OOC - Játékon kívüli fórum
Karaktered neve: ---       Rangod: Nem bejelentkezett felhasználó       Pénzed: --- arany     
Varázsitalaid: Neked nincsenek varázsitalaid!
Herbária: Neked nincsenek varázsnövényeid!


Üdvözlünk!

Ez itt a www.Lanawin.hu weboldal játéktere. Egy fórumos szerepjáték. Te nem vagy bejelentkezett állapotban, ezért nincs jogod ténykedni a fórumon. Csak olvasni tudod a hozzászólásokat, semmi mást. Ha szeretnéd kipróbálni milyen is a fórum valójában, átélni izgalmas kalandokat, varázslatokat tanulni, bájitalokat vásárolni, egyedi karaktert létrehozni, felszereléseket kovácsoltatni, vagy küldetéseket végrehajtani, akkor regisztrálj bátran, ne habozz. Miután regisztráltál, és beléptél minden funkciót elérhetsz. Lehetőséged lesz részt venni a mesékben, vagy csak spontán játszani a megalkotott, mesés világban. Felkutathatod a város rejtélyeit, és részese lehet egy olyan fórumos szerepjátéknak, ahol a játékosok kényelme, és a játék élvezete a legfontosabb.

Vissza a főoldalra!
Nincs "nagyobb" helyszínJátékon kívüli fórumArthenior főtere (új)
Amon Ruadh (új)
Füves puszta (új)
Dokkok és kikötő (új)
Játékon kívüli fórum >> Lanawin fórum >> Fejlesztés >>
[Elvetve] Igényfelmérés - RealTime játékok
Mostani oldal: 1 (1. - 20. üzenet) - Első olvasatlan beíráshoz >>

20. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2018-02-28 06:29:27
 ÚJ
>Taitos, a Zöldfülű avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Tapasztalt játékos
IC üzenetek: 1853
OOC üzenetek: 355

19. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2018-02-28 00:25:06
 ÚJ
><b style='color:#c03010'>Mesélő (inaktív)</b> avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Mesélő
IC üzenetek: 404
OOC üzenetek: 46
Erre érdemes várni izgulva?


18. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2017-08-20 18:39:59
 ÚJ
>Emphus avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Adminisztrátor
IC üzenetek: 0
OOC üzenetek: 5971
Na, átolvastam újra a témát, megnéztem a véleményeket, összevetettem az alapkoncepcióval, és a következő alakult ki bennem, amit elétek tárnék véleményezésre:

- Helyszín:

A helyszín Dai által kidolgozott egy kis módosítása lesz. Rév nincs (max. annyira, hogy azzal lehet idejönni, de amúgy játékterület nem lesz), illetve egyetlen házikó lesz, ami a fogadó. A fogadó egy magasföldszinten lévő ivó lesz, egy fedett terasz gyakorlatilag, amiről lelátni egy udvar-szerű helyre. Ez a hely egy tereptárgyakkal tarkított aréna, ahol a karakterek megmérettethetik magukat. Maga a fogadó/ivó rész mágiával védett, így az arénából kifelé/befelé lőtt nyílvesszők meg miegyéb meg fog akadni egy láthatatlan falban.

- Hozzászólások:

A hozzászólás minimum hossza 16 karakter lesz, ami ilyen... három szó. A maximum hossza 500 karakter lesz, mert RT felület, nem szükségesek a hosszú reagok.
Ha írsz egy reagot, az néhány másodperc múlva automatikusan megjelenik mindenkinek, akinél meg van nyitva az RT helyszín, így nem kell frissítgetni az oldalt, se a chatet figyelni (ott nem fog megjelenni amúgy egy reag sem, mert terveim szerint sok lesz).

- Koncepció:

Az eredeti játékmenetet egyáltalán nem befolyásoló harmadik szál lesz gyakorlatilag. A meglévő karakterekkel lehet jönni, és gyakorlatilag akármit ki lehet játszani. Sokkal lazábbra lesz fogva minden szabály is, nem fog érdekelni se a múlt idő, se a jelhasználat, de még csak a helyesírás sem. Ha a karaktered itt megsérül, meghal, vagy bármi történik vele, ami kivonja a játékból, egyszerűen "újjászületik", és a rév újra behozza a szigetre. A hozzászólásokért nem fog munkapont járni, és a fogadóban minden ingyen fogyasztható. Egy idősík és egy helyszín van. Mindent látsz és hallasz, amit a többiek írnak, nincsenek privát játékok, idősíkok, és sarkok, amibe el lehet bújni.

- Akciók:

Egyszerű minden, akit nem érdekel, ezt nem kell tudnia/elolvasnia, mert legördülő listából lesz választható, és számolni fogja majd a rendszer.

Minden reagban 1 akciót hajthatsz végre: támadsz, varázsolsz vagy semmit nem csinálsz. Az arénában persze, rendszerszinten, közben a reagnak lehet amúgy tartalma, amiben mondjuk triplaszaltó közben beszólsz valakinek.

* Harc:
Faék egyszerű harcrendszer lesz. A varázslatok nem fogyasztanak manát az arénában, azok végtelen szám használhatóak, de csak az arénában, és ha varázsolsz, abban a körben mást nem tudsz csinálni. A karakter életpontja az 12+állóképesség+erő (nagyon rossz = 0; legendás = 6), így minimum 12, max. 24.

A találati esély közelharcnál: támadó ügyesség+megfelelő képesség+2D6 VS a védekező ügyesség+gyorsaság+2D6; ha nagyobb a támadóé, talált, ha nem, akkor mellé.
Távolsági támadásnál (fegyverdobás is) a találati esély: támadó ügyesség+célzás+2D6 VS a védekező 4D6.

Ha a támadás talált, akkor fegyvernemtől függő sebzés van: pusztakezesnél a pusztakezes harc+erő; fegyveres közelharcnál a fegyveres harc+erő; távolsági fegyvernél és fegyverdobásnál a célzás+ügyesség.

A sebzést a bőrvértek 2; könnyűvértek 4; nehézvértek 6 egységgel csökkentik, cserébe bőrvértnél a fentiekben az ügyesség és gyorsaság is eggyel, a könnyűvértnél 2-vel, a nehézvértnél 3-mal kevesebbnek számít, így nehezebben találsz, és téged is könnyebben eltalálnak.

* Csapdák:
Az arénában el vannak helyezve csapdák, és a fogadó személyzete (NJK-k) a vendégek szórakoztatásáért néha aktiválják ezeket. Akkor tud aktiválódni, ha egy harci cselekvéssel küldöd el a reagod. Minél jobban utálnak valakit, annál nagyobb eséllyel aktiválják, ez a karizmától függ. Persze ha valaki elég okos, akkor észreveheti és elkerülheti ezeket, ez az intelligenciától függ. Minden reagál 10/(karizma+1) százalék eséllyel (1,43% - 10%) aktiválódik valami csapda alattad, és 100/(intelligencia+1) eséllyel leszel a csapda áldozata (14,3% - 100%), ha aktiválódott alattad. A csapda 24 életpontot sebez, vérttípustól függetlenül. A csapdákhoz lesznek ilyen közepesen vicces szövegek írva, hogy milyen módon halt meg a karakter. Ha valaki akar ilyeneket kitalálni, várom a PM-eket (!!!) ez ügyben.

* Aktív képességek:
A kasztok aktív képességei nem használhatóak az egyszerűség kedvéért. Ez nem egy vérre menő dolog, nem veszted el a karaktered, ha kikapsz, gyakorlatilag semmi nem történik.

- Ki aktív?

Ahogy fentebb írtam, nem lesznek különböző idősíkok. Úgy jössz oda, hogy beírod, hogy megérkeztél a révvel. Amikor menned kell, beírod, hogy lelépsz a fogadóból, vagy teszem azt, elesel és nyakad szeged. A lényeg, hogy az van épp a fogadóban, aki írt reagot az elmúlt záros időszakban (teszem azt 15 perc). Ha valaki egy ideig nem ír, akkor játékon kívülre kerül, úgy kell kezelni, hogy eltűnt/meghalt/akármi. Teljesen lényegtelen.
Nem kell hát se külön chat, se külön JTK erre a felületre. Beírod magad, és várod, hogy valaki visszaírjon.

*** Aki az akarja, hogy hatással legyen az RT játék a karakterére és a főszálásra, az játsszon gyakori reagváltásokkal főszálon. 5 percenként lehet reagot írni, ez több, mint elegendő az ilyen játékra. Ez a játékmód inkább szórakozásra van, mint tényleges, érdemi játékra. Ahogy VB is írta, feljön, gyepál kicsit, lelép. Mégsem váltja ki a rendes játékot, mert a karaktert fel kell tápolni ugyan úgy, hogy itt valaki megnyerje az arána harcokat. És azoknak is van azért esélye, akik nem táposak, mert akár össze is lehet fogni egy karakter ellen.


17. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2017-08-03 16:09:34
 ÚJ
><b style='color:#c03010'>Mesélő (inaktív)</b> avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Mesélő
IC üzenetek: 828
OOC üzenetek: 217
(Csak Ziának zárójelben).
Az alapötlet az volt, hogy a sziget maga az RTre kitalált felületen látogatható, és minden, ami ott történik részét képezi a karakter életének, hatással van rá.
Kivéve a végén leírt elrévedezősdit, ahol gyakorlatilag a karakterek valóságnak élik meg a dolgot, de szabad kezet kapnak helyszínileg, viszont nincs kihatással a főszálra. Egy ehhez hasonló/ennek része lehetne az aréna is, ami elég jó ötlet.


16. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2017-08-03 15:43:07
 ÚJ
><b style='color:#c03010'>Mesélő (inaktív)</b> avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Mesélő
IC üzenetek: 404
OOC üzenetek: 46
Nem is értem, hogy nem jutott eszébe még senkinek.

Tehát.

Aréna!

Mindenki hozhatja a rommá tápolt, lánctalpas, mágikus hajú, villámlós, de mégis eperízű karakterét és megmutathatná, hogy neki mekkora van. Lanawinon, ahol a haragosok csak a chat két oldaláról ugatnak egymásra, szerintem bomba siker lenne. Levezetné a feszültséget.

Úgy képzelem el a dolgot, hogy a felület kapna egy felturbózott kockagurítót, ami be tudná hívni a vonatkozó értékeket, mert azért minden szentnek maga felé hajlik a karakterlapja. Beírja a Lajos, hogy Ő most izomból megküldi a Gézát az Epikus Végzet Felmosófájával, úgy lentről fölfelé, állra. Rányom, hogy "Kűggyed", mire kiköpi a rendszer a reag végére, hogy ez bizony egy mellé, csak úgy zúg, mivel Géza fürge, mint a güzü, a kocka meg most nem jól gurult. Géza látja, mi van, leírja és máris riposztol a Sárkánytűz Éjfekete Vécépumpájával. Megy mindez addig, amíg valaki akkorát nem kap, hogy belesajduljon a Fájdalomtűrése meg mindene, szóval valami kő egyszerű HP rendszer nyilván kell, kérlek, Emp, most ne kapj a szívedhez!

Elszeparált helyszín lenne, a játékra semmilyen befolyással, szóval nem lenne belőle morgás (úgyis lenne, de nem annyira sok). Meg is lehet magyarázva, hogy hatalmas mágusok idéznek bajnokokat, meg tudom is én, akármi, de akkor is nyugodtan alszom, ha csak úgy van az egész, mert csak.

Kaphatna egy külön JTK témát is, hogy "hahó, itt vagyok, bele akarok kötni valakibe, gyertek bunyózni" és akkor látná a nép, hogy Géza nagyon ágaskodik, lehet menni próbára tenni. Ott lenne benne a szerencse is, szóval ha elsőre nincs meg Géza, meg lehet próbálni megint.

Feljön a user, csapkod egy kicsit, lemegy az egész 20 perc alatt, aztán megy vissza dolgozni, örülve, hogy elkente Géza száját, vagy örülve, hogy de jót bunyózott Gézával, majdnem megvolt, na majd legközelebb.

Tudnék még írni róla sokat meg tele vagyok ötletekkel, amik mind Empnek csinálnak munkát, de kezdetnek ennyi, szerintem világos, mire gondoltam.

A hozzászólás írója (Mesélő) módosította ezt a hozzászólást, ekkor: 2017.08.03 15:44:25


15. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2017-08-03 12:52:44
 ÚJ
>Svir Gia avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Tapasztalt játékos
IC üzenetek: 1633
OOC üzenetek: 313
Mindkét verzió tetszik.
Az első szálas pl. harci helyzeteknél tök jó lenne, néhány másodpercnyi, ennyi után már a másik fél reakcióját igénylő történésekre fölöslegesnek érzem a hosszú reagokat.
A fő történésektől független verzió meg tök jó egy kicsit, nagyon vagy még többet ökörködni.

ui.: Lehetne maximum hossza is az RT helyszínes reagoknak.

A hozzászólás írója (Svir Gia) módosította ezt a hozzászólást, ekkor: 2017.08.03 12:57:33


14. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2017-08-03 11:52:57
 ÚJ
>Ziana Yedhir avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Tapasztalt játékos
IC üzenetek: 1240
OOC üzenetek: 210
Dai ez nagyon szép, de mi köze ahhoz a fajta játékhoz, ahol a spéci RT hatással van a főszálra?


13. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2017-08-02 19:40:44
 ÚJ
><b style='color:#c03010'>Mesélő (inaktív)</b> avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Mesélő
IC üzenetek: 828
OOC üzenetek: 217
[LINK]

No, csináltam egy vázlatot, ami egyesíti a két ötletet, és bőven van még benne űr minden másnak is. Olvassátok át, hátha megtetszik. :)

(A képeket pinterestről loptam)


12. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2017-08-02 19:04:51
 ÚJ
>Ziana Yedhir avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Tapasztalt játékos
IC üzenetek: 1240
OOC üzenetek: 210
Új ötlet: Csak két spéci helyszín RT-re, az egyik a már Emp által vázolt közösségi, ökörködős ivó, tó közepén, ez a része nem izgat.
A másik a komolyabb, ahol kötött fejlécek vannak. Nem kell sok, csak egy pár, hogy mindenki megtalálja a neki megfelelőt. Vmi sötét sarki asztal a konspirátoroknak, szeparé az üzekedőknek, egy bánya folyosó a kényszermunkásoknak.
Lehet a tanácsnokok is szívesebben játszanának ilyen formában.


11. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2017-08-02 18:21:50
 ÚJ
>Ziana Yedhir avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Tapasztalt játékos
IC üzenetek: 1240
OOC üzenetek: 210
Igen, megoldható, megoldjuk, élünk vele.

Amit te kínálsz most, az ha jól értem egy külön szál a meglévő kettő mellé. A szeparált helyszín jó azoknak, akik csak ökörködésre használnák, bár kétlem, hogy működhetne sok résztvevősen is. Mondjuk szerintem a barmulásra ne járjon munkapont, de ez más kérdés. Amúgy is pont olyan problémák lennének belőle, mint annó a második szálas tápolásból.

Ha mindenképpen csak új helyszínen megoldható, akkor az alapján, hogy úgyis egy helyszínhez kötött játékról van szó lehetne azok számára, akik szeretik a következményeket, vagyis hatást is akarnak egy (vagy több) olyan plusz helyszínt generálni, ahol csak ez mehet. Pl.: "Egy hat fős box a Pegazusban" "Különterem a Fürdőházban" stb.

Vagyis két RT felület lenne, a két külön igényre.

Főszálra átvinni a történéseket, na azon még agyalok, elsőre így rávágnám, hogy egy időben csak az egyik játék futhatna, tehát ha írok főszálra, azzal automatikusan zárom a spéci RT-t. De ez pont nem oldana meg semmit. Nagyjából azok a megkötések kellenének, mint amik most vannak a második szálra, rég múlt, vagy közeli jövő, csak a játék zárásával használhatóak fel az ott megszerzett infók. Vagy a legegyszerűbb egy állandó csúszással élni, a spéci RT mindig holnap van a főszálhoz képest.

A hozzászólás írója (Ziana Yedhir) módosította ezt a hozzászólást, ekkor: 2017.08.02 18:36:17


10. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2017-08-02 18:08:14
 ÚJ
>Emphus avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Adminisztrátor
IC üzenetek: 0
OOC üzenetek: 5971
@Zia: továbbra is az a baj, hogy csak egy speciális helyszínen menne a dolog technikai okokból. Főszálas "RT" amúgy most is van kb., ha itt vagytok, 5 perces váltásban tudtok akár rövid reagokat is küldeni. Chat azonnal jelzi, ha jött reag. Megoldható. Ha valaki tényleg pörgősen akar játszani, eddig is volt rá opció, ezután is lesz. Ez a téma viszont nem a simán gyors játékról szól. Az RT és a gyors játék között vannak jelentős különbségek, ld. lentebb.

De amúgy jó a javaslat, csak azért ennél valami kézzelfoghatóbb kéne nekem, ami ténylegesen már megvalósítható, nem csak egy halovány koncepció. Működhet, amit írsz, fejtsd ki, kérlek, figyelembe véve az előző írásomat.


9. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2017-08-02 18:01:57
 ÚJ
>Ziana Yedhir avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Tapasztalt játékos
IC üzenetek: 1240
OOC üzenetek: 210
Egyszerű, legyen főszálas RT azoknak, akiknek számít a kari életútja, és legyen egy megszigorított második szál, ökörködésre, sérülésmentesen.



8. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2017-08-02 17:57:43
 ÚJ
>Emphus avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Adminisztrátor
IC üzenetek: 0
OOC üzenetek: 5971
Pár dolgot tisztáznék azért, mert szerintem vannak félreértések:

RealTime játék alatt chatszerű játékot értek. Olyat, ahol ha valaki reagot ír, úgy megjelenik automatikusan, mint ha chaten lennél. Szintén értem ez alatt a hatásvadász kisregények teljes mellőzését. Teljesen más hozzáállás, szemléletmód, kifejezetten csak a lényeges dolgokat kell leírni. Míg egy NRT avagy off-time játéknál leírod, hogy valamit _hogy_ csinál meg a karakter, addig itt az ilyen hatásvadász részeket teljesen hanyagolod, és csak azt írod, _mit_ csinál a karakter. Alapvetően nem a gyors reakció a lényege, ez csak egy olyan tényező, ami az előzőekből következik. Akár csak annyit mond a karaktered, hogy igen vagy nem. Se a 300 karakteres minimum, se az 5 perc nem fekszik egy ilyen játékmenetnek, ezek közül egyik sem élne, az fix. Ez nem is kérdés.

Ami a technikai megvalósítás részét illeti:
Az is tuti, hogy erre fog kelleni egy speciális helyszín, ahol automatikusan frissülnek a reagok, 5-10-15 másodpercenként megjelenik magától minden új reag. Mint a chaten. Hogy ne kelljen frissítgetni, ne legyen szükség más felületre a játékhoz, megjelenik a reag szinte azonnal, hogy a másik elküldte. Ezt a jelenlegi fórumfelépítéssel technikailag nem tudom megvalósítani, ezért biztos, hogy egy spciális felület lenne rá kialakítva. És az ilyen játék általában helyhezkötött, és egy viszonylag kis térben van (pl. egy ivó), mert mindenki mindenkivel játszik, nincs fejlécezés, nincs játékstílus, mindenki ott van a térben, abban a szent pillanatban, amikor írt reagot. Nincs másik idősík, nincs külön magánjáték stb.

A baj ezzel ott kezdődik, hogy ha ez egy elszeparált hely (márpedig az az előzőek miatt), akkor bárhogy csűrjük-csavarjuk a dolgot, nem lehet olyan helyszínt létrehozni, ami minden karakternek fekszik. Nyilván lehet olyat, ami a legtöbbnek, mondjuk 80%-nak, de mindenkinek nem. Márpedig ez a játéklehetőség mindenkinek van. Plusz számomra személyesen furcsa lenne, ha egy ilyen játékfelületen történik valami, azt a főszálamra át kell vigyem. Meggyőzhető vagyok a dologról, sőt, látom mindenki ezt szeretné, ezért valószínűleg ez lesz, csak azt kérem, gondoljátok át, illetve dolgozzuk ki, hogy ez hogy működjön. A cél egyébként tényleg az lenne, hogy az unalmas perceket el lehessen ütni az oldalon IC játékkal is, bármikor. Tehát nem lehet olyan megkötéseket hozni főszál vagy második szál helyett lehessen ilyet. Viszont tényleg ki kell találni, hogyha az RT felületen történik valami, annak milyen kihatása legyen a főszálra. Azért javasoltam a szeparációt, mert akkor lehetne ökörködni, lenne egy chill játéklehetőség, ami csak a szórakozásra lenne, és ha történik valami, az senkinek nem fáj. Nincs az, hogy nem mered odavinni a karaktered, mert amúgy ott vannak olyanok az RT helyszínen, akikkel in vagy out rosszban vagy, ezért félted a karaktered. A cél az lenne, hogy nyugiban, szabadon lehessen bárkinek bárikor játszani, és aki oda ír, az abban a pillanatban ott van.

Erre kéne valami áthidaló megoldás. Várom a javaslatokat.


7. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2017-08-02 17:10:13
 ÚJ
>Aoneer Hraefg Glimriorathan [halott] avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Tapasztalt játékos
IC üzenetek: 1087
OOC üzenetek: 37
Szintén támogatom az első javaslatot.

A másodikkal kapcsolatban pedig erős értetlenségemet szeretném kifejezni. Rámutatnék, hogy jelenleg is van lehetőség rá, hogy a játékosok OC fórumon, chaten, privát üzenetben lejátszanak kisebb kalandokat.
Munkapontot nem ad, a világ eseményeibe nem számít bele, és kellően elszeparált ahhoz, hogy ne zavarjon meg más játékosokat.


6. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2017-08-02 17:06:24
 ÚJ
>Ziana Yedhir avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Tapasztalt játékos
IC üzenetek: 1240
OOC üzenetek: 210
Az 5 perc, csak az egyedül utazgatós reagoknál jelent problémát, meg a péemben lejátszott játék bemásolgatásánál, RT-nél tapasztalataim szerint nem.

Dai ötlete a már vázolt indok alapján nem tetszik. Ugyanott tartunk vele, mint Emp második verziójával: nem lenne kihatással a (fő)karakteremre.
Persze megértem, remek unaloműző, amíg főkarira reagot várok lötyögni kicsit másikkal súlytalanul. De még remekebb a főkarimmal pörögni.



5. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2017-08-02 16:55:55
 ÚJ
>Dongnor Arsenor avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Haladó játékos
IC üzenetek: 421
OOC üzenetek: 100
Nekem is az első verzió tetszik jobban viszont a háromszáz karakter eltörlése számomra nem tetszetős ötlet. Ez a limit segít tartalmasabb, és olvasás tekintetében is érdekesebb reagokat írni azoknak is akik egyébként tömören fogalmaznak vagy még kezdők a fórumos szerepjátékok világában. Más felületeken például találkoztam már vele, hogy többeknek nem tetszett a tömör fogalmazás amiben leírtam mit mondok és gondolok. Idegesítette őket és rontott a játékélményükön.
Az öt perc meg legtöbb esetben letelik mire a másik reagál és megírod a saját reagodat.
Viszont tetszik az ötlet, hogy támogatva legyen az RT-zés valamilyen formában.


4. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2017-08-02 16:53:05
 ÚJ
><b style='color:#c03010'>Mesélő (inaktív)</b> avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Mesélő
IC üzenetek: 828
OOC üzenetek: 217
Az RTre munkapont emelés nem rossz ötlet, viszont nekem a kalandomnál is inkább az volt a tapasztalat, hogy ha az egész játék chaten ment volna (vagy akár a 2. verzióban is említett egy erre tervezett felületen), akkor sokkal élvezetesebb lett volna. A 300 karakter nem zavart, a rám kirótt 500 néhol már igen.

Bedobnék egy harmadik javaslatot is értékelni, aztán legfeljebb Emp azt mondja, hogy nem.
Mi lenne, ha Lanawin egy Artheniortól elszigetelt részét (sziget a tó közepén stb.) megnyitnánk csak oda regisztrálható RT karaktereknek, akik így ott fejlődhetnek is, minden megtörténik velük, ami amúgy? Nyilván több meló, de ha esetleg ez jön ki belőle, amit tudok, segítek szívesen.


3. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2017-08-02 16:46:05
 ÚJ
>Meira Sylvaris avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Tapasztalt játékos
IC üzenetek: 393
OOC üzenetek: 27
Szintén az első verzió tetszik.
Egyetértek Ziával, hogy ami nem lenne kihatással a karakterre az nekem sem tetszene annyira. Sosem voltam híve az elszeparált eseményszálaknak, amiből később semmi nem marad meg.

Az 5 perc - 300 karakter megkötéssel viszont nem kell csinálni szerintem semmit, az úgy teljesen jó. Ha bele akarunk nyúlni, akkor én csak az 5 perc limitet venném el, a 300 karakteres minimumot meghagynám.
Nekem speciel nem tetszene egy olyan játék, ahol 50-100 karakteres reagok vannak.

Összegezve: Első verzió tetszik, 300 karakteres limit maradjon, időlimit törölhető.


2. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2017-08-02 16:41:57
 ÚJ
>Ziana Yedhir avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Tapasztalt játékos
IC üzenetek: 1240
OOC üzenetek: 210
Az első verzió a tetszetősebb, nem tetszik a másodiknál a "nem lenne kihatással a karakteredre" kikötés.
Az 5 perc - 300 karakter szerintem nem zavaró megkötés, ha ad valamennyi munkapontot pláne nem. Itt inkább a kezdő játékosokra vonatkozó időlimit lehet macerás, biztos kiakasztó a pofára esés, ami a lelkes beregelést követi, mikor szembesülnek azzal, hogy hiába pörögnének korlátozva vannak.


1. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2017-08-02 16:22:40
 ÚJ
>Emphus avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Adminisztrátor
IC üzenetek: 0
OOC üzenetek: 5971
Sziasztok,

Ez a téma egyben egy igényfelmérés, egyben egy kis ötletelés. Már évek óta gondolkozom azon, hogy lehetne egy a jelenlegi játékmenettől akár teljesen eltérő, akár teljesen elszeparált játékmód. Számos oldalon jelen van, ti is szoktatok egymás között néha RT-zni, már évek óta van Lanawinon is RT játék, de mostanában többször láttam, hogy megnövekedett az igény a sok, gyors, rövidebb reagra, pörgősebb játékra. Ugye Daidalos csinált ilyen kalandot, de chaten meg a JTK-ban is sokszor láttam az elmúlt 2-3 évben, hogy van ilyenre igény. Ezért aztán elétek tárok egy ötletet ezzel kapcsolatban.

Alapvetően két fő irány van:
1. A jelenlegi játékmechanikába beleépítve, magyarán a főszálad lehet RT is. Ez azt jelentené, hogy nem lenne 5 perces és 300 karakteres korlátozás a reagokre, és egy kevés munkapontot is adna egy reag. Viszont minden, ami megtörténik, az a világ és a karakter életútjának része.
2. Egy külön szál, akár egy külön felület, DE: ez kizárólag játékra lenne. Munkapontot nem vagy csak elhanyagolhatót adna, és ami itt, akár egy elkülönített, speciális helyszínen (teszem azt a Lihanechi-tó közepén) lehetne a meglévő Lanás karakterekkel a meglévő világban játszani, de "oda lehet teleportálni", és ami azon a játékhelyszínen történne, az amúgy nem lenne kihatással a karakteredre. Tehát kcisit mint az enyém a dombocska téma a játék részben. Oda is karakterként írsz, de nincs kihatással a tényleges játékodra. Nem számítana bele a reagszámba, munkapontot keveset vagy semmit adna, mert nem a tápolás lenne a cél, hanem a szórakozás (sokan úgyis úgy látom, hogy elvesztették ezt az irányvonalat a szemük elől, itt lenne a lehetőség). Amolyan unalmas percek elütése, amíg chatelsz másokkal, addig RT-zhetnél egy kicsit. Amit persze megcsinálhatna bárki a chaten is, elvégre 500 karakter elküldhető, de úgy látszik, ott nem alakult ki ilyen kultúra, ezért rásegítenék egy kicsit.

Mit gondoltok? Van rá igény? Melyik verziót preferálnád és miért? Vagy van egy saját verziód, akár a kettő egyvelege, akár valamit komolyabban változtatnál a dolgokon? Írd meg a témába. :)


1-20