon csak gátolni fog. Értem, hogy az egyszerűbb út, de nem mindig az egyszerűbb a jobb. Szándékosan nincsenek odatolva a vizsgák az emberek elé, sőt, nem egyszer fontoltam meg, hogy korlátozni kéne, egy nap hányszor tölthető ki, mert sajnos sok ember rosszul használja eléggé. És van benne néhány már hibás, régi, elavult kérdés is, ezeket néha jelentik és törlöm, de ez édeskevés a karbantartásához. Nulláról újra kéne alkotni az egészet.
2.1.: Bővítsd. Tedd oktatóbb jellegűvé.
És itt a bizonyíték, miért hibás tanulási módszer, amit csinálsz. Mert attól még, mert tudod, hogy a tündérek átlagosan NEM a 2. legalacsonyabb faj, semmi érdemi infót nem szereztél meg. Akkor sem, ha bemagolnád, hogy hanyadik. Sokkal hasznosabb, ha tudod érdemben használni a súgót, és tisztába vagy vele, hogy minden fajleírásban benne van azonos struktúrában, hogy melyik faj átlagosan milyen magas. Ha ezt tudod, akkor minden fajt el tudsz helyezni minden pozícióba, így a tündért is, és teljesen totálisan fölösleges a magyarázat a kérdéshez. Lévén a vizsgák a tudás tesztelésére vannak, még ha ebben nem is tökéletesek, mert - ahogy írtad - idővel elfogynak a kérdések.
2.2.: Pontosítsd őket nyugodtan.
"Ismételten: magamtól nem olvastam volna ezután, mert 4 éve megcsináltam az egy szem karakterem, jelenleg nem terveztem újat kreálni, szóval ha már kedvtelésből olvasnék valamit, akkor az nem a többkasztúság szépsége."
Ez a vizsga lényege. Ennél a pontnál úgy tűnik, elérte a célját.
2.3.: Ez egy jó ötlet egyébként, de szintén: a konkrét kérdés-válasz-magyarázatokat várom. Ez önmagában csak egy ötlet, nem fejlesztés. Csak azt írod meg, hogy hova és milyen témába írja a +2 reagot, nem írod meg helyettem, ami ezen témák lényege lenne.
3.: A második szál egy globális kaland. A varázslatok nem egy globális kaland. Ne keverjük a dolgokat. Egy kalandot le lehet zárni, nem egyszer volt már fontolva, hogy na, akkor most vége a második szálnak, és vége a globális kalandnak. A varázslatokat nem lehet így lezárni. A varázslatok az oldal működésének és rendszerének a része. A második szál SEMMIBEN nem különbözik az összes többi (globális) kalandtól.
3.1.: Ez egy fejlesztés téma, nem segítség téma.
4.0.: Javaslatokat várok. Hozzátenném, a jelenlegi Arthenior térkép brutálisan eltér a helyszínleírásoktól.
4.1.: Kis körültekintést azért csinálhatnál, mielőtt felvetsz többszörösen megvalósult javaslatokat. Amon térképét már két Tharg is elvállalta az idők folyamán, nem kaptam egyszer sem kirakható eredményt. A többi térképre is legalább 1-1 ember volt már, aki elvállalta. Meg is volt már legalább kétszer hirdetve térképrajzolás. Semmi. Én úgy gondolom, itt nagyfiúk és nagylányok vannak, nem óvodások, így is kezelek mindenkit, aki meg szeretné rajzolni a térképet, jelentkezik. Nem fogom kézen és kísérek ki senkit sem pisilni, sőt, rá sem kérdezek, hogy pisilnie kell-e, mert elég nagy itt mindenki, hogy szóljon magától. Amíg meg nem, addig engem nem zavar, hogy pisilnie kell. Rengeteg módon lett már bevonva több játékos is a fejlesztésekbe, volt már fejlesztői találkozó több nevesebb játékossal; sokszor lett kommunikálva, kérdezve, hogy lenne-e, aki segít, érdemi eredményre senki nem jutott. A tapasztalat az, hogy az emberek piszkosul lusták, és nem hajlandóak a kisujjukat sem megmozdítani a dolgokért, hogy valami kézzelfogható eredmény legyen, csak tudják, hogy mi a nem jó, és már az is pozitív, ha leírják valahova, hogy szerintük mi a gond, mert akkor legalább meg tudom nekik mutatni, hogy hol a WC, ahova egyedül kimehetnek utána pisilni. Tisztelet a kivételnek persze. Lehet térképet rajzolni, várom, hogy nyíljon fejlesztés téma kész térképpel.
4.2.: Miért, miben segítene? Ami az alkímiához kell, az helyileg le van írva ott. Attól, mert tudod, milyen szintű italok vannak, semmivel nem tudod jobban összekeverni őket, mert úgyis csak azokkal dolgozhatsz, ami a karakterednél van. Semmi plusz infót nem ad a súgó, mert az a világleírás része, nem a játékmenet része.
6.0.:
- Lehetne.
- Ez már évek óta így van, a mesélők be is vannak osztva. Az istenek 99%-át nem én találtam ki és vezettem a játékba, csak ellenőriztem a dolgokat. Az pl. nagyrészt Nyuszi munkája, de kisebb-nagyobb részben több mesélő is dolgozott rajta. Szintén vannak egyedi lootok, rengeteg NJK, klánok, alvilági szervezetek, politikusok, kereskedők, nemesek, komplett piac, feketepiac, falvak és még kismillió dolog kidolgozva a mesélők által. Ezek a "lore" (nem mintha nem lenne értelmes a történelem szó) részei. A fajok múltjai szintén játékos által voltak anno kidolgozva. Szóval nem mondanám, hogy ez nincs. Csak tudod, ez nem olyan, hogy valaki kitalál valamit, és onnantól úgy van, és már rakja is fel a súgóba. Ez ennél egy bonyolultabb dolog. Az ötletével konzultálni kell másokkal, hogy az övéivel együtt megy-e, vagy ütik egymást, ez egy hihetetlenül komplex dolog. És maga az ötlet is rengeteg energiát igényel, és amellett, hogy viszik a meséket a mesélők, nincs idejük olyanokat kidolgozni, amire van esély, hogy a büdös életben nem lesz használva. De ha van valami, ami az aktuális meséjükbe kell, létrehozzák, kidolgozzák megfelelő szinten, és feltöltik a megfelelő helyre (jelenleg elég nagy Google Drive dokumentumhalmaz van a mesélők által elkészítve).
- Beküldtek játékosok. Volt rá kiírás is, talán 1-2 éve kb. Sajnos nem ütik meg azt a színvonalat nagy részben, ami szükséges, ezért inkább el lett vetve minden. Nem véletlenül csak játékosok, és nem mesélők, akik a világot irányítják.
- Ha Andris meg akarja osztani a történetét, akkor van megfelelő felület, ahol megteheti. Nem tette meg. Amire az lesz a reakciód, hogy nem tudja, hol kell. Persze, hogy nem, mert ez egy másodlagos dolog. Az elsődleges, hogy a játékhoz szükséges infókat megtalálja. Tapasztalataim szerint vannak, akik még bejelentések témákat sem olvasnak, pedig arról nem lehet elmondani, hogy nem lehet megtalálni. Meglepően sokan vannak ilyenek. Nem azért nem találják meg sokszor az emberek a dolgokat, mert nincs az arcukba tolva, hanem mert nem is akarják. Innentől kezdve tök jó, hogy Andrisnak van ilyen története, amit talán lehet, hogy esetleg be lehetne küldeni, de nincs beküldve, és erre felületet kialakítani fölösleges energia, még egy menüpont, még egy dolog, amire figyelni kell, még bonyolultabb, még hosszabb. Ebből az ötből legalább három feltűnik minden negatív kritikánál, ami az oldalt érinti, így aztán nem hogy nem prioritás efelé haladnunk, hanem egyenesen nem szeretnék efelé haladni. Pedig hozzátenném, szerintem szuper lenne, ha a játékosok töltenék fel legalább részben a világot élettel, de ez kicsit összetettebb annál, mint ahogy azt te gondolod, és milliárdnyi hátulütője van, amivel jelenleg is "szenved" az oldal.
Az újabb hozzászólásodra:
"- Legyen egy Második szálas Vizsga, aminek hibátlan teljesítése nélkül nem lehet Második szálon játszani."
Ez nem konkrétum. A konkrétum a kész kérdés-válasz, magyarázatok lennének.
"- Kapjon minden vizsgakérdés magyarázatot, vagy legalábbis az első két vizsgán belül."
Ez nem konkrétum. A konkrétum a kész magyarázatok lennének.
stb. Nem haladok végig az összes pontodon. Ezek legfeljebb elnagyolt ötletek. Az egy dolog, hogy egy konkrét dologról szólnak az ötletek, de ettől még nem lesz semmi konkrét fejlesztés, csak valami elnagyolt ötlet. Ilyenből nekem is van pár ezer, és az évek során nem csökkent, hanem egyenesen növekedett a számuk.
Azt tanácsolom, hogy ha tényleg van kész fejlesztési javaslatod (amit be lehet illeszteni a játékba, nem csak ötletelés), annak majd nyiss külön témát, és ez megmaradhat általános ötletelésnek.
Arra pedig kérlek, hogy ne próbálj meggyőzni mindenről, mert sok dolog lett már próbálva, és értem, hogy az elmélet milyen jó és szuper, meg elméletben sok helyen neked van igazad, de a gyakorlat csúnyán rácáfol néha a dolgokra, és hiába hangzik szuperül, hiába győzöl meg több ezer karakteres hozzászólásokkal, a tényen nem változtat, hogy egy csomó minden ki lett próbálva, tesztelve lett stb., és nem működik olyan formában, ahogy elképzeled. Pedig egy gyönyörű világ lenne.