OOC - Játékon kívüli fórum
Karaktered neve: ---       Rangod: Nem bejelentkezett felhasználó       Pénzed: --- arany     
Varázsitalaid: Neked nincsenek varázsitalaid!
Herbária: Neked nincsenek varázsnövényeid!


Üdvözlünk!

Ez itt a www.Lanawin.hu weboldal játéktere. Egy fórumos szerepjáték. Te nem vagy bejelentkezett állapotban, ezért nincs jogod ténykedni a fórumon. Csak olvasni tudod a hozzászólásokat, semmi mást. Ha szeretnéd kipróbálni milyen is a fórum valójában, átélni izgalmas kalandokat, varázslatokat tanulni, bájitalokat vásárolni, egyedi karaktert létrehozni, felszereléseket kovácsoltatni, vagy küldetéseket végrehajtani, akkor regisztrálj bátran, ne habozz. Miután regisztráltál, és beléptél minden funkciót elérhetsz. Lehetőséged lesz részt venni a mesékben, vagy csak spontán játszani a megalkotott, mesés világban. Felkutathatod a város rejtélyeit, és részese lehet egy olyan fórumos szerepjátéknak, ahol a játékosok kényelme, és a játék élvezete a legfontosabb.

Vissza a főoldalra!
Nincs "nagyobb" helyszínJátékon kívüli fórumArthenior főtere (új)
Amon Ruadh (új)
Füves puszta (új)
Dokkok és kikötő (új)
Játékon kívüli fórum >> Lanawin fórum >> Fejlesztés >>
[Bekerült] Új játékosok nagyobb arányú megtartása
Mostani oldal: 1 (1. - 15. üzenet) - Első olvasatlan beíráshoz >>

15. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2017-08-21 21:40:39
 ÚJ
>Emphus avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Adminisztrátor
IC üzenetek: 0
OOC üzenetek: 5971
Egy kicsit finomítottam az automatikus üzeneten is, ami a törölt vagy módosított reagok esetén megy ki a játékosnak. A finomabb és információ dúsabb megfogalmazás mellett a levelek végére odakerül a reag is, ami törölve lett. Módosításnál nincs ott a reag technikai okokból, meg ott jóval kevésbé is szükséges.


14. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2017-08-21 18:35:15
 ÚJ
><b style='color:#c03010'>Mesélő (inaktív)</b> avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Mesélő
IC üzenetek: 288
OOC üzenetek: 140
_Megértük_, hogy nagyon zavaró, hogy valaki átírja a reagjaid

Hajrá, csak így tovább. - ide szerintem felkiáltó jel kéne


13. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2017-08-21 18:28:26
 ÚJ
>Svir Gia avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Tapasztalt játékos
IC üzenetek: 1633
OOC üzenetek: 313
Egy elírást találtam:
A közeljüövőben még...
közeljövőben akart lenni szerintem.


12. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2017-08-21 18:20:03
 ÚJ
>Emphus avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Adminisztrátor
IC üzenetek: 0
OOC üzenetek: 5971
Visszanyitom a témát, mert újraolvastam, és eszközöltem egy kevés módosítást, főleg az automatikus PM-ek esetén. Még nincs minden kész, de két fontos automatikus PM jelentősen megváltozott, mind hangvételileg, mind pedig tartalmilag. Lentebb mellékelem az új üzeneteket, amiket mostantól kap valaki. Lehet véleményezni, ha hibát láttok benne, lehet írni, lehet kiegészíteni, ötletelni, mi kéne még, de tartsátok szem előtt, hogy így is nagyon hosszúak. Lehet ötleteket adni, hol és hogy lehet átfogalmazni, hogy rövidebb legyen, illetve mit lehet kihagyni belőle szerintetek, ami fölösleges.

Még annyi megjegyzés, hogy vannak benne félkövéren szedett részek, kiemelések a fontosabb félmondatokról, szavakról, de azt ide a fórumra nem tudom elküldeni. Illetve, ahol "kattints ide" meg hasonló szövegek vannak, ott egy új lapon megnyíló link van, ami a megfelelő súgóba vagy fórumtémába visz, de ez sem jelenik meg itt.

*** Regisztrációs PM ilyen lett: ***

Kedves Új Játékosunk,

Szeretettel üdvözlünk fórumos szerepjátékunkban. Ezen automatikus levélben szeretnénk gratulálni, amiért át tudtad verekedni magad a regisztrációs folyamaton. Ez volt az első és egyben az egyik legfontosabb felmérés, amin te sikeresen megfeleltél. Mivel te beleraktad a kellő energiát és figyelmet, így szeretnénk viszonozni ezt, engedj meg hát pár jó tanácsot, hogy megkönnyítsük a dolgodat, és segítsünk eligazodni a játékban.

(Tudom, hogy neked az lenne a legegyszerűbb, ha erre az üzenetre válaszolva kérdeznél közvetlenül tőlem, de nagyon nyomatékosan szeretnélek megkérni, hogy ezt ne tedd. Sajnos nincs arra idő, hogy személyesen mindenkinek egyesével válaszolgassak mindenre. Kérlek, hogy a lenti lehetőségeket használd, és erre az üzenetre NE válaszolj.)

Első és legfontosabb a szabályzatunk. Kérünk, hogy vedd nagyon komolyan, mert mi is komolyan vesszük, és ha nem figyelsz rá, akkor abból könnyen nézeteltérések adódhatnak, amit nyilván se te, se mi nem szeretnénk. Ha ez az első karaktered, akkor ráadásul nem szükséges a játékhoz a teljes szabályzatot elolvasni, annak csak egy töredéke kell, az 1-7. pontok. Ha nem ez az első karaktered, javasoljuk, hogy olvasd át újra a teljes szabálykönyvet, de különös figyelmet fordíts a 8. pontra, ami a multi szabályokat tartalmazza. A szabálykönyvet ide kattintva érheted el, vagy a főoldalról a menüben a szabálykönyv linkre kattintva.

A közeljövőben még egyetlen nagyobb megmérettetésben lesz részed. Ezt nem azért csináljuk, hogy Téged vagy másokat szívassunk, hanem azért, hogy olyanok játszanak nálunk, akik hajlandóak időt és energiát szánni a minőségre. A megmérettetés pedig a játékos rang megszerzése, ami egyébként egy nagyon gyors és nagyon egyszerű folyamat, ha megfogadod a tanácsokat, de ha nem, akkor akár hosszú és problémákkal kövezett is lehet.

A játék elején Kezdő Játékos rangról indulsz, akkor is, ha nem ez az első karaktered. A Kezdő Játékos rang több fontos megkötést is tartalmaz, ezeket mindjárt részletezzük. A megkötések feloldásra kerülnek, amint eléred a Játékos rangot, amihez nem kell más, mint öt darab szabályos hozzászólás! Ugye nem is tűnik soknak? Tényleg nem az. Nagyon egyszerűen teljesíthető. Viszont azért, hogy kitartsál velünk addig, és megelőzzük a csalódásokat, előre szólunk néhány dologról, amik bár benne vannak a szabálykönyvben, kiválogattuk, hogy ne kelljen annyi mindenen átrágnod magad:
- Kezdő Játékosként 15 percenként egy; óránként maximum kettő; 8 óránként három; 24 óránként pedig maximum öt IC hozzászólást írhatsz. Sokan regisztrálnak, és hirtelen szeretnének sokat írni, amivel alapvetően nincs gond, de a tapasztalatunk, hogy rengeteg a szabályzattal szembemenő írás születik így. Ezért vezettük be a korlátot.
- Ha a hozzászólásod a szabályzatnak nem felel meg, abba kérdés nélkül belejavítunk. Ez nem baj. Kapsz róla értesítést, és ha valamit nem értesz, segítünk. Nem kell emiatt aggódni, nem leszel törölve, se kitiltva. Ez teljesen normális, átlagos egy új játékosnál. Megértük, hogy nagyon zavaró, hogy valaki átírja a reagjaid, de a tartalmához alapvetően nem nyúlunk, a lényeget nem módosítjuk, csak átszabjuk a szabályzatnak megfelelőre. Ne ijedj meg! Nincs semmi baj ilyenkor. Nem haragszunk rád, nem utálunk érte, segíteni szeretnénk. De a segítséghez partner is kell, aki azt elfogadja.
- Mindenképpen szeretnénk megkérni, hogy aktívan használj valamilyen helyesírás ellenőrző programot, mert tapasztalataink szerint a magukat nagyszerű helyesírónak tartók is rengeteg hibát ejtenek. Az pedig sosem gond, ha pluszban ellenőrizve van egy hozzászólás, az igényességet, minőséget előtérbe helyezve. Kérünk hát, hogy szerezz be egy magyar Firefox vagy Chrome böngészőt, abban van beépített helyesírás-ellenőrző, ami pirossal aláhúzza a hibás szavakat. Szintén ajánljuk a helyesírás.hu (hosszú í és á betű, igen, a helyesiras.hu egy másik - szintén hasznos - weboldal) használatát! Sőt, akár érdemes lehet mindkét eszközzel ellenőrizni a hozzászólásaid elküldés előtt. Hidd el, az így belerakott plusz 1-2 perc nagyon meghálálja magát!

Kérdésed van, vagy úgy érzed, el vagy veszve? Ebben az esetben ajánljuk az OOC fórum segítség részét (katt). Itt sok-sok téma van, amiket érdemes lehet átnézni, illetve ez a felület, ahol te magad is felteheted a kérdésed. Szintén kérhetsz segítséget a chatfalunkon, amit ide kattintva tudsz megnyitni, illetve az OOC fórumon is elérhető a linkje. Itt szinte mindig online valaki, akitől tudsz kérdezni. Ha viszont konkrét kérdésed nincs, csak általánosan elveszettnek érzed magad, akkor megkérhetsz valakit chaten, hogy segítsen elindulni, bizonyára lesz vállalkozó rá. Sokan vannak, akik kifejezetten szeretnek is kezdőkkel játszani, hogy segítsék őket. Használhatod erre a célra a játékostárs-keresőt is, amit ide kattintva érhetsz el. Írhatsz azoknak, akiknek van itt hirdetésük, de akár feladhatsz egy újat is, miszerint új vagy, elveszettnek érzed magad, valaki segítsen, játsszon veled. Lesz jelentkező, csak várj türelmesen, lehet 1-2-3 nap is, mire valaki ír privát üzenetet.

Amennyiben ez az első karaktered itt, figyelmedbe ajánlanám a Bemutatkozás és a Hogyan találtál az oldalra? témát (kattints rá a nevükre, és új lapon megnyílik)! Ha pedig még nem tetted meg, érdemes végigkattintgatni a játék bemutatóját is, ez automatikusan megjelenik, ha megnyitod a fórumot. Ebben megismerkedhetsz a fórum általános felépítésével és alap működésével, így könnyebben fogsz tájékozódni.

Sok sikert kívánunk, és jó játékot egyben!
Emphus


*** Ha játékos rangot kapsz, ezt az üzenetet kapod meg: ***

Kedves Játékos,

Szeretnék gratulálni Neked, mert egy új rangot kaptál a fórumon. Mostantól nem Kezdő játékos, hanem Játékos rangon vagy. Ezt a rangot a staff adta Neked, azért, mert az üzeneteid megfelelnek a szabályzatnak, így a fórum egyik legfontosabb, de egyben legalapvetőbb elvárásait sikeresen teljesíted. Gratulálunk, sokan nem jutnak el idáig! :)

Természetesen a magasabb ranggal plusz jogok is elérhetőek számodra, szeretnénk segíteni, hogy ne kelljen keresgélned, ezeket itt felsoroljuk:
- Mostantól lehetőséged van helyszíneket "átugrani" városokon belül, ami azt jelenti, hogy nem szükséges mindig a szomszédos helyszínre írnod a hozzászólásod. Kivétel ez alól a Külső Területek, az "ugrálás" csak városon belülre vonatkozik, ahol a helyszínek fizikailag közel vannak egymáshoz. Felhívnánk a figyelmed, hogy ha így átugrasz helyszíneket, akkor is a hozzászólásod nagy része (legalább kétharmad) arról kell szóljon, ahova írsz, de érdemes megemlíteni az átugrottakat is. Fontos továbbá, hogy mindenről továbbra is jelen időben kell írj, a kihagyott helyszínekről is.
- Megszűnt továbbá a legtöbb korlátozás a hozzászólásaid mennyiségére. Mostantól az összes korlátozás annyi, hogy 5 percenként egy reagot írhatsz, de ezen felül semmi megkötés nincs, a kezdő játékosokra vonatkozó megkötéseket teljesen eltöröltük. Így lehetőséged van pörgős, gyors játékokra is. Kérünk, ez ne rontsa le a reagjaid minőségét; eddig megmutattad, hogy tudsz megfelelőeket írni, ezért kaptad meg a Játékos rangot, szeretnénk, ha legalább ilyen jókat írnál a jövőben is! :)

- Lehetőséged van mostantól játszani Második Szálon. A Második Szál egy globális kaland, egy kiegészítő játéklehetőség, amit kevésbé fontos játékokra használhatsz, amik jelentősen nem befolyásolják a karaktered életútját. De segít, hisz ha vársz a játékostársadra a játékban, akkor párhuzamosan tudsz mással is játszani. A második szál pont azért, mert a kevésbé fontos dolgokat lehet ott kijátszani, számos korlátozással is rendelkezik. Kérünk, mielőtt második szálra írsz, _mindenképpen_ alaposan olvasd át a súgót róla, hisz a játéklehetőséget el is vesztheted, ha megszeged a szabályait. A súgót ide kattintva érheted el.

- Lehetőséged van mostantól klánba lépni vagy klánt alapítani. Kérünk, hogy a klánkezelés súgóban tájékozódj ezekről, vagy ha jelentkezel valahova, egyeztess a klánvezérrel, segíteni fog. A klánokra vonatkozó információkat a főoldalról, a karakterképed mellett a klánkezelés linkre kattintva érheted el, itt a lehetőségeknél van többek között a súgó is. Érdemes lehet végignézni, milyen klánok vannak és/vagy a játékostárs-keresőben láthatsz legalul klánhirdetéseket is.
- Lehetőséged van mostantól szavazni a Közösségi Vezető választáson, így te is befolyásolhatod, hogy kik legyenek azok a játékostársaid, akik közvetlenül beleszólhatnak a játék alakításába, fejlesztésébe. Erről részleteket ide kattintva olvashatsz, a bejelentések témákban.

Reméljük, a továbbiakban is élvezed majd a játékot az oldalon. Nem véletlenül kaptad ezt a rengeteg jogkört, kiérdemelted a staff és a többi játékos bizalmát azzal, hogy átjutottál a regisztráción, majd a szabályoknak megfelelő reagokat írtál. Hajrá, csak így tovább. ;)

Emphus

U.I.: Ez egy automatikus tájékoztató üzenet, kérlek ne válaszolj rá. Köszönöm.

A hozzászólás írója (Emphus) módosította ezt a hozzászólást, ekkor: 2017.08.21 18:31:50


11. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2017-04-18 20:34:07
 ÚJ
>Emphus avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Adminisztrátor
IC üzenetek: 0
OOC üzenetek: 5971
U.I.: ha nincs meg legalább három ember a feladatra, akkor sajnos nem lesz belőle semmi, mert ez egy embernek rengeteg. Úgyhogy jelentkezzetek. Magától nem fog elkészülni a dolog.


10. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2017-04-17 20:26:24
 ÚJ
>Emphus avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Adminisztrátor
IC üzenetek: 0
OOC üzenetek: 5971
Köszönöm mindenkinek a hozzászólásokat. Több pontos is megerősítettetek, bár a megoldási javaslatok kicsit eltérnek az általam kigondolt irányvonaltól. Valószínűleg a helyzetfelmérés másmilyen. :)

Mindenesetre: olyan személyeket keresek, akik segítenének újraírni a "kezdő küldetéseket".

Az elképzelés az, hogy olyasmi, min a meglévő interaktív súgó (ami automatikusan felugrik első belépésnél, és amit előhozhatsz a jobb fenti súgólinkkel), annyi bővítéssel, hogy messzemenőleg bővülne tartalommal, és a játékos választhatna is az elején, mennyire szeretné beleásni magát a világba/rendszerbe/karakteralkotásba.

Így olyan embereket keresek, akik (ezek a feltételek):
- megfelelő helyesírással, fogalmazással rendelkeznek ahhoz, hogy hozzá tudjanak járulni a dologhoz
- ha nem is nagyon alaposan, de úgy nagyjából már ismerik a rendszer/világot (nem árt legalább egy haladó karakter, és a mentortesztek kitöltése legalább egy karakterből, de ez a kijelölt irány, ezek konkrétan nem elvárások, csak azt jelzik, kb. mit is kéne)
- hajlandóak/képesek nem túl bonyolultan, érthetően fogalmazni, kb. "tanítani" írásban, érthetően magyarázni

Plusz pont, ha:
- eddig is szívesen segítettél segítség témákban/chaten
- alaposan ismered a rendszer/világ egy részét vagy egészét
- hajlandó vagy személyesen/élőben találkozni a csapattal, akik ezen dolgoznak és/vagy valamilyen online felületen beszélgetni erről (pl. hangouts/teamspek stb.)

Ezt tudom ajánlani cserébe:
- olyan infók elkotyogását, ami lehet alapból nem publikus; lehet, hogy eddig is tudtad, de nem biztos (pl. pár "titok" a rendszerről)
- egy nagy köszönömöt a játékosok nevében is, főleg az újakéban

Cél:
- interaktív súgó fejlesztése
- plecsni (archievement) rendszer felépítése, tesztelése

Jelentkezés módja: nálam PM-ben. Csak írj, hogy érdekel, és összerakom a csapatot.


9. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2017-04-08 17:56:07
 ÚJ
>Lauwirra Tyilaria avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Törölt felhasználó
IC üzenetek: 204
OOC üzenetek: 37
Akkor igyekszem pontosítani, és átfogalmazni.
Én az a fajta játékos vagyok, akinek Lanawin előtt semmilyen tapasztalata nem volt FRPG terén.

@Emphus az új szabálykönyv sokat fog lendíteni a dolgokon.

I)
- 1) IC-OOC idő (Pipa)

II) Javaslat 1)-es pontra. Egy mesélős játékot, ami épp zajlik az adott helyszínen lehet célszerű lenne feltüntetni, mert egy mesélő jelenléte, nem véletlenül van ott. (Vagy esetleg ignorálhatja-e.)

I)
2) Addig stimmt, hogy a rendszer JÁTÉKOS-JÁTÉKOS össze hasonlítására van. De nagyon nehéz volt azt a tényt feldogozni, hogy a képességpontokkal csínján kell bánni, mert nem módosítható az amit már elosztottunk. (esetleg javítható) Szisztematikusan belőni egy útvonalat elsőre nehéz. Ezért nem mindegy, hogy valaki hová kerül, s mit tudnak neki nyújtani, OOC / IC egyaránt. Előfordult az is, hogy azt éreztem, hogy nem haladok sehová. (Mert egy idő után nagyon lelassul a fejlődés, s olyan mintha a kitűzött cél elérhetetlen lenne. Mogrim például emiatt távozott a köreinkből)
Az információ szerzés nagyon képlékeny dologgá vált manapság. Nagyon sok múlik, hogy a veteránok, mit osztanak meg az újoncokkal.

II) Javaslat a 2)-es pontra. Játékosok, szintje és tudása nagyon szélsőséges lett. Ezt valahogy át kéne hidalni, vagy elsimítani. Én mindenképpen játéknak tekintem az oldalt, ezért innen is közelítem meg.
Kicsit egyértelműbbé kéne tenni, hogy az adott képességünk szintjén, mik azok amik elérhetőek. Illetve ne csak JK-JK összehasonlításoknál számítson hanem önmagunkhoz mérten is. ( Pl.: új mozdulattal gazdagodtunk harcosként, vagy tolvajláskor miket tudunk elcsenni, vagy zárakat feltörni stb. )

I)
3) Ez inkább meglátás: Egy új játékosról még semmilyen információ sincs így, emiatt senki sem mer leállni vele játszani, illetve ez érthető is, miszerint csak azért nem regisztrál le egy újabb karaktert, hogy játszhasson vele, és a főkarakterével egészen más út van, s esélye sincs rá, hogy a közel jövőben összefussanak.

II) Javaslat a 3)-as pontra. Nem akarok újabb terheket róni a mesélőkre. Ezért egy hasonló Account elkészítését támogatnám, mint a mesélőké. Mellyel bizonyos NJK-k felett fel lehet venni az uralmat. Ezek a karaktereknek nem mesélésre vannak, csupán játékszínesítő elemek. (Sőt akár 1 karakteren több USER átveheti az uralmat, mert 2 JK nem biztos, hogy egy idősíkban mozognak, vagy esetleg nemcsak 1 személy van ott stb.)
Irányítható NJK-k: Kofák, Kovács, Polgár, Fogadós stb.
Leginkább beszélgető partnerek lennének, illetve egy kis löketet adnának az újoncoknak.
Amennyiben valakinek közbe jön, akkor egy másik USER átveheti, az uralmat felette, vagy elnavigáltatja egy másik NJK-hoz, egy másik USER képében.

III) Nagyon sok topic van. Azt átbogarászni nem mindenkinek megy egyszerűen, és ugyanazt a kérdést, más topicban feltenni nem célszerű, és rákapott választ nem biztos, hogy segítségként fogják fel, ha esetleg mégis felteszik a kérdést.
@Taitosnak igaza van, hogy kell egy GYIK

IV) Logikusnak tartom a felépítését, mivel minden kézre esik ezzel nincs is gond.
Viszont ahogy az előzőleg is írtam.

[LINK] Keresetek és az Adó, kinek szól? Mivel a Kereseteknél nincs ilyen ledolgozandó munkák rendszerileg, és nem is ebben az árfolyamban, továbbá, specifikusan nincs is rá szükség, hogy ezt kijátsszuk.

Meg az Adó? Sosem kellett sehová mennem, hogy adózzak belőle. (Vagy ez lenne az amortizációra az egyik hivatkozása?)

[LINK] Logikai szempontból, nem lenne célszerű feltüntetni, az edzés és a meditálás közti különbséget?


8. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2017-04-08 14:35:36
 ÚJ
>Iriana Skendarus avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Haladó játékos
IC üzenetek: 118
OOC üzenetek: 31
1. - Ez nagyon bugyután fog hangzani, de fogalmam sincs milyen, a mi világunkban is létező állat van Lanawinban is. Onnét tudom, hogy írhatok teheneket, hogy a griffeknél meg vannak említve. De ha most hangyászokról, zsiráfokról vagy rinocéroszokról írok, akkor kapni fogom az ívet, hogy mégis mit képzelek, vagy teljesen rendben lenne? Van-e határ a lanawini és a földi állatvilág között, és ha van, akkor hol húzódik meg? Ez a kérdés növényekre is igaz. (Természetesen nem azt várnám, hogy az összes létező állatot és növényt ide vagy oda sorolja valaki)

- Az NJK-kal én is bajban vagyok. Az, hogy még mindig nem értem, hogy mikor és hogyan is kapok egy mesélőtől kalandot, ha kérek, bizonyára az én értelmi fogyatékosságom címere, de látva, hogy nem csak én nyúlok félve NJK-hoz, ez megnyugtat. Ugye, ha már mesélőt nem tudok szerezni, megpróbálnék eljátszani valahogy addig is, csak nem merek még csak megszólaltatni sem NJK-t. Először is, mi számít jelentős előnynek? Ha egy NJK lovaggá üti a karakterem, akkor most az jelentős előny? Ha egy NJK csatlakozik hozzánk 3-4 reag erejéig, akkor én már kvázi mesélek magunknak? Megölhetek három hajléktalan NJK-t éjszaka, egy elhagyatott sikátorban, vagy akkor már közbelép egy mesélő, és azt mondja, hogy elkapott az őrség? Értem én, hogy az a lanawin alapelve, hogy legyünk kreatívak, meg kísérletezzünk, de magamból kiindulva inkább nem csinálok semmit NJK-val, minthogy azon izguljak, hogy valaki túl soknak találta-e.

- Az IC világ jelenlegi állapota. Visszatérésem után először ugye az istenek felől érdeklődtem, de nagyobb távlatban igazából tudni szeretném, hogy akkor most ki is az a Kagan, meg egyéb híresebb/hírhedtebb IC szereplő, na meg hogy mik zajlottak le az elmúlt 3,5 évben, vagy akár azelőtt is már. Erre kaptam nem egy olyan választ is, hogy hát olvassam el az összes reagját. Most tényleg? Olvassak el 1000+ reagot, hogy EGY szem emberről meg tudjam, hogy mégis kicsoda, micsoda, mikor elvileg ez az oldal a játékról szólna? Nekem az nem játék, hogy 2 hónapig bebújok a paplan alá, és olvasom a laptopon mások reagjait, aztán alvás, felkelés, reggeli, folytatás. Miért nem kaphatnak a nevesebb IC játékosok egy összefoglaló írást valahol, hogy legalább 3-4 mondatban summázva legyen, hogy kik is ők? Ha most erre az a válasz, hogy "le van írva, hogy nemesi rangot szerzett", akkor inkább ejtsük is ezt a pontot, mert ebben az esetben nyilvánvalóan félre lett értve.
Ebbe a pontba sorolnám még a hírverőt is. Egy olyan dolog, ami arra lenne hivatott, hogy az IC események követhetőek legyenek, szerintem nem funkcionál hiba nélkül, ha alig találom meg benne, amit keresek. Szerintem én és egy kezdő játékos is teljesen jogosan gondolná, hogy a legutolsó istenes bejegyzés az, amit tudni illene a égiekről. De nem, mint kiderült, azok a furcsa című, hosszú írások jóval ezalatt szintén idetartoznak, és még minden bizonnyal előtte is voltak hasznos infót tartalmazó bejegyzések. Na most, egyfelől lehetne kissé letisztultabb és jobban navigálható az IC hírverő, másfelől ne kelljen heteket olvasgatni ahhoz, hogy az ember reagot merjen írni, nehogy valaki felhánytorgassa neki, hogy "há-há, hülyeséget írtál barátom, mert egy 2016 februári posztban már megváltozott az a dolog, amiről írtál!". Értsük meg, kérem szépen, hogy nem az olvasással van a baj, hanem hogy az ember nem azért jön ide, hogy újra megtanulhassa A walesi bárdokat, hanem azért, hogy szórakozzon. Van a nélkülözhetetlen információ, és van a plusz, amibe belemerülhet az, akit nagyon foglalkoztat. De itt össze van mosva minden, és még ennek tetejében kaotikus a navigáció is.

2.) Amint megértek valamit az 1-es pontból, írok ide is valamit. *nevetős szmájli*

3.) A legnagyobb visszatartó erő 3,5 éve és most is (és 3,5 múlva is) az, hogy a chat segítségkérésre a legtöbbször alkalmatlan. Mondom ezt úgy, hogy rengeteg segítséget kaptam már ott a kedves játékostársaktól, de mégis csak azok a mai napig megismétlődő események maradnak meg bennem inkább, mikor az "1+1 mennyi is?" (megjegyzés: a kérdés nem mindig ennyire bagatell , csak a példa kedvéért) kérdésre vannak, akik ahelyett, hogy leírnák "2", inkább írnak nekem (vagy másnak) egy rébuszt, ami után már abban sem vagyok biztos, hogy mit kérdeztem, vagy elmondják, hogy melyik tankönyvben van benne. A jó/rossz szándékot nem szeretném firtatni, nem is érdekel, a lényeg, hogy ez haszontalan, és inkább ne is írjanak semmit, majd jön, aki normálisan tud válaszolni. Persze, már többnyire nincs ezzel gond, mert 1-2 embertől bátran kérdezhetek privátban, nagyon érthetően elmagyarázzák nekem a dolgokat, de ha új játékos lennék, kire írnék? Választhatnék, hogy szuboptimális döntéseket hozok információ hiányában, vagy dobok egyet a kockával, és vagy hülyébben kerülök ki a chatről (és itt ajánlanám mindenki figyelmébe az angol "gaslighting" kifejezést), mint mielőtt kérdeztem volna, vagy szerencsém lesz, és kapok értékelhető választ.
Én magamból tudok csak kiindulni: ha valamit már kentem-vágtam, akkor (ilyen vagy olyan okok miatt) vagy nem foglalkoztam a kezdő kérdésekkel, vagy normálisan kifejtettem, még akkor is, ha már az ötödik ember kérdezte ugyanazt a számomra tök alap, és magától értetődő dolgot. Szerintem ez lenne a normális, de ehelyett a jelenlegi chat olyan, amilyen; Emphus úgyis olvasta már erről a kevésbé hízelgő kifejtésem, itt meg off lenne.
Ami a segítségek témakört illeti... Nos, ha én odaírok, azt úgy veszem, hogy Empnek írok, és ezzel úgy vagyok, hogy csak akkor járok el így, ha úgy érzem a.) fontos a kérdés (pl. az állatos kérdésemet nem merném feltenni neki privátban) b.) megalapozottnak tartom a kételyem/elveszettségem. Minden dologgal azért nem szeretném zargatni az oldal adminját, mert hát úgy kéne működnie ennek az oldalnak, hogy másoktól is tájékozódhatok.

4. OOC fórum segítségkérős része nagyon jó szerintem, a súgóban meg tényleg csak a más pontokra való utalás+link hiányzik, amit valaki már említett.



7. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2017-04-07 15:42:54
 ÚJ
>Taitos, a Zöldfülű avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Tapasztalt játékos
IC üzenetek: 1853
OOC üzenetek: 355
1.-2. Az alapok annyira nem nehezek (nekem elsőre ha jól emlékszem kevés gondom volt.), a bonyolultabbakra meg az új szabályzat jó lesz szerintem.

3. Én minden második alkalommal elhatározom, hogy nem kérek többet segítséget tőled, aztán mégis... (Ebből látszik, hogy nem túl szilárdak az elhatározásaim).
Igazából az előttem szólók már leírtak kb mindent erről.

4. Én a súgókat szeretem, hozzájuk vagyok szokva, ezek jók.
Viszont sok infó a segítségben van csak benne, vagy egyéb más helyeken, és a kereső nem mindig pontosan azzal a kifejezéssel működik, mint amit keresnék, és mire átnyálazom az összes segítséget...
Szóval erre lehetne vagy gyakran frissíteni (lenyiható GYIK rész minden súgó aljára, és akár minden érdemi válasz után 2 sor bele), vagy struktúrálni picit a segítségeket, netán linkelgetni, de azt hiszem ez már nem a téma része.

A hozzászólás írója (Taitos, a Zöldfülű) módosította ezt a hozzászólást, ekkor: 2017.04.07 15:43:23


6. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2017-04-07 15:00:11
 ÚJ
>Emphus avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Adminisztrátor
IC üzenetek: 0
OOC üzenetek: 5971
@Nino, @Griwor, @Mofeta, köszi.

@Lau: neked is köszi, bár a hozzászólásod nagy részét nem értem.

1. pont:
- nem értetted az IC-OC idő kezelését, ezt stimmt, ezt értem
- mit nem értettél a második példádban?
- és mit nem értettél a harmadik példádban?
Mert szerintem a második és harmadik példában nem írtál le semmi olyasmit, hogy mit nem értettél.

2. Ezt sem értem. Ha a karakterlapra felkerülnének azok az adatok, amit chaten előhívsz, attól jobban fogod érteni a karakter tápolást és a multikat? Jelezném, hogy a kezdő hozzászólásban lévő első és második kérdés szervesen összefügg. A második pontban azt kérdeztem, hogy mi lett volna segítség, ami az első pontban felsoroltakban segített volna. A piros felirat ok, bár az szintén egyik első pontban említett, nem értett dologra sem megoldás, illetve már bekerült, így pluszt nem rak a témához.

3. OK, ezt értem, bár túlnyomó többsége nem a kért pontról szól. De köszönöm az ötleteket.

4. Ez sem világos. Nem a kérdésre válaszoltál. Nem írtad le, mennyire könnyen találod meg az információkat, sem azt, hogy mennyire tartod logikusnak a súgó felépítését. Pedig a kérdés ez volt. Ehelyett egy tolvajlásos példát írsz.

Kérlek, hogy a feltett kérdésekre válaszolj, mert ezek így biztos jó sztorik, csak épp hasznosítani nem lehet belőle semmit sem.

A hozzászólás írója (Emphus) módosította ezt a hozzászólást, ekkor: 2017.04.07 15:01:25


5. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2017-04-07 13:31:07
 ÚJ
>Lauwirra Tyilaria avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Törölt felhasználó
IC üzenetek: 204
OOC üzenetek: 37
Az eddig elhangozottakkal, pedig teljesen egyetértek.

1.) (A probléma alapja az idő.)
- Számomra az OOC VS IC idő kezelése (és néha még mindig akadnak félreértések részemről.) s ahogy elnézem ez nemcsak nálam volt ez így, miszerint "némileg szubjektíven lehet kezelni. " Igen, most már tudom, hogy relatívan nézni képtelenség, de azért elég mókás, hogy kinek mi számít 1 napnak, s milyen találkozások alakulhatnak ki. Valaki verőfényes napsütésben téblábol, míg a másik JK a két hold fénye alatt pihen, és a két JK mégis beszélgetnek egymással.
+ Lehet egyértelműsíteni, vagy egyszerűbbé tenni, hogy a két idő sík, mikor fonódhat össze.
Lásd: Pegazus fogadóban elég izgalmas dolgok zajlanak ott, és nem biztos, hogy egyértelmű hogyha belép valaki azt látnia kell vagy sem. (Mert el sem olvassa, vagyis nem tudni, mi az a pont amikor vissza kell olvasni és mennyit?)

- Mivel végül is, egy (F)RPG játékról van szó, mindenki hajt a "tökéletes" karakterre. (és akár rendszer szinten akár elérhesse a maximumot.)
Viszont a játékban 5xször meg kell gondolni, hogy mire rakjuk a _képességpontokat_ mivel javítási lehetőség nincs miután elosztottuk. Legalább valami hasonló legyen, mint a tulajdonság pontoknál, hogy mit lehet elérni. (Sokszor olvastam olyat, hogy valaki kaszttól eltérően akart valamit fejleszteni, például varázslóként a célzást, és felvitte 200 pontig és nem lett legendás a 7 fokú skálán. Ami érthető bizonyos szempontokból.)
Legfeljebb a kasztunkat tudjuk módsítani, de amit felhasználtunk pontokat már nem tudjuk újra elosztani.
+ Vannak akik OOC már rengeteg tudást felhalmoztak az idő folyamán, és nem úgy van, mint az legelején, hogy akik először csatlakoztak a játékhoz azok körülbelül egy szinten kezdték. Ezért örültem volna/örülnék, hogy ameddig nem írtam sehová, addig tudnék arany befektetése nélkül lépkedni szinteket, hogy mégis mit tudnék kihozni az adott karakteremből, mire fókuszáljak és mi az ami segítheti a játékomat a jövőben. (Íjásznál, jó talán egyértelmű, hogy a célzásra fókuszáljak, viszont mi lesz későbbiekben? Tolvajlás? Alkímia? Varázslat? Vagy mint ezt vegyítve? Arról nem beszélve, mik azok a képességek amik eleve legendássá válhatnak. Nincs tökéletes karakter ez tény, de törekedünk rá.)
Az igaz, hogy titkosak ezek az információk, hogy mi mivel összefüggésben, s erre magunktól kell rájönni, de egy tapasztalt USER akár megoszthatja a tudását másokkal is nem feltétlenül IC vagy magunktól kell rájönni a megoldásra, hogy mik azok amik összefüggésben vannak egymással. <== Azonban lehet már késő, s feleslegesen előtt egy csomó pontot a semmibe.
Az is igaz, hogy lehet újat regisztrálni, de a belefektet munka elveszett, amit addig beleölt. (Még ha az kevés is volt.) ==> Végül ha multival több klánban vagyok, akkor megint csak OOC információkhoz juthatok, vagyis eleve nem saját magam tapasztaltam ki a játék keretein belül.

- "Multi JK-k" iszonyatosan egy kényes dolog (És egyet említek meg most). Kezdőként, (még mindig annak számítok.)
de az IRL gondok sokat tudnak nyomni a lapon. Nagyon számít, hogy ki MIÉRT regisztrál egy újabb karaktert. Itt most csak magamból indulok ki, mivel a legtöbb karakterem az "klón volt" ám másokkal is össze akartam ismerkedni, de ha nem regisztrálok új karaktert, akkor lehet hetek akár hónapok is eltelhetnek, mire lesz lehetőségem összefutni más JK-kal is. Minél több karakter van annál kényesebb kezelni őket (a részemről), főleg amikor mindenki egyszerre akar írni. Ezért inkább elkezdtem leredukálni a karaktereim számát. (ami szintén nem egy gyors folyamat, ha nemcsak simán töröltetni akarom.) Inkább olyan közegben mozgolódok akikkel körülbelül hasonló tempóban tudok írni. (Kb napi 1 reag.)

2.) Ez nagyon régi, de amikor kezdtem, nem volt ez még így. Hogy vörösen írja ha valami eltérő a helyszín leírástól, mert sokszor nem tudtam, hogy mit kell látnom, mi változott az adott helyszínen, mert IC hírverőben nagyon ömlesztve voltak az információk, ennek például nagyon örülök.

/reag egy hasznos dolog.
De minden statisztikai nem tud megjelenni a karakterlapon? /sum /played stb. amik a chat beírása nélkül is látszódhat? (Vagy kérjük ki mindenkitől ezeket?)

Javaslat:
- Jó magam olyan vagyok, hogy NJK-kat nem szeretek mozgatni. (Pl.: Nem beszélgetek a pincérrel, vagyis párbeszédet nem bonyolítok le velük.) Lehetne egy hasonló karakter, mint a mesélő, csak sokkal egyszerűbb a munka köre. Aki csupán egy-egy létező NJK-t valósít meg. Például kovácsmester. Ezt szintén tapasztaltabb játékosok csinálnák, de a helyszínhez kötődtek, s nem formálhatják azt. (És bárki átvehetné az uralmat az adott NJK fölött, még ha 1 síkról van szó.)
Vagy akár egy polgár, akit leszólítanak az utcán, és kezdeményez egy útmutatást. ==> Így nem kell új JK-t regisztrálni, hogy az illetővel összefussak.

3.) - Aki most írt azokkal teljesen egyet értek, mert a legtöbb dologban mi USEREK (ÉN) csak a büntetést látjuk csak benne. (Mikor segítség nyújtás a cél.)
Pl.: Helyesírás ellenőrzés. A Kezdő rangú JK-nál EZT nem a rendszer végzi el, hanem egy admin/élőszemély ez tiszta sor. Igen ezt már kitárgyaltuk, miszerint nincs mit tovább boncolgatni azon kívül, ami oda van írva kis megjegyzésként.
Ennek ellenére is szükségét érzem, hogy egyértelműbb legyen.
A) Minden Kezdő JK rangú, minden HSz írását mentse le a saját (kötelezzük), akár lehet az is, hogy elküldi magának saját PM-je ként, mivel ez is lehetséges.
B) Admin PM-ben küldje a nem módosított HSzt, hogy legalább kapjunk valami összehasonlítási formát.

4.) Gazdaság, keresetek, árak
A Kereseteket részt, én nem teljesen értem. Én anno ezt úgy vettem, hogy ezek azok a munkák, melyek rendszerileg elérhetővé válnak. Igaz nem kell rendszerileg kijátszani, hogy kimegyek "földet művelni" és megkapjam rá a megfelelő aranyat.
Volt anno egy vicces szituáció, miszerint, egy tolvaj épp kirabolni készül. De nálam 0 arany van, mert nem dolgoztam le a munkát. És vagy fizetek neki vagy megöl.
'Várjon tolvaj uraság mindjárt jövök csak ledolgozom a virágszedést.' és adom is az aranyat neki.

Illetve, kinek kell adóznom?

Viccet félretéve, én ebből a súgóból, legfeljebb az árakat tudom hasznosítani. Például, ha egy saját házat akarok venni magamnak, akkor tudjam mire számítsak, ha esetleg ezekből szeretnék vásárolni.
Én egyszerűbbnek gondolnám, ha "penzszerzes" oldal valamilyen szinten össze lenne vonva a "gazdasag" oldallal.
De ez már csak ennyi vélemény.



A hozzászólás írója (Lauwirra Tyilaria) módosította ezt a hozzászólást, ekkor: 2017.04.07 13:48:33


4. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2017-04-07 11:27:09
 ÚJ
>Mofeta Wirfall avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Tapasztalt játékos
IC üzenetek: 273
OOC üzenetek: 15
Marlowa és Hurygon harmadik pontjait vonnám össze, mint számomra a legnagyobb probléma, ami szerintem javításra szorulna.

Biztos vagyok benne, hogy sokszor butaságot kérdeznek a játékosok, és meg lehetne találni a szabályok között a választ, de engem is elrettentett picit, amikor olvastam, hogy miként lett lereagálva egy-egy személy amikor kérdezett.

Az, hogy bizonyos dolgokért rögtön törlés jár, vagy reagok letiltása, és a játékos csak egy rendszerüzenetet kap, amihez néha külön oda van írva, hogy fontolja meg, hogy mikor ír az adminnak privát üzenetet, egyáltalán nem azt mutatja, hogy a staff segítő szándékú lenne, és a megoldásokra törekedne.

Az én esetemben például a játék kezdetén ütköztem egy reag tiltásba, a sablonszövegből pedig fogalmam sem volt, hogy a felsorolt pontok közül éppen melyiknek nem feleltem meg, és egy mesélővel együtt is csak találgatni tudtunk. A találgatás végén egy olyan dolgot változtattam meg, ami emlékeim szerint nem is szerepelt a pontok között, és utána ismét játszhattam.

A sablonszövegek helyett sokkal személyesebbé tenném a dolgot, segítséget ajánlanék fel, és rámutatnék a konkrét problémára, hiszen aki tilt, pontosan tudja, hogy miért teszi, így aki szeretné, az javíthatná, és nem venné el a kedvét a játéktól az, hogy hibázott.

Én szerencsére a chaten találtam jó pár segítőkész és kedves játékost, akitől priviben kérdezhetek, de ehhez meg kellett ismerni őket, és annak, aki idetéved ugye ez még nem adatik meg, és nem ezt látja.

Szerintem elbátortalaníthatja a játékosok egy részét, hogy fél attól, hogy valamit csak ő nem vesz észre, és ezáltal idiótának lesz kezelve, így nem tesz fel kérdést, de mivel nem tesz fel kérdést, ezért talán hibázik, ami miatt pedig szigorú szankciók járnak. Ez picit ilyen ördögi körnek tűnik a számomra.

Ezt fokozza, hogy sokszor valaki akkor is leszólást kap, ha szépen és becsületesen elolvassa a szabályt, csak éppen rosszul értelmezi a leírtakat. Már a reag írás alatt is sokszor észrevettem, hogy attól, mert nekem valami teljesen egyértelmű, lehet, hogy a másiknak nem az. Szerintem ez a szabályalkotásra ugyanúgy érvényes.

Egy könnyebben kezelhető súgó rendszer megoldást jelenthet, és ha mellé a válaszok megfogalmazása is enyhülne, az lenne a legcélravezetőbb szerintem. :3

A hozzászólás írója (Mofeta Wirfall) módosította ezt a hozzászólást, ekkor: 2017.04.07 11:35:34


3. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2017-04-07 09:28:06
 ÚJ
>Griwor Hurygon avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Haladó játékos
IC üzenetek: 126
OOC üzenetek: 72
1. Hogy a JK-k gyakorlatilag egymásnak mesélnek, nem a mesélők fogják össze a JK-kat. (És belátható, hogy két zöldfülű ezt nehezen fogja megvalósítani, kivéve, ha van máshonnan játékos tapasztalata.)

2. A legnagyobb segítség egy oldal lenne, ahol pontokba szedve le van írva az új játékosnak, hogy ha mindent kitöltöttél, regisztráltál, akkor találj ki valamit (sőt, itt lehetne ötleteket adni, például szervezz városnézést stb.), ami másokat is érdekelhet (nem olyan, hogy én megyek az utamon amit kitaláltam az előtörténetemben, a többiek meg asszisztálnak nekem!), nézz szét a játékoskeresőn, a világban (friss reagok olyanoktól, akiken látszik, hogy újak és senkivel sem játszanak, vagy játszanak már és tetszik amit kitaláltak és ahogy játszanak, te is szívesen beszállnál közéjük) és a bemutatkozás topicot is nézd, írj rá ezekre az emberekre, hátha tényleg érdekli őket a dolog. Aztán ha ez megvan, beszéljétek meg, hogy hol és hogyan találkoztok, majd következik a lényeg, maguk a konkrét példa reagok mondjuk három JK részvételével kb. tíz-tizenöt reag. Ebből lehetne rengeteget tanulni, és az egyes jellemzőkre rámutatni, hogy erről hol olvashat, ha nem emlékszik rá, vagy még nem olvasta. És itt tényleg csak a lényeg lenne, amire a kezdőknek van szükségük, bemutatva persze azt is, ami e mögött történik, például, hogy XY írt reagot, kapott három munkapontot, ezt így és így ledolgozta, kapott aranyat, ebből tudott venni vacsorát, stb. És a megfelelő helyre mutatnának itt is a linkek, ahol konkrétan le van írva a formája és a magyarázata.

3. A cseten még nem kérdeztem semmit, nem szeretek belebeszélni mások csevegésébe a saját problémámmal. A segítség témában pedig azért nem kérdeztem egyszer, mert túl banálisnak tűnt, és attól tartottam, hogy biztos le van ez írva valahová, csak átsiklott a figyelmem rajta.




2. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2017-04-06 22:45:03
 ÚJ
>Ninoryn Marlowa avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Haladó játékos
IC üzenetek: 113
OOC üzenetek: 10
1. - A Belépés a játéktérre oldal kiadja az egész fát. Itt aztán van hatszáz helyszín, ami haladó játékosként szuper, mert egyből tudom, hova kattintsak, kezdőként viszont nagyon nehéz lehet eldönteni, először hova menjen az ember fia.
- A Játékostárs kereső nem jelenik meg a főoldalon.
- Apróság, de Játékostárs keresőnél, függetlenül attól, hogy mi van bejelölve (Játékost/Mesélőt keresek, Klánhirdetést adok fel) mindhárom leírása megjelenik és a számtalan opció után még egy wall of text is kiíródik, ami szerintem kicsit elbátortalaníthatja az embereket a hirdetés feladásától. Tudom, RPG és szeressünk olvasni, de mire valaki túljut az összes szabálykönyvös, világleírós, regisztrációs-elrejtem-a-kulcsot feladványon (amit én amúgy baromira támogatok, szerintem jó ötlet volt :D), addigra már elfárad a sok szövegben.

2. - Arthenior, a levegő városa részleget legfelülre mozgatni, hogy az új játékosoknak elsőnek az jöjjön szembe és véletlenül ne egyből a Krenkataur barlangrendszerbe vessék magukat. Promotáljuk a várost, jöjjenek ide az újak. \o/ Kisebb a hely, nagyobb az esély IC is, hogy összefutnak valamivel (és az nem akarja őket megenni.)
- Szerintem bal oldalt a menübe, az OOC fórum/Játéktér, IC fórum alá még egy menüpontnak be lehetne rakni, hogy még szembetűnőbb legyen. Új játékosként baromi nehéz embert találni, főleg, ha nem tolják (még jobban) az ember arcába, hogy lehet hirdetni. (Chatet meg nem mindenki mer használni.) Ha aztán nincs kivel játszani és szemlátomást már mindenki elvan mindenkivel, az ember inkább ott hagyja a fórumot.
- Ez ment az egyesbe. :D

3. A staff nagyrészének a hangvétele mind OOC fórumon, mind chates felületen. Vannak kérdéseim, de inkább privátban, egyesével tudakolom meg az emberektől (ha azokra magamtól nem találtam választ), mert én személy szerint nagyon rosszul viselem, ha valaki élesen, udvariatlanul vagy csak egyszerűen kellemetlen hangnemben válaszol, legyen az nyíltan vagy privátban. Személyes okokból nem bírom jól az ilyet és ha tehetem, legalább a szabadidős szórakozásom közben kerülöm az ilyen helyzeteket.

4. Szerintem már mindennek kívülről tudom a helyét, ha magát az infót nem is, úgyhogy tudom, hol keressem, szóval ebben nem tudok segíteni. Viszont:
- Amit én jó ötletnek tartanék az az, hogy egyből linkek vezessenek át egyik oldalról a másikra, hogy ösztönözzék az embert a továbbolvasásra: pl. a "Munka, pénzszerzés" szöveg szerint továbbküld a "Szintlépés, fejlődés" menübe. ("Munkával tud fejlődni a karaktered, erről bővebben ld. a "szintlépés, fejlődés" súgót.") Az ilyeneket (a "szintlépés, fejlődés" részt) akár át lehetne írni hiperhivatkozásra, pont úgy, ahogy a "Kasztok" menüpont alatt is továbbküld a harchelyzeti súgóra. Wikipédián is ezért téved el sok ember, mert mindenre rákattintgat, hogy mégis mi van ott, szerintem ha jobban tele lennének tűzdelve ezek az oldalak, szívesebben mászkálnának az emberek.
- Munkaoldalról jut eszembe: Pénz amortizációhoz esetleg hozzá lehetne adni, hogy a klánok csökkenthetik az amortizációt és azt is milyen mértékben, még jobban mutogatva a klánrendszerre, hogy az jó dolog.

A hozzászólás írója (Ninoryn Marlowa) módosította ezt a hozzászólást, ekkor: 2017.04.06 22:46:00


1. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2017-04-06 21:56:23
 ÚJ
>Emphus avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Adminisztrátor
IC üzenetek: 0
OOC üzenetek: 5971
Kedves Mind,

Rengeteg ötlet kavarog a fejemben, hogy lehetne új játékosokat nagyobb arányban megtartani, kezdve a plecsni (archievement) rendszertől, a bővített, több mindenre kiterjedő súgón át, egészen addig, hogy rendbe rakom a segítség témákat és/vagy kialakítok egy interaktív felületet, ahol egyértelmű, diszjunkt választási lehetőségekkel, pár kattintással behatárolja a rendszer, hogy miről szeretnél valamit megtudni, és a megfelelő felületekre (súgó, segítség témák stb.) irányít tovább. Ehhez szeretném a hozzájárulásotokat kérni.

Amit szeretnék kérni tőletek, és különösképp az újabb játékosoktól:

1. Írjátok le, hogy mi volt az az egy-három (háromnál ne írj többet!) dolog, amit elsőre legkevésbé értettetek az oldalon, amit a legnehezebb volt feldolgozni, megérteni, átlátni. Itt nem arra gondolok, hogy szabályzat vagy mágiarendszer, hanem ennél sokkal konkrétabb dolgokra (pl. hogy mik azok a rangok, mire jók, vagy hogy miért van külön külső és belső leírása a karakternek stb.).

2. Ha már értitek, írjátok le kérlek azt, hogy mi lenne a legnagyobb segítség (egy dolog!), ami már a legelején is nagy segítség lett volna a témában, amit nehezen értettetek meg.

3. Írjátok le kérlek, hogy mi volt a legnagyobb visszatartó erő, hogy a segítség témákban vagy a chaten megkérdezzetek valamit. Ha nem kérdeztétek meg azt, amit nem értettetek, akkor ez miért volt?

4. Írjátok le kérlek, hogy mennyire könnyen találjátok meg a kérdésetekhez kapcsolósó súgókat, mennyire látjátok a súgók felépítését logikusnak vagy rendszerezettnek, és ugyan ezt a segítségkérésre is: mennyire érthető vagy átlátható, hol és milyen formában tudtok kérdéseket feltenni, és mennyire nehéz vagy könnyű megtalálni a megfelelő helyet a kérdéseteknek.

Kérlek, hogy a fenti kérdésen felüli megjegyzéseteket egyelőre ne írjátok ebbe a témába. Tudom, hogy rengeteg dolgon lehetne javítani, akár az új játékosok segítségén is, de egyelőre ezen négy kérdés az, ami fókuszba kerül. A későbbiekben lesz még bőven lehetőség kifejteni a témában a véleményeteket, amik nem konkrétan a fenti négy kérdéshez tartoznak. Köszönöm!


1-15