OOC - Játékon kívüli fórum
Karaktered neve: ---       Rangod: Nem bejelentkezett felhasználó       Pénzed: --- arany     
Varázsitalaid: Neked nincsenek varázsitalaid!
Herbária: Neked nincsenek varázsnövényeid!


Üdvözlünk!

Ez itt a www.Lanawin.hu weboldal játéktere. Egy fórumos szerepjáték. Te nem vagy bejelentkezett állapotban, ezért nincs jogod ténykedni a fórumon. Csak olvasni tudod a hozzászólásokat, semmi mást. Ha szeretnéd kipróbálni milyen is a fórum valójában, átélni izgalmas kalandokat, varázslatokat tanulni, bájitalokat vásárolni, egyedi karaktert létrehozni, felszereléseket kovácsoltatni, vagy küldetéseket végrehajtani, akkor regisztrálj bátran, ne habozz. Miután regisztráltál, és beléptél minden funkciót elérhetsz. Lehetőséged lesz részt venni a mesékben, vagy csak spontán játszani a megalkotott, mesés világban. Felkutathatod a város rejtélyeit, és részese lehet egy olyan fórumos szerepjátéknak, ahol a játékosok kényelme, és a játék élvezete a legfontosabb.

Vissza a főoldalra!
Nincs "nagyobb" helyszínJátékon kívüli fórumArthenior főtere (új)
Amon Ruadh (új)
Füves puszta (új)
Dokkok és kikötő (új)
Játékon kívüli fórum >> Lanawin fórum >> Fejlesztés >>
[Bekerült] Isteni ötletek
<< Előző oldal - Mostani oldal: 2 (21. - 25. üzenet) - Első olvasatlan beíráshoz >>Oldal váltása:

25. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2017-02-09 23:22:00
 ÚJ
>Emphus avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Adminisztrátor
IC üzenetek: 0
OOC üzenetek: 5971
Bekerültek a Zaras által javasolt linkek, a témát így bekerült címkével zárom is.


24. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2017-01-08 18:04:28
 ÚJ
>Villámkardú Zaras avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Tapasztalt játékos
IC üzenetek: 708
OOC üzenetek: 165
Javaslom, hogy mind a Templom, mind a Vérkert funckiójához kerüljön egy fórumba visszairányító link.
Ha van, éd ezt csak én nem látom, mert telefonról vagyok fent, akkor tárgytalan.

("Ezen a helyszínen (Templom) van lehetőséged élet és áldás, illetve egyensúly és haszon mágiát tanulni karaktereddel, továbbá itt növelheted karaktered mágia-affinitását is. Sajnos a karaktered nincs a kiválasztott helyszínen, így ezt nem tudja megtenni. Előbb a karaktereddel el kell utazz ide, ide kell írnod az utolsó reagot, hogy tanulhass.")




23. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2016-12-05 17:59:30
 ÚJ
>Emphus avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Adminisztrátor
IC üzenetek: 0
OOC üzenetek: 5971
A kérdéseket továbbra is a segítség részben lehet feltenni, ez még mindig a fejlesztések téma.

@Vérborz:
Véráldozat: "Nem lenne célszerű csak sötétség pontokért áldozásra is lehetőséget adni, amihez csak adott szintű áldozat kell és nem a fejlődéshez elegendő?" - nem látom okát, miért kellene ilyen. Sőt, kifejezetten jó, hogy fejlődnek az oltárok. Ez volt a cél. Ezt beszéltük sok-sok hozzászóláson keresztül korábban, hogy legyenek fejlődőbbek a sötétség oltárok, és hogy ne kelljen őket vér és halál mágusként pusztítani. Viszont legyen lehetőség az élet és áldás mágusoknak fény pontokat szerezni.

"Fény pontok még mindig csak Sötétség oltárok pusztításával szerezhetőek, szóval elég kockázatos odakötni a lelkünket valahova." - ahogy ezt én is leírtam. És ez a cél. Valamit valamiért.

"Csak felületesen számoltam utána, de így most úgy tűnik, egy Fény oltár fejlesztésekor hullanának a sötét varázslók, mint a legyek." - ez mondjuk így ahogy leírtad biztos nem igaz, mert nem kell, hogy akár egy lélek is hozzá legyen kötve egy sötétség oltárhoz. Plusz nem csak vér és halál vallásúak lelke lehet hozzákötve. És nincsenek sötét varázslók.
De részben amúgy ez is cél. Korábban is írtam már, hogy nem gond, hogy az élet és áldás ágat követőknek van egy kicsit inkvizíció jellege. És az meg kifejezetten kívánatos volt, hogy legyen kockázata annak, ha egy oltárhoz hozzá van kötve valakinek a lelke.

"Az Uszítás tényleg lehetne valami más. Gonosz csend? Eszencia blokkolása? Negáció? Antimágikus rúna (és akkor nem pötty, hanem valami szimbólum)?" - a varázslat neve olyan jött amúgy, hogy a sötétséget ráuszítod a másikra. De szerintem ez részletkérdés, felőlem lehet akármi értelmes.


22. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2016-12-05 17:47:54
 ÚJ
><b style='color:#c03010'>Mesélő (inaktív)</b> avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Mesélő
IC üzenetek: 404
OOC üzenetek: 46
A bennem felmerülő gondolatok:

- A varázsló nem tudja áldozat választáskor, hogy az adott áldozat lelke mennyire erős, tehát milyenek az értékei. Gyakorlatilag az áldozat bemutatását követően derül ki, hogy elég erős volt-e. Ez szerintem nem jó.

- Ha a varázsló Véráldozatot mutat be és az áldozat meghal, akkor a varázsló lelke nem kötődik az oltárhoz, ugye?

- Ha jól értem, a Véráldozat csak az oltár szintjének növelésével lehetséges. Nem lenne célszerű csak sötétség pontokért áldozásra is lehetőséget adni, amihez csak adott szintű áldozat kell és nem a fejlődéshez elegendő? Fény pontok még mindig csak Sötétség oltárok pusztításával szerezhetőek, szóval elég kockázatos odakötni a lelkünket valahova. Csak felületesen számoltam utána, de így most úgy tűnik, egy Fény oltár fejlesztésekor hullanának a sötét varázslók, mint a legyek.

- Az Uszítás tényleg lehetne valami más. Gonosz csend? Eszencia blokkolása? Negáció? Antimágikus rúna (és akkor nem pötty, hanem valami szimbólum)?

- A Halál-bélyeg nem ölős része mit jelentene a gyakorlatban? Többé nem hajthatna végre Élet-áldás varázslatokat, akkor sem, ha addig tudott? Mi a helyzet az elemi mágiával? Tehát megvalósul-e mágia szempontjából, amit a Bejelentésekben írtál ("A karaktered elköteleződik az egyik isten mellett." kezdetű bekezdésben foglaltak). Mit jelent ez egy nem mágia használó karakternek? A vallásosság kijátszására kényszeríti?

Egyébként taps és ováció, jók a változások.

A hozzászólás írója (Mesélő) módosította ezt a hozzászólást, ekkor: 2016.12.05 17:52:06


21. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2016-12-05 15:55:54
 ÚJ
>Emphus avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Adminisztrátor
IC üzenetek: 0
OOC üzenetek: 5971
Kedves Mind,

Örömmel látom, hogy rengeteg ötlet érkezik a varázslatokkal kapcsolatban, és hogy vannak jó, előremutató részek is. Hogy legyen min továbbra is gondolkodni leírom ide a módosítási irányvonalat (kész ötleteket). Ezekre még továbbra is lehet reagálni itt. Hamarosan egy komplett összefoglaló fog landolni a bejelentésekben is, ahol a három ág hatvan varázslata lesz felsorolva, módosítva, de indoklás nélkül. Az indoklásokat és gondolkodás irányvonalát ebben a hozzászólásban olvashatjátok.

**********
///// Vér és halál
**********

Szükségesnek láttuk, és szükségesnek látom, hogy az ágban lévő néhány varázslat alapvetően módosuljon. Ilyen a sötétség oltára és a hozzá kapcsolódó sötétség pontok, plusz még egy érdekességet belevittünk azzal, hogy a karakterek lelke hozzá lehet kötve egy oltárhoz. Kezdjük is azzal, hogy hogy lehet létrehozni sötétség oltárt és hogy kap egy karakter sötétség pontokat:

1. szint: Véráldozat: A varázsló egy Sötétség Oltáron véráldozatot mutat be, melynek hatására, ha elég erős lélek vérét áldozta fel, az oltár szintje eggyel növekszik. A vérnek értelmes élőlényből kell származzon (Játékos Karakter, vagy azt kiváltó, mesélő által mozgatott karakterek), akiből frissen nyerik ki, helyben, továbbá szintenként egyre erősebb élőlény vérének a feláldozása szükséges (10 + 2*[az oltár jelenlegi szintje] értéknyi tulajdonsággal kell minimum rendelkezzen, ahol a nagyon rossz 0, a legendás pedig 6). Ha a lény, akiből a vér származik, a folyamatban meghal, a varázsló annyi sötétség pontot kap, ahányadik szintű lett az oltár. Ha túléli, akkor a lény kapja ezeket a sötétség pontokat, és a lelke végérvényesen hozzákötődik az oltárhoz. A varázsló a saját vérét is feláldozhatja. Csak olyan lény vére áldozható, aminek a lelke nincs oltárhoz kötve.

Megjegyzés: létezik 0. szintű Sötétség Oltára, ez egy egyszerű, nem mágikus oltár, amit bárki építhet, aki vér és halál vallású. Fontos különbség az eddigiekhez képest, hogy nem csak az oltár fejlődik, hanem a sötétség pontokat is itt kapja meg a varázsló + az áldozatot nem szükséges megölni (és az áldozat lehet maga a varázsló is). Ezek számos plusz réteget adnak a játékba, akár a varázsló a saját vérét is áldozhatja ilyen szinten, vagy épp természet és átok vallású karakterrel is megegyezhetnek. Ez számos plusz lehetőséget ad a dologhoz.

A Sötétség Oltár működése: úgy fog kinézni, hogy maximum annyi lélek lehet hozzákötve, ahányadik szintű maga az oltár. A lelket nem csak a fenti véráldozattal lehet hozzákötni, hanem egy külön varázslat is lenne erre. Ha a varázsló hozzáköti a lelkét egy sötétség oltárhoz, akkor kap sötétség pontokat (kb. mint a sötétség befogadása varázslat eddig, csak az oltár nem pusztul el, és kevesebb pont jár), továbbá néhány varázslathoz szükséges bizonyos oltárhoz való lélek-hozzákötés, ezen kívül némi immunitást is ad majd élet és áldás varázslatok ellen. Ezeket mind a lenti varázslatokban láthatjátok. Cserébe a varázsló sokkal sérülékenyebb lesz, ugyanis ha az oltár elpusztul vagy valaki "kitúrja" a varázslót a helyéről, akkor sötétség pontokat veszít a varázsló, és nincs neki elég, akkor egyszerűen meghal (akkor is, ha nem vér és halál vallású!). Erről részletesebben ld. lentebb:

5. szint: Lélekkötés: A varázsló egy fertályórás rituálét hajt végre egy Sötétség Oltár előtt, melynek hatására lelkét hozzáköti ahhoz az oltárhoz. Annyi sötétség pontot kap, ahányadik szintű az oltár. Ha az oltárhoz már hozzá van kötve annyi lélek, ahányadik szintű, akkor közülük a leggyengébb (legkevesebb sötétség ponttal rendelkező) lélekkötése felszakad, ha a varázsló lelke erősebb (több sötétség pontja van). Ha a varázslónak korábban volt oltárhoz kötve lelke, a lélekkötés felszakad, és az új lesz érvényes. Ha bármilyen okból később a lélekkötés felszakad, a varázsló annyi sötétség pontot veszít, ahányadik szintű épp akkor az oltár. Ha nincs elég sötétség pontja, a varázsló meghal.

***

Fel lett vetve, hogy nincs alacsony szinten kifejezzen ártó varázslat a vér és halál mágiában, pedig kéne. Valóban, és ezt pótlom is:

3. szint: Hallucináció: A varázsló megérinti a célpont homlokát, melynek hatására a célpontot két körig borzalmas, szörnyű látomások gyötrik. Folyamatos illúziók kavarognak a fejében, a legrosszabb rémálmai válnak valósággá. Ha van kiemelkedően negatív élménye, újra és újra átéli az időtartam alatt. Környezetét pokoli helynek, minden élőt ellenséges szörnyetegnek lát, és ha képes rá, gondolkodás nélkül meg is támadja őket, minden erejével arra koncentrálva, hogy elpuszítsa ezeket az élőlényeket.

6. szint: Vérzékenység: A varázsló elmormol egy bonyolultabb igét, melynek hatására a célpont nem ellátott, jelenleg is vérző sebei (az összes) annyi körönként súlyosbodnak egy kategóriát, ahányadik kategóriásnak jelenleg, ezen kívül a varázslat a kimondásának pillanatában is eggyel súlyosbítja a legmagasabb kategóriájú sebet a célponton. A varázslat addig hat, amíg a sebet el nem látják (egy kötözés elég). Egy személyre egy vérzékenység hathat egyszerre.

8. szint: Árnyékhullám: A varázsló elmormol egy bonyolultabb igét, miközben meglévő lélekkötése felszakad, melynek hatására egy árnyékhullám indul ki a testéből, és 200 lépéses körzetben végigsöpör a környéken. Gömb alakban terjedve mindenen és mindenkin áthatol, az aktív nem vér és halál varázslatokat megszünteti/feloszlatja. A vér és halál mágiával idézett lények sebeit begyógyítja. A hatótávolságon belül egy körig kizárólag vér és halál varázslatok használhatóak. Ha a varázslónak nem volt aktív lélekkötése, a varázslat hatástalan.

10. szint: Vérkapocs: A varázsló elmormol egy rövid igét, közben a kiszemelt áldozat friss (egy óránál nem régebben serkent) vérével a saját homlokára rajzol egy jelet. A következő három körben ha valamilyen fizikai sérülést elszenved, azt a vér tulajdonosa is pontosan ugyanúgy elszenvedi.

12. szint: Rémálom: A varázsló megérinti a célpont homlokát, melynek hatására az olyan rémálmoktól fog szenvedni, hogy nem képes elaludni a következő kettő napban, aminek hatására a célpont a végkimerültség és az őrültség határára sodródik szép lassan.

***

Láthatjátok, hogy van varázslat, ami át lett írva, de inkább az történt főleg, hogy alacsonyabb szintre lettek hozva a ténylegesen ártó varázslatok. Persze nem maradhatnak ki a magasabb szintűek sem:

19. szint: Halál-bélyeg: A varázsló a levegőbe egy nyolc ágú csillagot rajzol, miközben meglévő, legalább 3. szintű lélekkötése felszakad, melynek hatására az általa látott, nem vér és halál vallású célpont homlokán egy fekete halál-bélyeg jelenik meg. A célpont dönthet: 20 kör múlva meghal vagy ez idő alatt bármikor engedi, hogy a bélyeg sötétsége lelkébe költözzön, hogy innentől végérvényesen és visszafordíthatatlanul vér és halál vallásúvá váljon a karakter. A hatást fény oltár hatóterületére lépve automatikusan megszűnik a 20 körös időintervallumban, egyéb módon felszámolni avgy megszüntetni nem lehetséges (oszlatással sem), és a 20 kör lejárta után is visszafordíthatatlan. Ha a varázslónak nincs legalább 3. szintű lélekkötése, a varázslat hatástalan.

15. szint: Utolsó bosszú: A varázsló egy Sötétség Oltáron szertartásos módon feláldozza magát, melynek hatására az áldozati fegyverre kent másik (egy) személy vérének a tulajdonosa szintén azonnal meghal.

***

Mint láthatjátok több varázslatban, a lélekkötés elég fontos eleme lesz a vér és halál varázslatoknak. Nem maguk a varázslatok fogyasztják el a sötétség pontokat, sokkal inkább az, ha a varázsló lélekkötése felszakad. Ami után természetesen újra kell kreálnia az ilyesmit ahhoz, hogy a megfelelő varázslatot használja. Ez jelentős korlátozással és kockázattal jár, ugyanakkor így erősebb varázslatok is bőségesen beleférnek a repertoárba, mint pl.:

20. szint: Feltámasztás: A varázsló egy egész éjszakás rituálét visz végbe, melynek hatására feltámaszthat egy korábban elhunyt karaktert. A feltámasztani kívánt karakternek rendelkeznie kell aktív lélekkötéssel, ekkor annál az oltárnál kell a rituálét elvégezni, amihez a lelke hozzá van kötve, és szükséges, hogy a varázsló lelke is ehhez az oltárhoz legyen kötve. A rituálé után a feltámasztott célpont lélekkötése megszűnik (nem felszakad), felszerelés, bármilyen értéktárgy és ruha nélkül, de a korábbi kinézetét, tulajdonságait, képességeit és egyéb tudását megtartva tér vissza az életbe. A rituálé után az oltár megsemmisül, és minden lélekkötés, ami hozzá van éppen kapcsolatva, felszakad.

18. szint: Nekromancia: A varázsló elmormol egy bonyolultabb igét, melynek hatására egy holttestet állíthat nekromanciával szolgálatába. Az így irányított test vakon, gondolkodás nélkül követi a varázsló parancsait, viszont ereje attól függ, hogy a varázsló milyen lélekkötéssel rendelkezik. Ha a szolga minden értéke nagyon rossz 1, ha rossz 2 stb. ha legendás akkor 7 szintnyit foglal le a varázsló lélekkötéséből. Az összes így irányított lény összes lélekkötésből lefoglalt szintje nem haladhatja meg az oltár aktuális szintjét, amihez a varázsló lelke hozzá van kötve. A nekromancia fenntartásához nem szükséges semmilyen erőforrás, azonban amíg egy élőhullát így irányít a varázsló, ő maga sokkal sebezhetőbb: minden sérülés, amit kap, nem csak testét, hanem lelkét is sebzi, a sérülés kategóriájának megfelelő mennyiségű sötétség pontot veszít. Ha a varázsló sötétség pontjainak száma bármelyik időpillanatban kevesebb, mint a lélekkötés szintje, akkor a lélekkötés felszakad, és a varázsló meghal.

17. szint: Báb: A varázsló elmormol egy bonyolultabb igét, melynek hatására átveheti egy más vér és halál vallású személy fölött az irányítást. A varázslat csak akkor lehetséges, ha a célpontnak és a varázslónak is van aktív lélekkötése, és a varázslóé határozottan erősebb mint a célponté. Az irányítás alatt a varázsló mozdulatlan és nem érzékeli eredeti testével semmilyen formában a környezetét, a célpont testében mozog, és átél minden érzést, amit a célpont átél. A hatás megszűnik, ha a varázsló úgy dönt, vagy ha ő vagy a célpont teste meghal vagy eszméletét veszti, elalszik, vagy bármilyen módon meggátolják valamelyik felet, hogy képes legyen az aktív koncentrációra. A hatás megszűnésekor a varázsló saját lélekkötése felszakad.

***

Ezen kívül persze megmaradt jó pár varázslat, max. más szintre lett átrakva. Az idézéseket végül úgy döntöttem, hogy kiveszem teljesen, tényleg csak a baj volt vele az eddigi játékokban:

2. szint: A holttest vallatása: A varázsló elmormol egy bonyolultabb igét, melynek hatására az általa megérintett elhunyt élőlény által utoljára látott vagy hallott pillanatok (5 másodperc) megjelennek a varázshasználó elméjében.

4. szint: Vérpezsdítés: A varázsló elmormol egy rövid igét, melynek hatására fáradsága eltűnik, mintha frissen ébredt volna, de három kör múlva a varázsló végkimerültség állapotába kerül.

7. szint: Vérkötelék: A varázsló vérző tenyérrel egy másik személlyel kezet fog, melynek hatására a kézfogás előtt elmondott egyezségüktől egyikük sem képes eltérni. Mind a varázsló, mind a másik személy egyszerűen képtelen felrúgni vagy megszegni az egyezséget.

9. szint: Fényfürkész: A varázsló elmormol egy egyszerűbb igét, melynek hatására képes megmondani a legközelebbi Fény Oltárának irányát, bármilyen messze is legyen. Ha valaki csak az oltárt keresi, mást nem tesz közben, a varázslatot nem szükséges újra és újra elmondani, hatása megmarad az oltár megtalálásáig, vagy a cselekvés felfüggesztéséig.

11. szint: Kínbér: A varázsló elmormol egy rövid igét és közben önmagán egy hármas kategóriájú vágást ejt, ezzel megkétszerezi egy választott, éppen működő sötét varázslatának a hatóidejét vagy hatótávját (választható). Ismételhető, minden alkalommal a varázslat aktuálisan hátralévő ideje kétszereződik meg.

***

És végül a hiányzó varázslatok helyére újak is kerülnek, hogy minden szinten legyen egy:

14. szint: Uszítás: A varázsló elmormol egy bonyolultabb igét, melynek hatására egy sötétség pont felhasználásával egy általa látott célpontot megjelöl egy fekete pöttyel a homlokán, aki ennek következtében a következő egy körben a célszemély nem tud élet és áldás varázslatot varázsolni, és a célszemélyre nem is hatnak a következő egy körben varázsolt élet és áldás varázslatok.

13. Fény felszámolása: A varázsló egy fertályórás rituálét hajt végre egy Fény Oltára öt lépés környezetében, miközben aktív lélekkötése felszakad, melynek hatására a Fény Oltára szintje annyival csökken, amilyen erősségű a varázsló lélekkötése. Ha az oltár szintje nullára csökken (vagy negatívba), az oltár megsemmisül.

16. szint: Tárgy megátkozása: A varázsló hozzáér egy áldott tárgyhoz, melynek hatására a tárgyon lévő minden hatás az ellenkezőjére fordul. Ha az egy amulett volt, minden pozitív hatás negatívjára, minden negatív pedig pozitívjára fordul, mesterkard esetén pedig a támadó varázslat magára a kardot forgatóra fejti ki hatását, nem a célpontra innentől.

**********
///// Természet és átok
**********

A mágiaág átnevezésre kerül: Egyensúly és hasznon.

Oltár megcsapolása átnevezése Esszencia lopásnak. És kiegészítés sötétség oltárhoz:

1. szint: Esszencia lopás: A varázsló egy sötétség vagy egy fény oltár mellett egy fertályórás rituálét hajt végre, melynek hatására egy fény oltár esetében egy fény pontot, sötétség oltár esetében pedig egy sötétség pontot nyer ki az építményből, miközben az oltár szintje eggyel csökken. Ha ez egy sötétség oltára volt, és annyi lélek volt hozzákötve, mint amennyi az oltár szintje, akkor a legkevesebb sötétség ponttal rendelkező karakter, akinek az oltárhoz van kötve a lelke, annak a lélekkötése felszakad. Minden varázsló minden oltárból csak egyszer nyerhet ki pontokat.

A hangutánzás 15. szintű lesz, az eddigi 15. szintű 16., 16. szintű 17., 17. szintű pedig 18. szintű lesz.

**********
///// Élet és áldás
**********

Fény oltár: annyi változás lesz, hogy alapvetően a hatóságáron belül felszámolja a vér és halál mágiákat, amik egy karakterre hatnak, ha az a karakter belép a területre vagy bent tartózkodik. A varázslatok viszont mind egy szálig létrejönnek, tehát lehet a területen belül ilyen varázslatokat létrehozni, és kívülről is hathat ide be ilyen varázslat.

Ezzel párhuzamosan a Szentelt föld varázslat is picit mást fog tudni. Amíg a varázslat aktív, addig nem fog a területen belülre vér és halál mágia hatni, és nem lehet a területen belül létrehozni ilyeneket, továbbá nem léphet be a területre semmilyen vér és halál mágiával idézett lény, és az ilyen lények, ha bent vannak, azonnal megsemmisülnek.

Gyík ereje át lesz nevezve Fény ajánéka-ra.

Az idézések megszűnésével az idéző körnek az értelme is megszűnik. Ezért 2. szinten egy új varázslat jön létre:
- 2. szint: Egyszerű gyógyír: A varázsló tenyerét a sérült mellkasára teszi, majd csöndben mormolni kezd, melynek hatására a célpont legsúlyosabb sérülésének súlyossága minden körben egy kategóriával csökken. A varázslat minden körben újra és újra alkalmazni kell a hatás fenntartásáért.


20. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2016-11-27 02:22:41
 ÚJ
>Omon Rabark avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Tapasztalt játékos
IC üzenetek: 267
OOC üzenetek: 42
Nos, akkor én jövök. Leginkább a Sötét-oltárral foglalkozok ebben a hozzászólásban, de a végén kitérek néhány másik varázslatra is.

KI, MIT, HOGYAN?

A varázsló egy korábban felépített oltár előtt véráldozatot mutat be (bármilyen vérrel rendelkező élőlény megfelel), melynek hatására lelke hozzákötődik az oltárhoz, ettől kezdve csak akkor szakad le róla, ha az oltár megsemmisül/a varázsló meghal.

Szintén véráldozattal lehet növelni az oltár szintjét is (ezt bárki megteheti, az is, akinek a lelke még nem kötődik az oltárhoz). A fejlesztés maradna a "régi" - tehát 1. szintű oltárhoz bármilyen vérrel rendelkező élőlény jó; a további szintekhez értelmes élőlényeket kell feláldozni (Játékos Karakter, vagy azt kiváltó, mesélő által mozgatott karakterek), szintenként egyre erősebb lélekkel (2. szinthez 50, 3. szinthez 100, 4. szinthez 150 stb. hozzászólás minimum). Tehát, ha valaki létrehoz egy oltárt és feláldoz egy vérrel rendelkező lényt, akkor még csak az övé, viszont ha bárki más jön és feláldoz egy 50 hsz-es játékost, akkor már ő is hozzákötődik az oltárhoz és így tovább.
Ahányas szintű az oltár, annyi varázsló kötheti a lelkét az oltárhoz.

Egy varázsló akárhány oltárhoz kötheti a lelkét, azonban a többi oltár mindig veszít a szintjéből, ha új oltárhoz is köti magát a varázsló - ez szimbolizálja azt, hogy ha több felé "szakad" a lelke, azaz több oltárhoz is kötődik, akkor az ereje eloszlik, ezért lesz a másik kisebb szintű. Mindig annyival csökken a többi oltár szintje ahány oltár lesz az épp aktuális kapcsolódásnál -1 (azaz az 1. oltárnál 1-1=0, a 2. oltárnál 2-1=1, a harmadiknál 3-1=2 szinttel csökken az összes többi).

Hogyha emiatt valamelyik oltár szintje 0-ra csökken, az oltár megsemmisül (ha valakinek csak ahhoz van kötve a lelke, akkor a léleknek is annyi). Ha viszont nem 0-ra csökken, csupán alacsonyabb szinte, mint ahányan jelenleg kötik a lelküket az oltárhoz, akkor jön képbe a sötétség-pontos versengés. Ugyanis mindig az (vagy azok) "esnek ki", akiknek a legkevesebb sötétség pontjuk van.

Nekem ez így világos, de nem biztos, hogy másoknak is, szóval inkább írok egy példát is. Tehát van egy 3-mas szintű oltár, amihez 3 ember köti a lelkét. Hívjuk őket A-nak, B-nek és C-nek. Előlről hátulra csökken az aktuális sötétség-pont mennyiségük. Mivel A úgy dönt, hogy hozzáköti a lelkét egy másik oltárhoz is (ami 1. szintű), ezért a másik oltár felépül, míg az eredeti eggyel csökken (ugyanis 2-1=1). Mivel ott C-nek van a legkevesebb pontja, ezért ő "kiesik" és amennyiben más oltárhoz nem kapcsolódik a lelke, meg is semmisül (a lelke). Ha meg igen, akkor csak erről az oltárról "csúszik le", a másikon marad tovább.

MIÉRT?

Na igen, ez eddig szép és jó, de azon kívül, hogy a sötét varázslók jól meg tudják egymást szívatni vele, nem jó másra. Tehát a kérdés: mire jó az, ha egy sötét varázsló egy (esetleg több) oltárhoz köti a lelkét?
Először is: az, hogy többhöz is köti a lelkét nem jó másra, csak, hogy ha az egyik megsemmisül, akkor a varázsló ne haljon meg tőle; valamint a fent leírt egymás-szívatása dolgokra.
Viszont alapvetően, hogy mire jó az, ha hozzáköti, az innentől olvasható...
• 5. szint: Sötétség befogadása: A varázsló egy harmadiknál magasabb szintű oltár mellett imádkozva szíven szúrja magát, melynek hatására a fegyver, amivel ezt tette, eltűnik, a sebe begyógyul, az oltár egy szinttel csökken (ennél jobb most nem jutott eszembe, de ha van ötlet, akkor szívesen várom, hogy még milyen negatív dolog történjen), és az oltár szintjének négyzetének megfelelő mennyiségű sötétség pontot kap a varázsló. A varázsló örökre a vér és halál szolgálatában fog állni.
• Javaslom, hogy bizonyos varázslatoknak legyen alapfeltétele, hogy a varázsló lelke hozzá van kötve legalább egy oltárhoz. Ilyen lehetne például a 6. szintű kérő idézés és a 10. szintű parancsoló idézés, melyek szerintem is kicsit túl erősek, még ha a megidézett lény tud is ártani a megidézőjének (hiszen ő meg számtalan mágikus (és nem mágikus, pl. egy ajtón keresztül beszél csak a lénnyel) módon védekezhet ellene. E kettőn kívül persze másnak is lehetne feltétele az oltár, de ez már más kérdés, jöhetnek az ötletek. :)
• Azon kívül, hogy valamelyik varázslathoz kell oltár (lásd fentebb), legyen olyan is, ami csak oltár közelében hajtható végre. Ilyen lehetne mondjuk a 15. szintű Feltámasztás. Ahhoz amúgy is egész estés rituálé kéne és a "három erős lelket" is az oltáron kéne akkor feláldozni - persze ilyenkor nem nőne tőle az oltár szintje, hiszen a három erős lélek csak a Feltámasztás részét képzik.

Egyelőre ennyi jutott vele kapcsolatban eszembe, de némi gondolkodással még simán ki lehet találni, hogy egyes varázslatokat miért lehetne mondjuk csak az oltár közelében / oltár létezése esetén végrehajtani, ha ez még nem elég ok ahhoz, hogy a sötét mágusok oltárokat készítsenek és meg is tartsák azokat.

***

Azonban, ha már elkezdtem írni, nem mehetek el anélkül, hogy ne szólnék bele még pár dologba.

"2. szint: Idéző kör: A varázsló egy kört rajzol maga köré, miközben folyamatosan igét mormol, melynek hatására a körön belülre semmilyen a kör felrajzolása után, a körön belülről megidézett entitás nem képes semmilyen formába hatni. Amint a mágus kilép a körből, a varázslat megszűnik."
- Ez egy élet és áldás varázslat. A parancsoló és kérő idézések vér és halál varázslatok. Az élet és áldás varázslatok között, ha jól nézem egyetlen egy olyan varázslat sincs, ami idézés - ergó a varázslat teljesen felesleges, hacsak a mágus nem azt választotta, hogy élet és áldás + elementáris varázslatokat fog tanulni. Ugyanis csak ott és a halál és vér varázslatok között van idézés (mely utóbbi ugyebár nem kompatibilis az élet és áldással). Így ez egy felesleges varázslat lenne jó pár varázslónak. Szerintem gondoljuk újra ezt a varit.

"3. szint: Affinitásérzékelés: A varázsló becsukja szemét és elmormol egy rövid igét, melynek hatására bármely harminc lépésnél közelebb található élőlény mágiaaffinitását (annak tényét) érzékeli, annak mértéke nélkül. Az érzékelés megszűnik, amint a mágus kinyitja szemét."
- Ezzel nincs komolyabb gondom, csak egy olyat hozzáraknék, hogy 1 fénypont segítségével azt is megállapíthatja, hogy az élőlény milyen típusú mágus (tehát elementáris, "jó", "semleges", vagy "gonosz", stb.). Nem hatalmas fejlesztés, csak egy ötlet, lehet fikázni, ha úgy tetszik, hogy nem tetszik.

"5. szint: Életérzékelés: A varázsló becsukja szemét és elmormol egy rövid igét, melynek hatására bármely harminc lépésnél közelebb található élőlény jelenlétét érzékeli, annak pontos helye és faja nélkül. Az érzékelés megszűnik, amint a mágus kinyitja szemét."
- Akkor már ehhez is javasolnám, hogy 1 fénypont hozzáadásával a pontos helyet és akár fajt is meg lehessen állapítani.

"20. szint: Utolsó bosszú: A varázsló egy sötétség oltáron szertartásos módon feláldozza magát, melynek hatására az áldozati fegyverre kent másik (egy) személy vérének a tulajdonosa szintén azonnal meghal."
- Ennél azt javaslom, hogy ne egyből meghaljanak, hanem mondjuk 7-es sérülést szerezzenek mindketten. Habár az is elég súlyos, hogy kb. 1 körön belül belehaljon bárki, azonban mégis van egy utolsó esélye az áldozatnak és a sötét varázslónak is.

No, ennyi lettem volna, jöhetnek az éljenzések és a hurrogások.
Omon



19. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2016-11-26 16:57:59
 ÚJ
>Emphus avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Adminisztrátor
IC üzenetek: 0
OOC üzenetek: 5971
Először is: mindenképpen és semmiképpen azok a szavak, amiket keresel.

Én chat nélkül egy hatalmas katyvasznak látom a hozzászólásodat, ahol minden bekezdésed valami teljesen másról szól, teljesen összefüggéstelen az egész. Egyáltalán nem értem, hogy jön ide bármilyen házasság az egészhez, és mi köze ennek az oltárokhoz. Illetve nem értem, miért teszel fel egy el nem döntött dologról egy kérdést egy fejlesztés témába. Ha ötleted van, azt írd le inkább.

A végén a szabályokat sem értem, hogy jönnek a képbe, amin szerinted bővítünk, én viszont semmilyen bővítési javaslatot nem látok. Ez a mágiarendszer, amiről most szó van. Nincs köze a szabályzathoz.


18. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2016-11-26 16:12:42
 ÚJ
>Grawok Hifeti [halott] avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Kezdő játékos
IC üzenetek: 241
OOC üzenetek: 14

Nem igazán értem, hogy hogyan pusztul el a lelke bizonyos százaléka?
A stabil, hosszú távú oltáron én két úton haladva gondolkodtam el.

Egyfelől a kérdésem az, hogy egy varázslónak csak egy oltára lehet-e? És ezt gyakorlati jelleggel gondoltam kidolgozni mind a két részét.

1. Igen, miért is? Ha a varázslatok egy részét konkrétan, másik részét csak ható erő tekintetében oltár szintjéhez kötnénk, akkor lehet gyakorlati funkciót találni hozzá. (Mondjuk egy mindenből kiváló értékkel rendelkező zombi csak a neki megfelelő szintű oltárnál lehessen feltámasztva. És máris van ok miért védjünk be egy ilyen szerzeményt. Esetleg NJK áldozással lehessen egy olyan védő varázslatot létrehozni, amikor támadás esetén a papok tudnak egy darab ilyen teremtményt segítségül hívni.) Egy kisebb oltárt telepit az "ellenséges" terület közelébe, de a legerősebb lehetőségeit nem tudja kijátszani, csak ha "hazamegy". (Itt feltételeztem persze, hogy Arthenior városőrei minimum gyanakvással fogadják a sötét oltárak megjelenését és fellépnének a területükön való emberáldozás ellen. Míg a kikötő jobban megtűrné, de így a gonosz papok terhelve vannak, sokat utazgassanak a térkép két távoli pontja között... amennyiben a nagyobb játéklehetőséget kínáló Artheniorban akarnak új áldozatokra találni vagy főként fondorlatos tervüket megvalósítani.)

2. NEM, dehogy! Semmi képen!

Ez is egy válasz. És ha lelkük egy százalékát kell beleadniuk, akkor sok bonyodalomtól megkímél minket. Főleg attól, hogy valaki tényleg elkezdjen 100 hsz-enként oltárokat gyártani, hogy ha esetleg nincs is a papnak egy nagyobb (legalább 2-es) oltára, azért "mindenhol otthon legyen". Nem kell magyarázni, az alacsony szintű oltárak tömegei elleni legjobb fellépés, ha csak egy oltára lehet mindenkinek. És így nem inflálódik a fénypont.

Chaten felmerült egyik vonalat viszont most minden képen megemlíteném, mert ehhez viszont kapcsolódik. Az oltár elpusztulása és Daidalos elnevezést használva a 0. szintű oltár.

Ha én sötét pap lennék -és kapcsolódva a chaten elhangzó további felvetésekhez- és esetleg olyan híveket is szeretnék toborozni az istenemnek, akik nem mágiatudók, akkor házasságot is simán engednék, hogy segítsek kijátszani.

Saját gondolatom, hogy absztraktnak tűnik, de egy sötét pap által összeadott pár még vonzó is lenne néhány szemszögből. A hívőket nem feltétlenül áldozzák fel, viszont vérszerződés varázslattal (remélem jól írtam a nevét) hát hogy is mondjam... Ki ne akarná előre tudni, hogy örökre és ez tényleg AZ A szerelem lesz? (Formailag persze a pár mind két fele a mágussal fog kezet és egy-egy olyan szerződést kötnek, ami a papra nem ró kötelezettséget.)

Szóval ha egy oltárnak volt magasabb szintje és azt ellenséges papok lecsökkentik, akkor robbanásban megsemmisül vagy csak az oltárnak a szakrális jellege szűnik meg? Vagyis hogy nem maga a kő, fa stb. ott marad és akár házasságot is lehet előtte kötni, csak nincs mágikus ereje?

Visszatérve a kezdeti fejtegetéshez, én egy 5-ös szintű oltárnál tuti nem vezetnék oda JK-t házasságot kötni. (Még fény esetében is meggondolnám), tehát minden képen elválik az, hogy egy szentélyt "publikus" eseményekre használok, gyengébb varázslatokra felbérelhető vagyok. De ilyen kufár lelkű papoknál csinál egyes vagy max 2-es szintű oltárat, hogy ha mondjuk kérőt akar idézni valakinek, azt ne egy nehezen megdolgozott 5-ös oltár előtt tegye és ezzel nem kívánatos ismeretséget adjon a helynek.


Elég elnagyoltan mondtam, nem tudom mennyire érthető a chat nélkül? És tudom, hogy óriási az aggodalom, hogy fény papok végül kamu sötét papokat regeltessenek Haverok és társa kft-vel. Amit egyik ötletem sem tud megakadályozni és 100 hsz bőven elég, hogy a barátja lerombolhassa.

Ám minden aggodalom és sötét gondolatunk ellenére én úgy érzem, van esély bőven egy sötét papot vinni és becsülettel játszani. Akár hogyan is történik, ha csak az oltár támadásokra vonatkozó játékok harmada nem lesz kamu, akkor az a részért éri meg játszani. És azért érdemes volt bővíteni a szabályokon. (Bocsi, ez elég szkeptikusan hangzik, pedig nem az. És nem szép beszélni erről, de lesznek áldozásra szánt multik. De most is vannak olyan csaták, ahol valaki szabadulni akar a karijától és előre lebeszélik, hogy veszteni fog. Mégis plusz örömet érzünk, amikor nem így történt és azok felejthetetlen játékok, azt hiszem.)



17. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2016-11-26 15:12:00
 ÚJ
>Emphus avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Adminisztrátor
IC üzenetek: 0
OOC üzenetek: 5971
Ez valóban így van, a varázslatok nem ez alapján lettek összeválogatva. Az át átnevezése teljesen jó ötlet. A haszon pl. egy olyan dolog, ami összecseng majd a tanokkal is, ezen felül még az egyensúly az, ami erről nekem eszembe jutna, lévén semlegesítő, információszerző, balanszos varázslatokkal van tele.

Egyensúly és hasznon

Sokkal inkább azon kéne agyalni, hogy a vér és halál ágnál hogy működjenek máshogy az oltárok, hogy az jó legyen. Mert ez a lélek hozzákötése jó dolog, de ha ahhoz kötünk pár varázslatot, hogy a lelke hozzá legyen kötve minimum X. szintű oltárhoz, akkor eléggé korlátozzuk vele az ágat.

Egyelőre ott tartok gondolatmenetben, hogy a véráldozat már akkor adjon sötétség pontokat, amikor megtörténik ÉS fejlessze az oltárt is. Így nem kell lerombolni az oltárt a sötétség pontokért, az egy állandóbb valami lenne.

És a sötétség befogadása helyett valami varázslat, amihez hozzá lehet kötni a lelked. Ami lehet csak valami egyszerű kötelék, és lehet pl. az, hogy ténylegesen belehelyezed a lelked egy részt az oltárba, és ha az oltárt elpusztítják, pusztul vele a lelked is. Max. annyi lélekdarab lehetne az oltárban, ahányas szintű, és azoké van benne, akik a legnagyobb részét áldozzák fel a lelküknek (mondjuk %-okan meghatározva, vagy a lélek X darabra bontható lenne stb.). A másik opció az egyszerű kötelék, és sötétség pontok alapján versengenének a JK-k, akinek több van, az kötheti magát az oltárhoz.

Viszont ehhez párhuzamosan kell valami, amivel nem lehet tonnaszámra oltárt gyártani (pl. 1 szintűeket, hogy mindenkinek legyen egy saját 1. szintűje).

Van olyan opció is, hogy akkor kapod a sötétség pontokat, ha lelked hozzákötöd egy oltárhoz, mondjuk annyit, mint az oltár szintje. És sötétség pontból lenne fejleszthető az oltár, de bármilyen véráldozattal, tehát nem kell JK-t ölni érte.

De jöhetnek még ötletek. Cél: kicsit stabilabb, hosszútávon hasznos sötétség oltárok, és lehetőség sötétség pontok szerzésére az oltár rombolása nélkül + valami komolyabb hátrány ellensúlynak (pl. a fenti lélek hozzákötésnél, ha elpusztul az oltár, elpusztul vele a lélek is, ami benne volt).


16. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2016-11-26 14:08:23
 ÚJ
><b style='color:#c03010'>Mesélő (inaktív)</b> avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Mesélő
IC üzenetek: 404
OOC üzenetek: 46
Köszönöm a részletes válaszokat a felvetéseimre! Amire szükségesnek érzem válaszolni:

- Fény oltára: Valóban. Bocs.

- A két idézést továbbra is túl erősnek érzem, de új érvem nincs.

- Utolsó bosszú, Térkapu, meg a többiek: Értem, más sémákban gondolkozunk. Ha kiveszem a fejemből a jó-semleges-rossz címkéket és az élet-áldás, természet-átok, vér-halál kategóriákat rakom a helyére, akkor az Utolsó bosszú is a helyére kerül (bár továbbra sem tetszik, de ez már az én bajom), viszont a természet-átok ág esik nagyon szét. A természet az egy szem madártávlat kivétel nem jelenik meg, mint aspektus, sőt, az olyanok, mint a Gépben lakozó szellem, a Tévedhetetlen iránytű, a Fáradhatatlan írnok, a Szimpátia, az összes kémkedős-lopakodós varázslat pont, hogy ez ellen hat. Kevésbé szembetűnő, de azért az "átok" vonal is elég gyengén jelenik meg. Leginkább sehogy, vannak destruktív, másoknak ártó varázslatok, de azért egyiket sem nevezném átoknak, hacsak nem a sértett átkozódására gondolunk.

Kétféle módon látom orvosolhatónak a problémát. Nem is, három.

o Újra kidolgozni ezt a varázslati ágat.
o Átnevezni a varázslatokat, hogy passzoljanak a természet-átok megnevezéshez.
o Átnevezni az ágat, hogy passzoljon a varázslatokhoz.

Ebből az első, gondolom, ki is esik. Akartam írni javaslatot arra is, hogy hogyan lehetne átnevezgetni a varázslatokat úgy, hogy jó legyen a "természet-átok" megnevezés, de a Titkos ajtónál feladtam. Nem lehet. Az ág a mostani varázslatokkal nem természet-átok.

Javaslatok a harmadik verzióra, tehát az ág átnevezésére:

o Kaland-haszon (kiemelve a bűnözőknek, utazóknak, kereskedőknek kedvező jelleget)

o Túlélés-boldogulás (kiemelve az egyén fontosságát a közösség fölött és a mindennapos használhatóságot)

o Kémkedés és diplomácia (teljesen idegen a jelenlegi IC helyzetektől, de tulajdonképpen erről szól ez az ág)

o Élet és irodalom (mert legalább egy hülye poén ide is kell)

Egyik sem olyan frappáns, mint az "élet és áldás" vagy a "vér és halál", de maga az ág is olyan, hogy nem egy felkent pap vagy nagy hatalmú mágus kezébe való varázslatokat tartalmaz, inkább egy rafinált polgár, tolvaj, vándor, vadász, hivatalnok vagy kereskedő az, aki ilyesmiket használna. Ha nem lenne az oltár csapolás, akkor semmilyen ütközés nem lenne a többi ággal, ami egyébként nem baj. A kereskedők, polgárok és tolvajok istene miért is akarna háborúzni a többiekkel? Csak ne nevezzük természet-átok ágnak, mert nem az.



15. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2016-11-26 02:06:30
 ÚJ
>Emphus avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Adminisztrátor
IC üzenetek: 0
OOC üzenetek: 5971
Akkor most lépjen mindenki hátra egyet, vegyen egy nagy levegőt, és tanulja meg, mi a a zárójel, és a ~ jel mire használatos ilyen kontextusban. Majd gondolkodjon el, hogy az egész gondolatmenet, amire felhúzta a hozzászólását, miért hibás alapvető mértékben.


14. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2016-11-26 01:51:03
 ÚJ
>Lövil Eldanilla avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Játékos
IC üzenetek: 68
OOC üzenetek: 81
Bár játszani rég nem játszottam, kicsit én is beleszólnék ebbe a fejlesztésbe, mert ez tetszik.

A "jó" mágia szerintem elég inkvizítori, nem igazán tetszik ez a öljünk rosszakat mert attól vagyunk jók hozzáállás, de legye, végiül is vallási fanatizmus, meg minden ilyen móka, mindig is azokra tekintettünk jóként aki lemészárolta a családunk, mert nem értett egyet a vallásával. De akkor könyörgöm kapjon legalább egy varázslatot, hogy ne szegény ártatlanokat gyilkolja le, mert gonosz vallásúnak hiszi. Azt teljes mértékben támogatom amúgy, hogy alacsonyabb szinten védekezzenek, magasabb szinten támadjanak.
A fegyver felruházása meg legyen szíves logikus nevet kapni, semmilyen fegyvert semmivel nem ruháznak fel, pusztán teremtenek egyet.

A semleges vallásnál már kicsit kevésbé vagyok vidámka. Az első bajom a megnevezés. Lehet én hagytam ki egy magyar nyelv update-et, de nálam az átok nem tartozik a jó/semleges dolgoknak a közelébe se. ("Légy átkozott!" "átokfajzat"). De erre még az is rájátszik, hogy lopakodós, sunnyogós dolgokban elég erős a semleges. Hát ha még semleges és gonosz is egyszerre, vagy csak szimplán csapolja a gonoszokat. Kicsit kiegyensúlyozatlannak érzem. Vagy vadászik a gonoszokra, mert hasznosak neki a pontjaik, és közben verseng a jókkal, mert nincs végtelen sok sötétség oltára, no meg a jók pontjai is kellenek neki, vagy szövetségre lép velük, hogy pontokat farmolhasson, ami kölcsönösen nagyon jó, mert a gonosz mágiak nem működnek jóknál, szóval a gonosz nem igazán tud pusztítani meg ártani a jóknak, no de a semleges.

Most jöjjön a gonosz. A gonoszokat különböző tulajdonságokkal szokták összekötni, mint: őrült, pusztító, sunyi. És mindig tele vannak sebzésekkel, nekromanciával meg debuffokkal. Most nézzük a mi van itt.
1. varázslat. Teljesen logikus. Gyilkosság, szentélygyártás. Passzol.
2. varázslat egy információ kinyerés, amivel meg tudom mondani egy kis valószínűséggel a halál okát. Aha, szóval itt a gonoszok ilyen nyomozgatósak, megértem, ha a jók ennyit vadásznak rájuk, tudniuk kell ki elől futnak.
3. Varázslat. Egy buff, ami teljesen idióta. De komoylan? Ha nem vagy félholt nem használod, ha az vagy, megmenthet, de utána kidőlsz, és időd se nagyon van cselekedni. Nem hasznos, és csak az őrült jelzőt tudom mellé tenni, de azt is "őrültség használni" típusban.
4. varázslat, most már el tudunk rejtőzni a jók elől. Király, kelleni fog az eddigiek alapján(bár egy biztosra menéssel nem sokat ér).
5. varázslat korrekt, pusztítás, őrület, pontot kapsz. Passzol.
6. Na most kezd elgurulni az én gyógyszerem is. A sunnyogós gonosznál megértem, hogy kér, de az is inkább manipulál. Mondjuk megértem, hogy bármilyen démonnak térden állva könyörögjenek ezek a gonoszok, hogy védje meg őket a jóktól. Már csak reménykedni kell, hogy az idézett lény nem végez veled.
7. Varázslat aha, persze. Oké, megértem, hogy vér, meg minden. De komolyan, pont egy gonosz kezd el a hazudozás ellen tenni? (nem beszélve arról, hogy egy jó oltár közelébe kell csak sétálni, és már semmit se ér)
8. varázslat. VÉGRE, egy debuff. És még őrület is. Tökéletes.
9. varázslat. No ez egy hasznos varázslat, tudod mit kerülj el messziről, kivéve ha a 7. varázslatot használtad.
10. varázslat. Na ez már olyan gonoszos, kár, hogy könnyen bele lehet halni, ha nem modod elég gyorsan a parancsot.(Kimondtad vége a beszélgetésnek)
11. No még egy jó varázslat, ez is tetszik. Debuff 2
12. Ez egy korrekt varázslat. Jól használva erős, és passzol is a gonoszsághoz.
13. varázslat Kicsit drágácska lehet, de amúgy oké. Még egy védekező varázslat, kelleni fog. Bár nem tudom, mennyire illik a gyógyítás a gonoszokhoz, de az eddigiek alapján eléggé.
14. Ezzel nem tudok mit kezdeni. Az teljesen oké, hogy a gonosz gonosz ellen is van(kellenek azok az oltárok és pontok). De nagyon drága, és kicsit "brute force" is. Meg időkorlát sincs rajta, szal amíg nem félted a valódi tested nincs gond(mondjuk mi van, ha a valódi tested meghal?)
15. MIÉRT? Értem, hogy vissza akarom hozni a haveromat, és az ár se érdekel. De komolyan? Csináljak belőle inkább szellemet, vagy saját tudató élőholtat, de ne feltámasztás.
16. Eljutottunk az első teljesen és azonnal támadó képességig? Tyű. Könnyen kivédhető, viszont elég gyorsan pusztít. Korrektnek érzem.
18. Eltekintve attól a privát véleményemtől, hogy imádom a nekromanciát, ez a varázslat elég fura nekem. 16 pont nem is olyan sok. ÉS ha pár pontot rááldozunk pluszba, elég jó kombó a Kínbérrel(lusta vagyok kiszámolni, de tűrhetően kihozható egy gyorsabban gyógyul a seb, mint feleződik az idő kombináció).
19. Na ez erős, ha nincs a közelben jóságoltár. ÉS megvan a második támadó mágia is.
20. Hát, izé. Nem tudom. Értem, hogy ha én meghalok, gyere te is, de erre pazarolni a legerősebb varázslat helyét? És kell a célpont vére is? Meg ha jó oltárnál van, akkor megmenekül, mert nem hat a varázslatom? Gyenge, és max a feltámasztással kombinálva érhet valamit, de ahhoz meg áldozatok kellenek. Nem tudom, nem tudom.

Még három varázslatra térnék ki külön, aztán befejezem. Első a titkos ajtó. Itt én annyit módosítanék, hogy az az oldal válik titkossá amelyik oldalon a varázsló áll. Akár mind a két oldal is lehessen titkos(Hogy melyik oldal változik meg, az amúgy is fura nekem, mert ha pl a szobámból nyíló pince ajtaját akarom elrejteni, akkor melyik oldala válik titkossá? Főleg a ha pincének van másik kijárata is, mert azon keresztül tudok elmenekülni az épületből, ha szükséges).

A második a hangutánzás. Nem értek egyet a hasznosságával. Ha lát akinek beszélsz tudja, hogy nem az beszél akinek a hangját hallja. Szóval nappal csak a saját hangunk elfedésére jó(vagy ha mi is és az illető is mindig köpenyt hord, és a testalkatunk is hasonló), éjjel lehet használni, de ott is elég nehézkes.

A harmadik pedig a Szenteltföld. technikailag, két-három személy, ha folyamatosan váltja egymást, akkor egész napra ki lehet zárni a gonoszokat. Nem azt mondom, hogy elég erős védekezés, de az. Mivel semmibe nem kerül fenntartani nekem vannak fenntartásaim vele kapcsolatban.

Összegzésül. Elég erősen, nem érzem gonosznak a gonoszt, inkább csak kötelező körök vannak lefutva. A jó sokkal fegyverkezősebb pusztítóbb. A semleges meg parazita, és pusztító, ő talán a leggonoszabb, meg van egy csomó sunnyogása.

(És ha a gonosz meg a jó együtt dolgozik, na az a nagyon csúnya szövetség, jók 20. varázslata, plusz feltámasztás.)


13. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2016-11-26 01:06:37
 ÚJ
>Emphus avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Adminisztrátor
IC üzenetek: 0
OOC üzenetek: 5971
@Vérborz:

- Fény oltár: de, igényel fény pontokat, ami kifejezetten drágának tekinthető és nehezen beszerezhető. Nem kellenek ide spéci gyertyák.

- Fegyver és vért felruházás: ezek az idézett tárgyak tökéletesen ugyan olyan előnyöket és hátrányokat jelentenek, mintha a karakteren tényleg rajta lenne az a felszerelés. Ha egy mágus magára idéz így egy teljes fémvértet, jó eséllyel meg sem fog tudni mozdulni benne. Ha meg annyira tápos egy fémvérttől, akkor meg mágiától függetlenül hordani fog egyet. Nem látom jogosnak tápnak titulálni valami olyat, ami amúgy is elérhető minden karakter számára.

- Egyszerű mana aura: áldás és élet varázslati ág van, nem "jó" varázslati ág. Ez fontos különbség. Minden vallásnak megvan a maga szerethető és utálható oldala, és a karaktertől fog függeni, melyiket mennyire tartja súlyosnak. Nincs olyan, hogy "mi vagyunk a jók". És védő varázslatok az idéző kör, a fegyverzet felruházás és a vértezet felruházás is, ezek 2., 4 és 6. szinten vannak.

- Alacsony szintű gyógyítás: a fény és áldásnál kifejezetten cél volt, hogy inkább magas szinten legyenek hatásosabb mágiák, és alacsony szinten korlátozott helyzetben felhasználót. Alapvetően sokkal könnyebb semleges és jó karaktereket játszani, nem ők vannak elsősorban megtámogatva.

- Gyík ereje: ez jogos. A Fény ajándéka megfelelőnek tűnik.

- Oltár megcsapolása: szintén valid, Eszencia lopás/kinyerés befutó nálam.

- Vásott elegancia: szimplán össze lett vonva két meglévő mágia, innen jött a név.

- A gépben lakozó szellem: szükséges az, hogy messze túlmutasson bizonyos szempontból más varázslatokon, hogy legyen értelme egy FRPG-ben. Nem érzem a varázslatot sem IC, sem OC szempontból túl erősnek, hogy megkötéseket alkalmazzunk rá.

- Hangutánzás: ez viszont sokkal inkább használható elég komoly helyzetekben is, ezért lett magasabb szintre téve. És igen nagy károkat lehet vele okozni. Lehet lejjebb lesz víve, de a 15. szint a minimum, ezzel rengeteg átverést lehet eszközölni.

- Térkapu: igényel sötétség és fény pontokat, amik elég drágák és ritkák lesznek, nem érzem úgy, hogy ennél több kell. Ezek messze drágábbak, mint valami kapu tényleges felépítése.

- Sötétség ág alacsony szinten: jogos meglátás, a hallucináció varázslatot kisebb szintre fogom hozni.

- A Kérő idézés és Parancsoló idézés: ez már sokszor, sok helyen tárgyalva volt. Ha megidézel valakit, jó eséllyel meg fog ölni, és ennyi. Annyira azért nem táp ilyen lehetséges következmények mellett. Mivel az idéz kör az élet és áldás ágra lett rakva (direkt nem az idézésekhez), ezért sokkal limitáltabban használható a dolog. De a sötétség pont és démonidézés jó ötlet.

- Nekromancia: természetesen vonatkozik rá, igen.

- Az utolsó bosszú: kicsit tovább kell gondolni a varázslatokat, ha már egy szférán vagy ágon van, nyilván a kombinációjukat érdemes nézni, nem csak azt, hogy egyszerűen magában használod. Ezzel szerintem nem árulok el nagy titkot. Pl. gondold el a báb és az utolsó bosszú kombinációját. Máris nem mindegy. Plusz a haldokló sötétség mágusnak lehet így hasznát venni, pl. tipikus vér és halál beállítottság, hogy ha haldoklik, még jól magával visz magával valakit a másvilágra.

***

@Grawok:

- "a természet követők sokkal több bónuszt kapnak sötét pontokért, mint egy sötét pap": igen, ezért lett írva korábban, hogy milyen irányvonalban tervezem változtatni a sötétség oltárok működését.

- Idézések és sötétség pont: jó ötlet.

- Sötétség oltár: igen, ez így a gondolatmenetem nekem is.


12. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2016-11-25 15:16:33
 ÚJ
>Grawok Hifeti [halott] avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Kezdő játékos
IC üzenetek: 241
OOC üzenetek: 14

Párszor átfutottam a leírást, de ami első olvasatnál feltűnt nekem az az, hogy a természet követők sokkal több bónuszt kapnak sötét pontokért, mint egy sötét pap.
Ezt tervezésnél indokolhatta, hogy nekik le kell vadászniuk az oltárakat, de erősnek érzem az asszimmetriát. És ez végső soron szerintem a fénytagadó papok hátrányává lesz a sötétség tagadó papokéval szemben.

A másik meglátásom, hogy csak két varázslatnál láttam azt hisze, hogy a gonosz pap fel tudja használni a sötétség pontjait. Ha a parancsoló idézetet Vérborz megreklamálta, akár oda be lehetne tenni olyat, hogy démonokat sötét pontokért idézünk meg és küldünk feladatukra. (Ez teológiailag magyarázható is, szerintem. Hiszen a sötét pontokat istenük szolgálatára kapták, vagyis "van annyi jó pontja nála", hogy segítséget kérhessen.)

Illetve a felmerült dolog, hogy a sötét oltár legyen-e állandó, én voksolnék arra, hogy igen. Ezáltal is szimmetrikusabb lenne a rendszer, hiszen akkor a gonosz erőinek is átgondoltan kell oltárat elhelyezni és lehetne olyanhoz is kötni a javaslatomat, hogy a kiváló értékekkel rendelkező zombi csak a neki megfelelő szintű oltáron idézhető, hívható.

Persze látom annak is a jelentőségét, hogy első szintű sötét oltárat könnyű építeni, a fénnyel szemben. Fejleszteni meg egyre nehezebb legyen...
Viszont így java részt arra buzdítunk minden sötét papot, hogy áldozás után minél gyorsabban semmisítse meg a szent helyet.



11. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2016-11-25 11:49:18
 ÚJ
><b style='color:#c03010'>Mesélő (inaktív)</b> avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Mesélő
IC üzenetek: 404
OOC üzenetek: 46
Újra olvasgatva a varázslatokat, még ezek jutottak eszembe:

Fény ág

A Fény oltárnál imádkozás, ha jól látom, jelenleg nem igényel semmilyen befektetést a varázsló részéről (manán kívül). Betennék valami költséget a manán kívül. Tehát az imádkozásnak legyen eszközigénye, például gyertya. Első szintű oltárnál egy gyertya, kettőnél kettő, és így tovább. A gyertyát lehetne venni fix áron a templomban közepes áron vagy a fekete piacon olcsóbban, kockáztatva a bűnözői körök figyelmét vagy némi izmozást a VŐ részéről.

A Fegyver és Vért felruházást túl erősnek tartom. Vagy legyen sokkal magasabb szintű, vagy legyen sokkal limitáltabb a fegyver és vért tartóssága. Így a fény varázslók már igen kis szinten Transformers harcosok lesznek, akik ha fürdőköpenyben és mamuszban kijönnek a hálószobából, két varázslatnyira vannak attól, hogy nehéz páncélos lovagok legyenek.

A fent leírt tükrében aránytalannak tartom, hogy az egyszerű mana aura, ami azért csak távolsági fegyverek ellen jó és csak három körig tart, 8. szintű. A "mi vagyunk a jók" felfogáshoz inkább passzolna, ha az egyszerű, "butácska" védő varázslatok gyorsan, alacsony szinten elérhetőek lennének, míg az offenzívabb, "én vagyok a fény megállíthatatlan paplovagja" mágia magas szinten válna elérhetővé.

Ugyanilyen megfontolás alapján, tulajdonképpen filozófiai alapon szükségesnek éreznék egy alacsony szintű gyógyítás varázslatot is. Legyen egyszerű, relatív gyenge, például 5-ös szintű sérülésig alkalmazható, 1-gyel csökkenti a sérülés mértékét és 5 körön belül egy célponton egyszer alkalmazható! Ezzel vagy egy szellemiségében hasonló, alacsony szintű varázslattal, a mana aurák könnyebben elérhetővé tételével megkapná a Fény ág azt a defenzív, támogató jelleget, amitől „éljünk egymás mellett békében, gyerekek, ne bántsuk, inkább segítsük egymást” hangulata lenne. A mostanit sokkal inkább egy keresztes hadjárat varázslati ágának érzem.

A Gyík erejét pedig nevezzük át! Legyen Újjászületés, Fény ajándéka, Visszanövesztés, Mester gyógyítás, akármi, de a Mana aurák, Áldások és Mártír között egyszerűen hülyén hangzik :D

Semleges ág

Az Oltár megcsapolása igazán kaphatna valami olyan nevet, amiről nem az jut eszembe, hogy rátapadok szájjal és szörcsögve kiszívom a pontokat belőle. Persze lehet, hogy bennem van a hiba. Mindenesetre javasolnám az Eretnek meditációt, Eszencia lopást, Hitetlenek imáját, Hit megcsúfolását, mint lehetséges neveket.

A Vásott elegancia neve annyira tetszik, hogy nem bírtam ki, hogy ne említsem meg. Micsoda hangzása van! Minden elismerésem annak, aki kitalálta.

A gépben lakozó szellemet már régen sem értettem, de ha már változtatás, akkor mondom ezt is. Ezzel gyakorlatilag precíz, mérnöki pontosságú anyagteremtés történik, ami bizonyos szempontból messze túlmutat az összes többi varázslaton. Ha már mindenképpen szükség van egy ilyen steampunk bűbájra, legyen az, hogy a varázsló tévedhetetlenül megállapítja, hogy adott szerkezet miért nem működik és pontosan milyen javításra, eszközre lenne szükség a megjavításához. Másik lehetőség, hogy legyen hatóideje, tehát a láthatatlan varázsalkatrészek, amik pótolják a hiányzó részeket, X körig léteznek. Harmadik, talán legjobb megoldás, hogy a varázslat fenntartása folyamatos koncentrációt igényel. Ha megszűnik a koncentráció, a gép leáll. Erre alapozva izgalmas kalandokat, azon belül izgalmas, komoly döntést, szervezést, logikát igénylő helyzeteket, problémákat lehetne alkotni. Igen, vannak ötleteim.

A Hangutánzás 18. szinten szerintem aránytalan. Oké, ügyes trükk, van benne potenciál, de 18. szinten? Magasabb szintű, mint egy Titkos ajtó? Súlyos aránytalanságnak érzem.

A térkaput nehezebbé tenném, legalább igényeljen valamilyen épített kaput, amit egyrészt sok idő, másrészt sok pénz legyen összerakni (mondjuk ritka fémeket igényel), ellenkező esetben sokkal gyorsabban szűnjön meg.

Sötétség ág

Látom, hogy a Sötétség oltáráról még megy a gondolkozás. A sötét oltárok szabad helyeiért versengés ötlete nagyon tetszik. Nagyot dobna a "sötét oldal" hangulatán, ha egymással is versenyezni kéne, hogy kinek nagyobb a hatalma, ki hajthat végre igazán erős varázslatokat.

Alacsony szinten olyasmi a problémám, mint a Fény ágnál. Az egyszeri varázsló elmegy gonosznak és 8. szintig nincs semmi ártó varázslata, csak nagyon speciális trükkök (oltár és a Sötétség befogadása nyilván nem számít ide, de azok sem önmagukban értelmesek). Legalább egy Szédítés (szemmel verés hatására múló rosszullét, két körig), Gonosz tüske (legfeljebb 3-as sérülést okozó varázslat, gyakorlatilag egy varázsolt dobótőr, kicsit gyengítve), Kisebb életszívás vagy Kedélyrombolás (célponton fáradtság, rossz kedély lesz úrrá, ugyanakkor a varázsló felfrissül). Utóbbi ki is válthatná a Vérpezsdítést, ami jelenlegi formájában teljesen környezetidegen és mindent vagy semmit harci helyzeteket kivéve teljesen céltalan és használhatatlan is. És legyen Életszívás! Életszívás nélkül nincs gonosz varázslat ág. A Sötét Varázslati Ágak Nemzetközi Szövetsége enélkül nem hagyja jóvá.

A Kérő idézés és Parancsoló idézés, ha JK-ra, meg úgy általában értelmes lényekre is működik, akkor túl erős, legalábbis túl alacsony szintű. 10-es szinten akárkit magamhoz idézek és parancsot adok neki, amit végre is hajt? Megidézem XY-t, aki aztán visszakerül és átvágja a szerelme torkát? A VŐ tisztje megy és ellop egy fontos iratot? Mindkét varázslatot kivenném, túl erősek, de ha már ragaszkodunk hozzájuk, kerüljenek sokkal magasabbra szintre! Bár a Parancsoló idézést tényleg csak 30 körül tudom elképzelni.

Kínbér: Zseniális. Ennyi.

A Nekromanciával alkotott szolgák létezési idejére vonatkozik a Kínbér, ugye? Ha igen, remek. Ha nem, vonatkozzon!

Az utolsó bosszún minél többet gondolkozom, annál kevésbé tetszik. Senki nem azért lesz nagyon erős sötét varázsló, hogy kinyírja magát, ez szembe megy a „nem baj, ha másoknak rossz, csak nekem jó legyen” alapelvvel, ami szerintem minden gonoszság alapvetése, igen, tudom, ez már filozófia. De a legnagyobb elképzelhető áldozat meghozása egyszerűen illik ide, főleg, ha mások kinyírására már ott a Halál-bélyeg. Miért akarna egy gonosz varázsló olyan áldozatot hozni, amiből ő maga nem profitál? Ha a másokért érzett felelősségvállalás vagy a szolgai alárendeltség nem kerül szóba (és 20.-as szintű sötét varázslónál miért kerülne?), akkor ez egyszerűen nem értelmes döntés. Most is igyekszem konstruktív lenni, de nagy erejű sötét varázslatból igazán rengeteget ki lehet találni. A teljesség igénye nélkül: Sötétség ideje (a varázsló X lépéses környezetében minden sötét varázslat hatóideje duplázódik, minden fény varázslat elenyészik, minden okozott sebre érvényes a Vérzékenység), Holtak inváziója (sok zombi, csontváz, szellem, nagyon sokféle módon megalkotható), Szentségtelen gólem (X holttest felhasználásával egy nagy, gusztustalan, büdös szörny létrehozása oltárnál, sok láb, kar, nagyon erős, X körig létezik, követi a varázsló egyszerű parancsait), Nagyobb életszívás (célpont minden értéke X körre 2-vel csökken, aztán még X-körig csak 1, közben lépni alig bír, mindenféle erőkifejtésre képtelen, mindeközben varázsló értékei ugyanennyivel nőnek ugyanennyi időre és megtáltosodik), Totális paranoia vagy Félelem ideje (X lépéses körön belül minden értelmes lénynek meggyőződése lesz, hogy mindenki, aki körülötte van, az életére tör, vérmérséklettől függően kezd menekülni vagy gyilkolni), Gonoszság érintése (célpontnak 7-es szintű sérülés okozása), Armageddon (x körön belül megmozdul, meghasad a föld, mindenki 4-5 típusú sérülést szenved, minden épített műtárgy összeomlik), és végül, de nem utolsó sorban a Szilvás gombóc illata (X lépéses körön belül mindenki érezni kezdi a Tökéletes Szilvás gombóc mennyei, fahéjas illatát, miközben tudatában vannak, hogy nem ehetnek belőle, mert nem az övék. Az egyik legpokolibb kín. Saját tapasztalat.)

Mondtam már, hogy legyen Életszívás? Mindegy, legyen!



10. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2016-11-24 22:41:33
 ÚJ
>Emphus avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Adminisztrátor
IC üzenetek: 0
OOC üzenetek: 5971
A témában írtak és a kijelölt irányvonalakat egyeztetve a következő irányokban gondolkodom jelenleg:
- a sötétség pont "kivétele" az oltárból ne annak elpusztításával járjon és/vagy akkor kapja meg a sötétség pontot a vér és halál varázsló, amikor áldoz az oltáron, és ezzel párhuzamosan az oltár fejlődik is
- a sötétség befogadása helyett olyan varázslatot gondolok inkább, ami hozzáköti a varázsló lelkét az oltárhoz; minden oltárhoz annyi lélek lehet hozzákötve, ahányas szintű; és ha valaki hozzáköti magát "kiüti" a leggyengébb (pl. legkevesebb sötétség ponttal rendelkező) vér és halál varázslót, ha nincs elég "hely" az oltárban + a jelenlegi varázslatok egy része igényelné, hogy bizonyos szintű sötétség oltárral össze legyen kötve a lelked

Ami biztos nem lesz: amulett és mesterkard áldás másik ágon. Lehet, hogy lesz valami átkozás (szeretnék, csak jól ki kell találni) a vér és halál ágon, de a semlegesen biztos, hogy semmi ilyesmi nem lesz. Ezt kifejezetten dedikálni szeretném a jó ágra. Egyébként nem gondolnám ettől tápnak a fény ágat, egy fény pont is nagyon drága, és minden áldáshoz el kell használni egyet. Erős varázslat, eddig is az volt, de ebben az új rendszerben meg kell dolgozni legalább érte.

Ja, és ami kimaradt: a szakrális mágia tanulás jelentősen olcsóbb lesz. Nem 2K arany lesz pl. a 20. szint. Még nincs belőve az ára, az sem biztos, hogy tisztán aranyból lesz tanulható. Mivel vallás az alap, nem a "kizsákmányolás" a célja a szakrális mágiának. + még a 100% varázslati esélyen is agyalok, de nem akarom nagyon tápra vinni. Így is elég erősek a mágiák.


9. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2016-11-24 08:45:53
 ÚJ
>Bato Luo'Su avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Tapasztalt játékos
IC üzenetek: 608
OOC üzenetek: 70
A korábbi felvetésem tárgytalan, a többiekre reagálnék, ötletelnék.

Ha a sötétség oltár állandó maradna Vérborz felvetése szerint:
Lehetne csökkenteni a kapott pontok számát, tehát nem négyzetesen kapod meg, ha áldozol mellette, csak a szintjét, viszont nem pusztul el maga az oltár, és egy három napos, egy hetes vagy akármilyen hosszú korlátozást aggatni rá, hogy annál az oltárnál addig nem gyűjthet senki.

Az ötlet szerintem jó, és habár látom, hogy van értelme tartogatni, fejleszteni a sötétség oltárát (4-es és 5-ös szint között 9 pont jutalom a különbség) nem vagyok benne biztos, hogy a varázslók el fognak kezdeni 150-200 reagos karakterekre vadászni egyszeri jutalomért. Ha mégis, valószínűleg akkor is úgy csinálnám, hogy láncra verek sorban 4 JK-t, és nulláról 5-ösre 5 reag alatt felépítem, hogy tuti ne rabolja le a pontokat egy jó varázsló.
Viszont ha kisebb jutalomért (akár követelmény ellenében, pl áldozás) tartósan lehetne farmolgatni a sötétség oltárt, akkor érdemesebb lenne jóként is keresgélni, ugyanígy talán érdemes lenne fejleszteni is. Attól nem tartok, hogy ettől a véristenesek kevésbé vadásznának JK-kra (főleg, ha még a pont szerzéséhez is az kell), elvileg annyi oltárt felhúzhatnak, ahányan vannak(/100 reag)
Jobban is járnának a több oltárral, hisz kisebb a jutalom, és (a hasamra ütök) hetente lehetne csak használni.
Ezzel egészíteném ki Szent Borz ötletét.

Nestar ötlete is tetszik, sokat hozzáfűzni nem tudok, de támogatom. Esetleg a korábbi ötletelés fényében, eggyel több indok lenne sötétség oltárt tartósra változtatni, értelemszerűen 3+ szintű sötétség oltárnál lehetne tárgyakat átkozni.

A konfliktus generálásával nincs gondom, és szerintem jól megmagyarázható az is, hogy miért vadásznának a jók, és jók közül kik, a sötétség oltárára (afféle "keresztes" hadjáratok, látott már ilyet a világ, a jóságos, megbocsátó és gondviselő istentől függetlenül)

A keresés logikusnak tűnik a felvetés szerint, ehhez tényleg nem tudok mit hozzáfűzni.


8. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2016-11-24 03:57:20
 ÚJ
>Jezabiel Tinkerin avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Tapasztalt játékos
IC üzenetek: 897
OOC üzenetek: 163
Bocs hogy spam, de nem tudok már törölni és módosítani, de közben eszembe jutott:

A pontos leírások alapján bennem felmerült, hogy fel kellene cserélni a fény és sötét varázslatok "kereső" varázslatait. Írtad hogy a sötét oltárok gyakoribb és rövidebb életű dolgok, így szerintem logikusabb lenne ha a fénynek lenne olyan varázslata, ami egyszerűen a legközelebbi felé "mutat".

A fény oltárok meg ritkább, stabilabb, hosszútávú dolgok, mondhatni "fontosabbak" mint a sötétség oltárok, így a megtalálásuk lehetne a nehezebb, x-lépés sugarú körös keresgélés.

Szerintem logikusabb is. Sötétség oltár ki tudja hol a francba van az erdő közepén, mutasson a legközelebbi felé a varázslat különben a büdös életbe nem találunk egyet se.

A fény oltárt meg azért KB minden sötét varázsló be tudja lőni, hogy hol lehet x lépéses körzeten belül, mert nyilván jól védett vagy kifejezetten fontos helyre rakják őket.


7. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2016-11-23 22:48:38
 ÚJ
>Jezabiel Tinkerin avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Tapasztalt játékos
IC üzenetek: 897
OOC üzenetek: 163
Nem hiszem hogy farm lesz az oltárokkal, rendkívül ritka dolgok lesznek, főleg a fény oltárok.

Fény oltárt csak azután tud valaki létrehozni, hogy elpusztított egy sötétség oltárt, tehát mindennek az előfeltétele egy sötét oltár.

Sötét oltárat létre lehet hozni bármilyen véráldozattal, de egy JK 100 HSZ-enként csak egyet tud. Egynél magasabb szintre vinni, hát nem lehetetlen, de igencsak nehéz, mert hát JK áldozat kell hozzá. Legalább 3. szintű oltár kell a sötétség befogadásához, ami tönkre is teszi az oltárt...

Tehát nem igazán lesz fény oltár, mert fényvarázsló nem fog sötétség oltárt megtalálni, nem lesz elég erős hogy odajusson és megsemmisítse aztán még el is menjen élve.

Tetszik amúgy az összes varázslat, bár egy-kettő igencsak durván kivédhetetlen VP... A halál bélyeg és utolsó bosszúhoz pl azért legalább egy-két sötétség pont kritériumot is beraknék...

Értem hogy a PVP-t meg a konfliktust akarja előremozdítani, de szerintem túlságosan nehéz fény és sötétség pontokat szerezni, főleg fényt.

A mesterkard és amulett áldása pedig gyakorlatilag lehetetlen lesz. Nem fog létezni soha 3. szintű fény oltár...
Ha meg mégis... Fura a logikája. Gyakorlatilag vadászniuk kell majd a fény hívőknek a sötétség oltárokra, ami nem hangzik túl fényesen, inkább vallási indíttatású mészárlásnak. Mennek a fény szolgái csapatostul és vadásznak sötétség oltárokra, és nyilván meg kell ütközniük azokkal akik a sötétség oltárokat védik. Nekem fura, hogy fényoltárhoz aktívan vadászni kell a gonoszokat. Képzeljük el a jóságos életóvó gyógyító fénymágusokat... akik vadászokat meg nyomkövetőket meg kémeket fogadnak fel, hogy sötétség oltárokat kutassanak nekik, aztán meg zsoldosokat akikkel odamennek "rendet rakni". :P

A hozzászólás írója (Jezabiel Tinkerin) módosította ezt a hozzászólást, ekkor: 2016.11.23 23:02:41


6. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2016-11-23 21:06:21
 ÚJ
>Nestar Erefiz avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Tapasztalt játékos
IC üzenetek: 849
OOC üzenetek: 102
Újabb felvetés, ha már a téma neve ilyen tágan értelmezhető:

Az amulett áldását szerintem kettő felé kéne bontani a jó és a gonosz ág között, hogy a jó csak a ténylegesen áldott tárgyakat készíthesse (amik +-t adnak), a másik pedig az "elátkozott" tárgyakat (amik hátrányosak).

Hogy egy kicsit bonyolódjon is a dolog, akár be lehetne hozni azt, hogy "elátkozni" bármilyen felszerelést el lehessen (de karakterenként csak 1 tárgy érvényesül), hisz egy elátkozott tárgyat könnyebb pótolni is, mint egy áldottat.

A sötétségből kieshet Az élet felfüggesztése, ezzel 1 helyet adva ennek.

A másik ötlet a fegyver áldást a semlegesbe tenni, a Hangutánzás helyére, így minden oldalnak lenne egy áldása, a (teljesen fölösleges) Hangutánzás helyére. Ezzel szükséges lenne egy fényvarázslat alkotása.

Így sokkal nehezebben megoldható lesz, hogy 1 tápos karakter gyárt le minden mágikus dolgot és nem történnek olyan karakteridegen dolgok, mint egy -4-es Erőamulett amulettet készítő "jó" mágia.





1-20 , 6-25