OOC - Játékon kívüli fórum
Karaktered neve: ---       Rangod: Nem bejelentkezett felhasználó       Pénzed: --- arany     
Varázsitalaid: Neked nincsenek varázsitalaid!
Herbária: Neked nincsenek varázsnövényeid!


Üdvözlünk!

Ez itt a www.Lanawin.hu weboldal játéktere. Egy fórumos szerepjáték. Te nem vagy bejelentkezett állapotban, ezért nincs jogod ténykedni a fórumon. Csak olvasni tudod a hozzászólásokat, semmi mást. Ha szeretnéd kipróbálni milyen is a fórum valójában, átélni izgalmas kalandokat, varázslatokat tanulni, bájitalokat vásárolni, egyedi karaktert létrehozni, felszereléseket kovácsoltatni, vagy küldetéseket végrehajtani, akkor regisztrálj bátran, ne habozz. Miután regisztráltál, és beléptél minden funkciót elérhetsz. Lehetőséged lesz részt venni a mesékben, vagy csak spontán játszani a megalkotott, mesés világban. Felkutathatod a város rejtélyeit, és részese lehet egy olyan fórumos szerepjátéknak, ahol a játékosok kényelme, és a játék élvezete a legfontosabb.

Vissza a főoldalra!
Nincs "nagyobb" helyszínJátékon kívüli fórumArthenior főtere (új)
Amon Ruadh (új)
Füves puszta (új)
Dokkok és kikötő (új)
Játékon kívüli fórum >> Lanawin fórum >> Bejelentések >>
Átalakuló, megszűnő varázslatok
<< Előző oldal - Mostani oldal: 2 (21. - 21. üzenet) - Első olvasatlan beíráshoz >>Oldal váltása:

21. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2021-01-26 00:18:27
 ÚJ
>Mátrix avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Adminisztrátor
IC üzenetek: 15
OOC üzenetek: 577
Kedves Játékosok!

Egy lényeges erősítés, és technikai jellegű frissítés lép életbe a Vér és halál mágiaágon. Az IC játékmenetet ez nem befolyásolja lényegesen. A változásoknak minden (az érintett varázslatokkal rendelkező) karakter tudatában lehet.

Az apróbb erősítések mellett a lélekkötés/sötétségpont mechanizmust érinti leginkább a frissítés. Eddig a lélekkötés az erősebb varázslatoknál gyakran kötelező módon felszakadt, így nem volt lehetőség úgy varázsolni, hogy a varázsló ne vitte volna vásárra a bőrét/lelkét.
Mostantól a varázslatok gyengített verzióit majdnem minden esetben létre lehet hozni kötés felszakítás nélkül. A lélekkötés felszakítása a legtöbb esetben opcionális. Ezt a varázslás reagjában jelezni kell (csak sikeres varázslat esetén történik meg). A felszakítással létrehozott varázslatok lényegesen erősebbek lehetnek, mint eredeti társaik, ez fontos, hiszen a hatalomnak még mindig ára van.

A változtatások nyomán most varázslatok visszaváltására, cseréjére nem lesz lehetőség, hiszen 99%ban kedvező változtatások vannak csak. Felmerült kérdéseitekre szívesen válaszolok a Segítség témában.

A változtatások listája az alábbi:

-Lélekkötés varázslat 2. szintre lehozva.
-A holttest vallatása, Hallucináció, Vérpezsdítés 1-1 szinttel növekedtek.
-Negáció és Árnyékhullám varázslatok szintet cseréltek, mostantól a negáció a kisebb szintű (8).

-A Vérpezsdítés felszakítással mostantól a varázslóra ható mágiákat is megszakítja.
-Vérzékenység felszakítással mostantól csak bájitallal vagy mágiával gyógyítható sebeket hagy.
-A Negáció mostantól nem sötétségponttal működik. Egy célpontra felszakítás nélkül is használható. Felszakított lélekkötésnél több célpontra hat. A pötty eltüntetésének módja a varázslat szövegébe került.
-A Fényfürkész betekintést nyújt az oltár 10 lépéses környezetébe az elsütés körében, ha felszakítással sütitek el.
-A Vérkapocs varázslat lélekkötést felszakító változata 20 lépésen belüli látott célpontra is működik.
-A Kínbér felszakított lélekkötés mellett célpont bevonására és kivonására is alkalmas.
-A Rémálom varázslat felszakított lélekkötés mellett a második napon gyilokvágyat is okoz.
-A Fény felszámolása lélekkötés felszakítása nélkül 1 szintet von el egy fényoltártól, míg lélekkötés felszakításával az eddig érvényes hatás 1 szinttel növelt változata zajlik le.
-Az Árnyékhullám lélekkötés nélkül is működik. 30 lépéses környezetben számolja fel a varázslatokat és gyógyítja be az idézett lények sebeit. Felszakítással az eredeti hatás (és hatósugár) érhető el, mely most 2 körig teszi kizárólagossá a vér és halál varázslatokat.
-Az Utolsó bosszú varázslattal a varázsló sötétség pontjait egy általa ismert személyre hagyhatja.
-A Tárgy megátkozása lélekkötés felszakítása esetén mostantól nem-áldott tárgyakat tesz három körre kábító hatásúvá az első azt megérintő áldozat számára.
-Báb esetén a báb koncentráció megszakítása nem szakítja meg a varázslatot.
-Nekromancia végrehajtásával mostantól több holttest is feltámasztható, ám képességeik maximális szintje nem változik. A lélekkötés automatikusan felszakad, azonban sebződéskor nem sötétség pontot, hanem életéveket veszít a karakter.
-A Halál-bélyeg 20 körös lejárati ideje felpörgethető lélekkötés felszakításával, szintenként 2 kört faragva le belőle.
-Feltámasztás esetén az célpont nem kell, hogy oltárhoz legyen kötve, ugyanakkor Sa'Terethnek szerepelnie kell hitében. A hatás és a rituálé annál az oltárnál jön létre, melyhez a varázsló hozzá van kötve. A lazított feltételek miatt a varázslatot sikeres feltámasztás után 100 körig nem lehet elvégezni újra.

A hozzászólás írója (Mátrix) módosította ezt a hozzászólást, ekkor: 2021.01.26 00:42:58


20. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2021-01-21 10:49:02
 ÚJ
>Mátrix avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Adminisztrátor
IC üzenetek: 15
OOC üzenetek: 577
Kedves Játékosok!

Az Egyensúly varázslatok legerősebbjét, az Igazi alkímiát erősítettem. A jutalmat, amit a pontokért lehet kapni megdupláztam.


19. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2017-03-01 13:54:09
 ÚJ
>Emphus avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Adminisztrátor
IC üzenetek: 0
OOC üzenetek: 5971
Mivel letelt a Február, mindenkinek jóváírtam az összes hátralékot, így mindenki megkapta a pénzt a megszűnő varázslatok és elvesztett ágak után.


18. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2017-02-05 21:19:23
 ÚJ
>Emphus avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Adminisztrátor
IC üzenetek: 0
OOC üzenetek: 5971
Kedves Játékosok,

Bekerült ismét a mágustorony, és ezzel együtt az elementáris mágia tanulási lehetőség is. A mágustorony a külső területeken található meg, a helyszínleírásában pontosan olvasható, hol.

Ha hibát találtok, a szokásos helyen (hibajelzések) kéretik jelezni. Köszi.


17. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2017-01-11 21:58:06
 ÚJ
>Emphus avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Adminisztrátor
IC üzenetek: 0
OOC üzenetek: 5971
Kedves Játékosok,

Az egy, illetve kétistenhitű karaktereknek is kiment a privát üzenet, ahol ez szükséges volt. Ha úgy érzed, valami tévedés történt, az üzenetben megjelölt témákban jelezheted a gondod.

Ezzel a körrel egy dolog maradt hátra: az elementáris (lehet át lesz nevezve akadémikusra) mágiák tanulásának visszaállítása. ehhez még kicsi türelmeteket kérem.


16. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2017-01-11 21:23:37
 ÚJ
>Emphus avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Adminisztrátor
IC üzenetek: 0
OOC üzenetek: 5971
Kedves Játékosok,

Pár technikai módosításnak következtében elvileg a mágiarendszer súgóban mostantól helyesen jelzi az ismert és még megtanulható varázslatokat a rendszer a szakrális mágiáknál is. Így ez a súgó elvileg már pontos képet mutat mindenkinek.

Közben haladok, és ha minden jól megy, a hitet kiválasztóknak is kimegy ma a PM arról, hogy mennyi pénzt és milyen varázslatokért kapnak vissza.


15. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2017-01-03 12:39:24
 ÚJ
>Emphus avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Adminisztrátor
IC üzenetek: 0
OOC üzenetek: 5971
Kedves Játékosok,

Az elementarista hitűeknek is kiment a PM az információkról: arról, hogy pontosan miért és mennyi, és összesen mennyi pénz jár nekik vissza a varázslatok után, pontos tájékoztatással, hogy milyen formában és hogy kérhetik ki a pénzüket.


14. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2017-01-03 11:44:09
 ÚJ
>Emphus avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Adminisztrátor
IC üzenetek: 0
OOC üzenetek: 5971
Kedves Játékosok,

A mai napon minden olyan karakter, akinél még _nem választottak semmilyen hitet_, megkapta a korábban írt arany visszatérítést, ezzel párhuzamosan elvesztette a korábban írt mágikus tudását is. Aki érintett az ügyben, PM-ben tájékoztatást kapott, tételesen felsorolva mindent, hogy miért pontosan mennyi arany járt vissza, és hogy összesen mennyi lett jóváírva a karakteren, továbbá tájékoztatás arról, hogy hol lehet hibát jelezni, kérdést feltenni, ill. utánaolvasni a változtatásoknak.

A következő lépcső azok lesznek, akik az elementarista hitet választották, utána jönnek az egy- és kétistenhitűek. Számukra (ahogy korábban írtam) választható lesz az időpont, hogy mikor kapják meg a pénzt, nem fogom automatikusan jóváírni a karakterükön. Erről tájékoztatást majd mindenki privát üzenetben kap.

A hozzászólás írója (Emphus) módosította ezt a hozzászólást, ekkor: 2017.01.03 12:37:00


13. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2017-01-02 15:33:07
 ÚJ
>Emphus avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Adminisztrátor
IC üzenetek: 0
OOC üzenetek: 5971
Kedves Játékosok,

Mostantól a Templom és Vérkert helyszíneken lehetőség van mágiát tanulni. Ezeken a helyszíneken mind a karaktered mágia-affinitását növelheted, mind pedig szakrális varázslatokat tanulhatsz meg.

Az elementáris mágia oktatás is hamarosan jön, arra a mágustorony lesz Artheniortól északra, a Hold kp. romjai környékén.

Ha bármi hibát találtok, legyetek szívesek a hibajelzésekben jelezni.

Ami még hátra van a mágia-fejlesztésekből:
- elementáris mágiákat tanító helyszín (ld. fentebb)
- hamarosan visszakapják egyben a hitet nem választók a független varázslatok után, továbbá a túl magas szintű elementáris mágiák után a pénzt, ezért aki még nem választott hitet, azt gyorsan tegye ezt meg (ld. korábbi hozzászólás: 2016-12-16 17:33:49)
- ezek után pedig azoknak lesz kalkulálva a visszakapandó összeg, akik választottak már hitet, nekik lesz lehetőségük Januárban és Februárban bármikor, egyben kikérni a pénzt (aki nem kéri ki Február végéig, az akkor megkapja egyben); ennek pontos menetéről mindenki PM-et kap majd


12. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2016-12-22 16:09:44
 ÚJ
>Emphus avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Adminisztrátor
IC üzenetek: 0
OOC üzenetek: 5971
Kedves Mind,

Módosítva lett az egymás közötti tanítás úgy, hogy megfeleljen a kiírtaknak, így szakrális mágia nem tanítható semmilyen formában, csak elementáris. A tanítás picit több tanítási pontba kerül mint eddig, ez volt az eredetileg tervezett mennyiség, eddig azért volt kevesebb, hogy kicsit belendüljön az egymás közti mágia-tudás átadása. Ez főleg abban merül ki, hogy egyre magasabb szinten némileg növekszik a költség, továbbá mostantól egymás tanítása is beáll a szöveges értékelésen alapulók sorába, és nem csak a számértékek vannak figyelembe véve. Ezen kívül a tanítás oldalon található egy-két információ is picit módosult. Ha hibát találtok => hibajelzések.

Bekerült továbbá az egyensúly és haszon szakrális mágiákhoz az alacsonyabb manaigény, mostantól a korábban bejelentett, illetve súgóban írt értékek élnek.


11. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2016-12-16 19:19:19
 ÚJ
>Emphus avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Adminisztrátor
IC üzenetek: 0
OOC üzenetek: 5971
Kedves Mind,

Bekerültek a szakrális mágia. Nagyrészt azonos, mint a korábban írtak, egy-két apróbb változtatás van csupán, főleg egy-két szó pontosítása, helyesbítése, tömörítés, ilyenek. Kivéve egyetlen nagyobb, fontos változást, ami az egyensúly és haszon szakrális mágiák között van, méghozzá a 20. szintű varázslat. Sajnos a térkapuk rendszere hosszútávon nem adminisztrálható és fenntarthatatlan, ezért egy új varázslatot kaptak az egyensúly és haszon mágusok.

A varázslatok listájával, pár leírással és az oltárok működésével bővült a mágiarendszer leírása. Egyelőre itt nem mutatja a karakterednek a már ismert szakrális mágiákat zöld pipával, ez később viszont jól fog működni.

Egyelőre azon varázslatok, amik egy és ugyan azon névvel elérhetőek korábban, elvileg megjelentek a mágia-listában azoknak, akik felvettek a karakterükkel isten-hitet. Amik nevet váltottak vagy egybe lettek vonva, azok is meg fognak hamarosan jelenni a terveim szerint, de erre még kérek egy kis türelmet. A megjelent szakrális mágiák már használhatóak is. Fontos, hogy az egyensúly és haszon mágusok mana költsége még nincs beállítva, ugyan úgy az 1+kerekítés(varázslat szintje/2) érték él rájuk.

A mágiarendszer leírásánál azt is láthatjátok, hogy hol lehet majd mágiákat tanulni ismét. Ezen a részén épp dolgozom, ezzel kapcsolatban is még türelmeteket kérem.


10. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2016-12-16 17:33:49
 ÚJ
>Emphus avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Adminisztrátor
IC üzenetek: 0
OOC üzenetek: 5971
Kedves Mind,

A független varázslatok ettől a pillanattól kezdve megszűntek, és nem lehet őket a játék folyamán alkalmazni. Hamarosan bevezetésre kerülnek a szakrális mágiák és a hozzá kapcsoló varázslatok.

Alapvetően a jelenlegi varázslatokkal négy dolog történhet:
(a) a varázslat azonos néven, esetlegesen módosított hatással, de tovább fut, csak nem független varázslatként, hanem egy szakrális mágiaként
(b) a varázslat más néven, de azonos vagy nagyon hasonló hatással tovább fut, csak nem független varázslatként, hanem egy szakrális mágiaként
(c) a varázslat egy vagy több másik varázslattal egybevonva tovább fut, csak nem független varázslatként, hanem egy szakrális mágiaként
(d) a varázslatnak nyoma sincs, teljesen megszűnik

Akik rendelkeznek a független varázslatokkal, a következőket tehetik:

1. Választ magának egy vagy kettő istenhitet 2017. jan. 1-ig, majd vár. Amint készen vagyok a szakrális mágiarendszerrel, abban a pillanatban elérhetőek lesznek számára a varázslatok szakrális mágiaként.
(a) típusú varázslatok azonos néven elérhetőek lesznek a listában
(b) típusú varázslatok más néven, de elérhetőek lesznek a listában
(c) típusú varázslatok esetén, ha korábban _bármelyik_ részmágia, ami egybe lett vonva, megvolt a karakternek, akkor a belőle képzett, összevont új varázslat megjelenik majd a listában (a megszűnőkért nem jár pénz visszatérítés)
(d) típusú varázslatok megszűnnek, a listából kikerülnek és _automatikusan_ megkapja a karakter utána az aranyakat (_nem_ kell privát üzenetet írni)

Ha a karakter rendelkezett elementáris mágiával, akkor a hozzá tartozó mágia-ág a megfelelő szintre csökken, míg a szinten felüli varázslatok elvesznek a karakter számára. Ezek után is _automatikusan_ megkapja a karakter az aranyakat. Arról, hogy a karakter mennyi pénzt kap vissza, privát üzenetben lesz tájékoztatva. A pénz kiosztása rugalmas, bár mindenképp egy összegben kerül odaadásra, de a játékos kiválaszthatja majd az időpontot egy időintervallumban, amikor szeretné, hogy jóváírjam a karakterén. Erről bővebben majd minden érintett kap PM-et.

2. Kiválasztja az istentagadó/ateista vagy saját vallás hitet 2017. jan. 1-ig.
(a), (b), (c) és (d) típusú varázslatok után is _automatikusan_ megkapja a karakter az aranyakat, _nem_ kell privát üzenet írni ez ügyben.

Arról, hogy a karakter mennyi pénzt kap vissza, privát üzenetben lesz tájékoztatva. A pénz kiosztása rugalmas, bár mindenképp egy összegben kerül odaadásra, de a játékos kiválaszthatja majd az időpontot egy időintervallumban, amikor szeretné, hogy jóváírjam a karakterén. Erről bővebben majd minden érintett kap PM-et.

3. Ha valaki 2017. jan. 1-ig nem választ vallást, akkor az összes meglévő független varázslata után + az 5. (hold és nap esetén 3.) szintén magasabb mágia-ágai után kapja meg a pénzt, és ezek számára elvesznek. Neki nem választható az időpont, az év elején automatikusan jóváírásra kerül a karakteren.

Röviden összefoglalva: válassz a karakterednek hitet, a többiről pedig majd kapsz üzenetet személyesen.


9. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2016-12-11 17:30:58
 ÚJ
>Emphus avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Adminisztrátor
IC üzenetek: 0
OOC üzenetek: 5971
Kedves Mind,

A fejlesztésekbe írt ígéretemnek megfelelően itt egy összefoglaló a módosított, és jelen pillanatban tervezett mágiabeli módosításokról. Az előző hozzászólásom első fele mindvégig érvényes, most kizárólag maguk a konkrét szakrális varázslatok és esetleg a varázslati típus neve módosult. Csak ezen módosításokat írom most le.

*****
Szakrális varázslatok:
*****

**********
///// Élet és áldás
**********

1. szint: Fény oltára: A varázsló fertály órás imádkozást tart egy korábban felépített oltár előtt, melynek hatására az oltár az ima végétől 1. szintű Fény Oltárának számít, vagy ha már létező oltár volt, a szintje növekszik eggyel. Az imádkozás alatt a karakter felhasznál annyi fény pontot, ahányas szintű lesz az oltár az ima után, ezek nélkül a varázslat hatástalan.

Az oltár hatósugara [szint]*száz lépéses (méter). Az ezen a területen belül tartózkodó karaktereken aktív bármilyen vér és halál mágia felszámolódik azonnal, ha a karakter a területre lép vagy ott tartózkodik. Ez nem jelenti azt, hogy a varázslat nem jön létre, csupán azt, hogy amint létrejön, a hatása semmis lesz. A nem karakterekre, hanem pl. tárgyakra ható mágiákkal az oltár semmit nem kezd. Fény pont úgy szerezhető, ha sötétség oltárát pusztít el valaki, az elpusztított oltár szintjének megfelelő fény pontot kap a varázsló.
Ha egy érzelem és szeretet isten (Eayr) hívő imádkozik az oltárnál, az oltár szintjének megfelelő vagy kisebb szintű fény varázslatot tud létrehozni tetszőleges célponttal, anélkül, hogy a varázslatot ismerné, cserébe az oltár szintje eggyel csökken. Az oltár elpusztítható, ha szintje nullára esik, vagy ha valaki feláldozza saját életét rajta.


2. szint: Egyszerű gyógyír: A varázsló tenyerét a sérült mellkasára teszi, majd csöndben mormolni kezd, melynek hatására a célpont legsúlyosabb sérülésének súlyossága minden körben egy kategóriával csökken. A varázslat minden körben újra és újra alkalmazni kell a hatás fenntartásáért. A varázslat hatástalan, ha a célpont lelke egy sötétség oltárhoz van kötve.


3. szint: Affinitásérzékelés: A varázsló becsukja szemét és elmormol egy rövid igét, melynek hatására bármely harminc lépésnél közelebb található élőlény mágiaaffinitását (annak tényét) érzékeli, annak mértéke nélkül. Az érzékelés megszűnik, amint a mágus kinyitja szemét.


4. szint: Fegyver felruházás: A varázsló elmormol egy rövid igét, majd felfelé nyúl egyik kezével, melynek hatására fényből tetszőleges fegyvert formáz a kezébe, annak előnyeivel és hátrányaival együtt, mely tíz kör múlva semmivé foszlik. A fegyver nem átadható.


5. szint: Életérzékelés: A varázsló becsukja szemét és elmormol egy rövid igét, melynek hatására bármely harminc lépésnél közelebb található élőlény jelenlétét érzékeli, annak pontos helye és faja nélkül. Az érzékelés megszűnik, amint a mágus kinyitja szemét.


6. szint: Vértezet felruházás: A varázsló elmormol egy rövid igét, majd felfele nyúl mindkét kezével, melynek hatására fényből tetszőleges vértet formáz testére, annak előnyeivel és hátrányaival együtt, mely tíz kör múlva semmivé foszlik. A felszerelés nem átadható.


7. szint: Ellenségérzékelés: A varázsló becsukja a szemét, és elmormol egy rövid igét, melynek hatására bármely harminc lépésnél közelebb található élőlény ellenséges vagy ártó szándékát megérzi annak mértéke vagy forrása nélkül, ha az a varázshasználó felé irányul. Az érzékelés megszűnik, amint a mágus kinyitja a szemét.


8. szint: Egyszerű mana aura: A varázsló elmormol egy rövid igét, melynek hatására három körön keresztül egy koncentrált energia lepel borítja be a varázslót, eltérítve a nem mágikus dobó- és lőfegyvereket. Ha a varázslat fény oltár mellett lett elmondva, a hatóidő a fény oltár szintjével megnövekedik.


9. szint: Hazugság érzékelés: A varázsló elmormol egy rövid igét egy fény oltára hatósugarán belül, melynek hatására a legutolsó, az ő kérdésére adott válasz igazságosságát érzékeli. Összetett válaszoknál csak azt érzékeli, hogy minden igaz volt-e belőle, vagy nem, az, hogy pontosan melyik részlet, azt nem. A varázslat hatástalan, ha a célpont lelke egy sötétség oltárhoz van kötve.


10. szint: Elűzés: A varázsló az ég felé nyúl, miközben hangosan kántál, melynek hatására minden olyan élőlényben félelmet kelt, melynek lelke egy sötétség oltárhoz van kötve, és vagy a varázsló öt lépéses körzetében áll, vagy hallja vagy látja a varázslót. A félelem hatására a célpont semmi másra nem tud gondolni, mint hogy minél messzebb kerüljön a varázslótól, pánikolva menekül előle, egészen addig, míg látó- és hallótávolságon kívül nem kerül a varázsló. Ha a varázslat egy sötétség oltár öt lépés környezetében lett elmondva, a sötétség oltár elpusztul, az oltár összes lélekkötése felszakad, és a varázsló az oltár szintjének megfelelő fény pontot kap.


11. szint: Sötétség érzékelése: A varázsló bármilyen módon felrajzol egy kört, aztán kezeit fölé tartva elmormol egy bonyolultabb igét. A kör közepe a varázslót jelképezi, a körbezárt terület pedig a varázsló 1000 lépéses környékét. Az ige végeztével a felrajzolt körben megjelennek a hatósugáron belül található vér és halál mágiával idézett vagy feltámasztott lények (pontos típussal) és a sötétség oltárok helyei (szintjük is látszik). Ha a varázslat egy fény oltár mellett lett elmondva, a hatósugár megnövekedik a fény oltár hatósugarával (szint*100 lépés).


12. szint: Kombinált mana aura: A varázsló elmormol egy rövid igét, és rövid kézmozdulatot tesz, melynek hatására három körön keresztül egy koncentrált energia lepel borítja be, eltérítve a nem mágikus közelharci fegyvereket. Ha a varázslat fény oltár mellett lett elmondva, a hatóidő a fény oltár szintjével megnövekedik.


13. szint: Gyógyír: A varázsló tenyerét a sérült mellkasára teszi, majd csöndben mormolni kezd, melynek hatására a célpont összes sérülésének súlyossága minden körben egy kategóriával csökken. A varázslat minden körben újra és újra alkalmazni kell a hatás fenntartásáért, kivéve, ha egy fény oltár hatósugarában van a varázsló, ekkor a hatás a sérülések teljes begyógyulásáig maradandó. A varázslat hatástalan, ha a célpont lelke egy sötétség oltárhoz van kötve.


14. szint: Szentelt föld: A varázsló imádkozni kezd egy fény oltár öt lépéses környezetében, melynek hatására a fény oltára által védett területen belülre bármilyen módon ható vér és halál mágia nem hozható létre. A védett területre továbbá nem léphet be semmilyen vér és halál mágia által idézett vagy feltámasztott lény, vagy ha a területen tartózkodik ilyen, akkor kilépni nem tud onnan. A varázslat addig él, míg a varázsló imádkozik, ami közben más akcióra képtelen.


15. szint: Teljes mana aura: A varázsló elmormol egy rövid igét, melynek hatására három körön keresztül egy koncentrált energia lepel borítja be a varázslót, halandó és halandó mágia számára áthatolhatatlan falat képezve oda-vissza. Ha a varázslat fény oltár mellett lett elmondva, a hatóidő a fény oltár szintjével megnövekedik.


16. szint: Fény ajándéka: A varázsló elmormol egy bonyolultabb igét egy legalább harmadik szintű fény oltár mellett, melynek hatására az általa megérintett személy elvesztett végtagja egy nap alatt visszanő. A célpont szokatlanul éhes a folyamat alatt. A varázslat hatástalan, ha a célpont lelke egy sötétség oltárhoz van kötve.


17. szint: Mártír: A varázsló elmormol egy rövid igét, melynek hatására a kiválasztott célpont minden fizikai sérülését átvállalja magára, a célpontja helyett ő sérül meg, a célpont pedig semmilyen sérülést nem szenved el. A varázslat addig él, míg a varázsló meg nem szakítja azt vagy el nem veszti eszméletét/meg nem hal. Ha a varázslat egy fény oltár mellett lett elmondva, a varázsló dönthet úgy, hogy a sérülést az oltárba vezeti, minden sérülésszint eggyel csökkenti az oltár szintjét, amíg az tönkre nem megy, és csak utána kezd el sérülni maga a varázsló. A varázslat hatástalan, ha a célpont lelke egy sötétség oltárhoz van kötve.


18. szint: Mesterkard áldása: A varázsló elmormol egy bonyolultabb igét egy legalább harmadik szintű fény oltár mellett egy fény pont feláldozásával, melynek hatására a következő körben (bárki által) elmondott varázslat hatásával áldja meg a kezében lévő mesterkardot. Innentől a fegyver minden alkalommal létrehozza a varázslatot, amikor egy élő célt szándékosan, célzottan talál, a varázslat az eltalált célpontra fejti ki hatását. A mesterkardba csak támadó, sebző varázslat ültethető, és csak olyan mágia-ágról, ami megegyezik a mesterkard nevében szereplő város fő mágiájával. Ha a varázslónak nincs fény pontja, a varázslat hatástalan.


19. szint: Amulett áldása: A varázsló elmormol egy bonyolultabb igét egy legalább harmadik szintű fény oltár mellett, egy fény pont feláldozásával, melynek hatására a varázsló által az előző körben megivott varázsital minden tulajdonságokra gyakorolt pozitív hatása egy egységgel gyengítve, míg negatív hatása gyengítés nélkül, maradandóan az amulettbe záródik, minden korábbi hatást felülírva. Az amulett pillanatnyi viselője a hatás előnyét élvezi, hátrányát elszenvedi. Ha a varázslónak nincs fény pontja, a varázslat hatástalan.


20. szint: Utolsó ajándék: A varázsló feláldozza magát egy fény oltárán, aminek következtében az oltár hatósugarán belül, az oltár szintjével megegyező mennyiségű személy újjáéled. Az újjáéledőket a fény istene választja ki, de a varázsló imáit meghallgatja, az döntését befolyásolja.


**********
///// Egyensúly és hasznon
**********

Speciális: minden 1-5. szintű varázslat 2 mana; minden 6-10. szintű varázslat 3 mana; minden 11-15. szintű varázslat 4 mana; minden 16-20. szintű varázslat 5 mana.


1. szint: Esszencia lopás: A varázsló egy sötétség vagy egy fény oltár mellett egy fertályórás rituálét hajt végre, melynek hatására egy fény oltár esetében egy fény pontot, sötétség oltár esetében pedig egy sötétség pontot nyer ki az építményből, miközben az oltár szintje eggyel csökken. Ha ez egy sötétség oltára volt, és annyi lélek volt hozzákötve, mint amennyi az oltár szintje, akkor a legkevesebb sötétség ponttal rendelkező karakter, akinek az oltárhoz van kötve a lelke, annak a lélekkötése felszakad. Minden varázsló minden oltárból csak egyszer nyerhet ki pontokat.


2. szint: Vásott elegancia: A varázsló végigsimít ruháján, melynek hatására döntése alapján róla és felszereléséről minden nem mágikus szennyeződés eltűnik, haja és szakálla rendezett formát ölt VAGY nem mágikus ruházata elnyűtté, kopottá, szakadttá válik.


3. szint: Fáradhatatlan írnok: A varázsló egy írótollal egy jelet rajzol egy pergamenre, melynek hatására az írótoll a következő egy órán keresztül mindent lejegyez, ami a varázsló tíz lépéses környezetében elhangzik, függetlenül attól, hogy azt hallotta-e a mágus.


4. szint: Csettintés: A varázsló egy csettintéssel húsz lépés környezetben minden élőlény figyelmét önkéntelenül is magára vonja. Egy fény pont felhasználásával az élőlények figyelmét egy teljes körig magán is tarthatja. Egy sötétség pont felhasználásával a fenti hatás helyett minden élőlény figyelmét eltereli saját magáról a következő néhány másodpercre.


5. szint: Oszlatás: A varázsló elmormol egy rövid igét, melynek hatására a kiválasztott és látott élőlényről eltűnik minden varázslat hatása, ami pillanatnyilag hat rá. Egy fény pont felhasználásával kizárólag a negatív hatású, egy sötétség pont felhasználásával pedig kizárólag a pozitív hatású mágiák semlegesíthetőek, pont használata nélkül minden semlegesítődik. Fény és sötétség pont együttes felhasználásával egy látott tárgyról tüntethető el minden mágia, kivéve az oltárokról.


6. szint: Beszélő levél: A varázsló elmormol egy rövid igét, majd leír egy tetszőleges hosszóságú szöveget. Ha az írást bárki is látja (olvasási távolságból), fejében a varázsló hangján hallja a szöveget.


7. szint: Mágikus pecsét: A varázsló elmormol egy rövid igét, melynek hatására a varázslat komponenseként felhasznált megolvasztott viasz, pecsétzsinór és pecsétgyűrű felhasználásával egy mágikus pecsét jön létre. A pecsét feltörését (annak tényét) a varázsló megérzi, bárhol történjen is. Egy sötétség pont felhasználásával megérzi, hogy ki törte fel a pecsétet (felismeri arcról és hangról is), egy fény pont felhasználásával pedig megérzi a pontos helyet is.


8. szint: Mágikus csomó: A varázsló elmormol egy rövid igét, miközben egy csomót köt, melynek hatására az általa készített csomót nem lehet kibontani, a kötelet csak mágikus fegyverrel lehet elvágni. A varázslat ismételt elmondásával a kötést bárki feloldhatja. Sötétség pontok felhasználásával a mágia erősíthető, minden ráköltött sötétség pont után azonos mennyiségű fény pont szükséges a feloldáshoz, kivéve, ha az eredeti varázsló oldja fel a varázslatot.


9. szint: Szimpátia: A varázsló elmormol egy rövid igét, melynek hatására a mágiahasználó megtudja, ki volt a birtokába került tárgy utolsó gazdája (megismeri arcról és hangról). Egy sötétség pont felhasználásával a tárgy odavezeti a varázslót ehhez a volt gazdához, látomások segítségével.


10. szint: Mana lövedék: A varázsló egy határozott karlendítéssel rámutat egy célszemélyre, melynek hatására kis energialövedék indul meg az általa kijelölt célpontra, mely biztosan betalál. Ekkor komoly lassító, bénító hatása van (1. körben -2 gyorsaság és ügyesség; 2. körben -1 gyorsaság és ügyesség). A 2. körben való lassító és bénító hatás ideje kitolható: minden sötétség pont felhasználásával további egy körig az áldozaton marad. Fény pontok felhasználásával a célpontok száma növelhető: minden fény pont után további egy célpontot eltalál a varázslat.


11. szint: Madártávlat: A varázsló becsukja szemét, és elmormol egy rövid igét, melynek hatására madártávlatból láthatja környezetét száz lépés sugarú körben. Ha a mágus kinyitja szemét, a varázslat megszűnik.


12. szint: Kijárat: A varázsló elmormol egy rövid igét, melynek hatására megtalálja a hozzá legközelebb eső ajtót vagy ajtóként funkcionáló bármilyen átjárót, kaput stb., legyen az rejtve kézzel vagy mágiával (kivéve, ha titkos ajtó varázslattal és sötétség pont felhasználásával készült). A kinyitási módról semmilyen információt nem ad a varázslat.


13. szint: Tévedhetetlen iránytű: A varázsló elmormol egy rövid igét, melynek hatására a varázslat komponenseként kezében tartott iránytű az általa elsőnek megérintett személy irányát fogja mutatni addig, amíg az iránytűt tönkre nem teszik. Egy fény pont felhasználásával az iránytű csak az azt létrehozó varázsló kezében működik így, egyébként sima iránytűként funkcionál. Egy sötétség pont felhasználásával a tárgy mágikus, tönkretenni csak mágikus fegyverrel lehet.


14. szint: A gépben lakozó szellem: A varázsló elmormol egy rövid igét, melynek hatására a varázsló által kiválasztott mechanikus szerkezet (legyen akármilyen bonyolult is) megjavul. A törött, hiányzó alkatrészek láthatatlan megfelelőikkel helyettesítődnek. Hatása kézi vagy mágikus beavatkozásig maradandó.


15. szint: Hangutánzás: A varázsló megköszörüli a torkát, melynek hatására a varázsló fél órán keresztül képes egy általa korábban hallott személy hangját tökéletesen leutánozni.


16. szint: Kémszem: A varázsló egy falfelületre egy szemet rajzol fel, melynek hatására azon keresztül láthat (és csak láthat). Minden varázslónak legfeljebb egy kémszeme lehet, és minden kémszem egyszer használható, de akkor korlátlan ideig, továbbá tetszőleges időpillanatban aktiválható. Amíg a varázsló a kémszemen keresztül lát, saját szemét nem tudja használni (az csukva van), amint kinyitja saját szemét, a kémszem megsemmisül. Egy fény pont felhasználásával a kémszemen keresztül hall is a varázsló. Egy sötétség pont felhasználásával a kémszem más számára nem látható/felfedezhető semmilyen módon.


17. szint: Titkos ajtó: A varázsló elmormol egy bonyolultabb igét, melynek hatására a varázsló által kiválasztott ajtó, mely egy zárt szobába nyílik, teljes mértékben átveszi a körülötte lévő fal anyagát, beleolvad környezetébe. A zár, kilincs eltűnik róla, a varázsló speciális nyitási módot találhat ki (pl. egy kő benyomása). Az ajtónak csak a nyílt helyiség felőli oldala változik meg (a szoba felőli nem), így belülről kényelmesen kinyitható. Egy sötétség pont felhasználásával az ajtó semmilyen mágiával nem fedhető fel (pl. kijárat varázslat).


18. szint: Feltárás: A varázsló elmormol egy rövid igét, melynek hatására a varázshasználó által ismert ajtó, kapu, átjáró stb. átengedi, kinyílik a varázslónak, így szabadon átjuthat rajta, legyen az bármilyen mágiával vagy fizikai eszközzel lezárva. Egy fény pont felhasználásával a hatás mindenkire kiterjeszthető, akinek az adott átjáróról adott pillanatban tudomása van.


19. szint: Mentális fonál: A varázsló szemét becsukja, majd elmormol egy bonyolultabb igét, melynek hatására képessé válik mentális kapcsolat létrehozására egy általa ismert (arcát vagy hangját fel tudja idézni) személlyel. Egy fény pont felhasználásával a célponthoz gondolatban tud beszélni, egy sötétség pont használásával a célpont gondolatát tudja olvasni, míg egy fény és sötétség pont felhasználásával együtt, mindkettőt. A célpont nem érzi, ha valaki más hallja a gondolatait, ha beszélnek így hozzá, akkor is a saját hangján hallja a fejében a szavakat. Ha a mágus kinyitja a szemét, a varázslat megszűnik.


20. szint: Térkapu: A varázsló egy bonyolultabb igét mormol, melynek hatására minden felhasznált fény pont után létre tud hozni egy-egy térkapu bejáratot, és minden felhasznált sötétség pont után egy-egy térkapu kijáratot. Bárhova, ha ismeri a helyszínt, ahol létrejönnek. Akárhány bejáratot és kijáratot létrehozhat egyszerre vagy külön-külön, de egy varázsló által létrehozott kapuk mind egy hálózatba csatlakoznak. Bármelyik térkapu bejáraton belépve el lehet jutni bármely térkapu kijáratba, de az, hogy az utazó hol lép ki a térkapuból, véletlenszerűen választódik ki az összes kijárat közül. További egy fény és egy sötétség pont felhasználásával egy bejárat és egy kijárat összeköthető, garantálva, hogy az adott bejáraton belépve az adott kijárathoz jut az utazó; ez az összeköttetés viszont csak egy évig (OOC év) áll fenn.


**********
///// Vér és halál
**********

1. szint: Véráldozat: A varázsló egy Sötétség Oltáron véráldozatot mutat be, melynek hatására, ha elég erős lélek vérét áldozta fel, az oltár szintje eggyel növekszik. A vérnek értelmes élőlényből kell származzon (Játékos Karakter, vagy azt kiváltó, mesélő által mozgatott karakterek), akiből frissen nyerik ki, helyben, továbbá szintenként egyre erősebb élőlény vérének a feláldozása szükséges (10 + 2*[az oltár jelenlegi szintje] értéknyi tulajdonsággal kell minimum rendelkezzen, ahol a nagyon rossz 0, a legendás pedig 6). Ha a lény, akiből a vér származik, a folyamatban meghal, a varázsló annyi sötétség pontot kap, ahányadik szintű lett az oltár. Ha túléli, akkor a lény kapja ezeket a sötétség pontokat, és a lelke hozzákötődik az oltárhoz. A varázsló a saját vérét is feláldozhatja. Csak olyan lény vére áldozható, aminek a lelke nincs oltárhoz kötve.

A Sötétség Oltár működése: maximum annyi lélek lehet hozzákötve, ahányadik szintű maga az oltár. A lelket nem csak a fenti véráldozattal lehet hozzákötni, hanem egy külön varázslat is van erre. Ha a varázsló hozzáköti a lelkét egy sötétség oltárhoz, akkor kap sötétség pontokat, továbbá néhány varázslathoz szükséges bizonyos oltárhoz való lélek-hozzákötés, ezen kívül némi immunitást is ad majd élet és áldás varázslatok ellen. Ezeket mind a lenti varázslatokban láthatjátok. Cserébe a varázsló sokkal sérülékenyebb lesz, ugyanis ha az oltár elpusztul vagy valaki "kitúrja" a varázslót a helyéről, akkor sötétség pontokat veszít a varázsló, és nincs neki elég, akkor egyszerűen meghal (akkor is, ha nem vér és halál vallású!).


2. szint: A holttest vallatása: A varázsló elmormol egy bonyolultabb igét, melynek hatására az általa megérintett elhunyt élőlény által utoljára látott vagy hallott pillanatok (5 másodperc) megjelennek a varázshasználó elméjében.


3. szint: Hallucináció: A varázsló megérinti a célpont homlokát, melynek hatására a célpontot két körig borzalmas, szörnyű látomások gyötrik. Folyamatos illúziók kavarognak a fejében, a legrosszabb rémálmai válnak valósággá. Ha van kiemelkedően negatív élménye, újra és újra átéli az időtartam alatt. Környezetét pokoli helynek, minden élőt ellenséges szörnyetegnek lát, és ha képes rá, gondolkodás nélkül meg is támadja őket, minden erejével arra koncentrálva, hogy elpusztítsa ezeket az élőlényeket.


4. szint: Vérpezsdítés: A varázsló elmormol egy rövid igét, melynek hatására fáradsága eltűnik, mintha frissen ébredt volna, de három kör múlva a varázsló végkimerültség állapotába kerül.


5. szint: Lélekkötés: A varázsló egy fertályórás rituálét hajt végre egy Sötétség Oltár előtt, melynek hatására lelkét hozzáköti ahhoz az oltárhoz. Annyi sötétség pontot kap, ahányadik szintű az oltár. Ha az oltárhoz már hozzá van kötve annyi lélek, ahányadik szintű, akkor közülük a leggyengébb (legkevesebb sötétség ponttal rendelkező) lélekkötése felszakad, ha a varázsló lelke erősebb (több sötétség pontja van). Ha a varázslónak korábban volt oltárhoz kötve lelke, a lélekkötés felszakad, és az új lesz érvényes. Ha bármilyen okból később a lélekkötés felszakad, a varázsló annyi sötétség pontot veszít, ahányadik szintű épp akkor az oltár. Ha nincs elég sötétség pontja, a varázsló meghal.


6. szint: Vérzékenység: A varázsló elmormol egy bonyolultabb igét, melynek hatására a célpont nem ellátott, jelenleg is vérző sebei (az összes) annyi körönként súlyosbodnak egy kategóriát, ahányadik kategóriásnak jelenleg, ezen kívül a varázslat a kimondásának pillanatában is eggyel súlyosbítja a legmagasabb kategóriájú sebet a célponton. A varázslat addig hat, amíg a sebet el nem látják (egy kötözés elég). Egy személyre egy vérzékenység hathat egyszerre.


7. szint: Vérkötelék: A varázsló vérző tenyérrel egy másik személlyel kezet fog, melynek hatására a kézfogás előtt elmondott egyezségüktől egyikük sem képes eltérni. Mind a varázsló, mind a másik személy egyszerűen képtelen felrúgni vagy megszegni a megállapodást.


8. szint: Árnyékhullám: A varázsló elmormol egy bonyolultabb igét, miközben meglévő lélekkötése felszakad, melynek hatására egy árnyékhullám indul ki a testéből, és 200 lépéses körzetben végigsöpör a környéken. Gömb alakban terjedve mindenen és mindenkin áthatol, az aktív nem vér és halál varázslatokat megszünteti/feloszlatja. A vér és halál mágiával idézett és feltámasztott lények sebeit begyógyítja. A hatótávolságon belül egy körig kizárólag vér és halál varázslatok használhatóak. Ha a varázslónak nem volt aktív lélekkötése, a varázslat hatástalan.


9. szint: Fényfürkész: A varázsló elmormol egy egyszerűbb igét, melynek hatására képes megmondani a legközelebbi fény oltárának irányát, bármilyen messze is legyen. Ha valaki csak az oltárt keresi, mást nem tesz közben, a varázslatot nem szükséges újra és újra elmondani, hatása megmarad az oltár megtalálásáig, vagy a cselekvés felfüggesztéséig.


10. szint: Vérkapocs: A varázsló elmormol egy rövid igét, miközben a kiszemelt áldozat friss (egy óránál nem régebben serkent) vérével a saját homlokára rajzol egy jelet. A következő három körben ha valamilyen fizikai sérülést elszenved, azt a vér tulajdonosa is pontosan ugyanúgy elszenvedi.


11. szint: Kínbér: A varázsló elmormol egy rövid igét és közben önmagán egy hármas kategóriájú vágást ejt, ezzel megkétszerezi egy választott, éppen működő sötét varázslatának a hatóidejét vagy hatótávját (választható). Ismételhető, minden alkalommal a varázslat aktuálisan hátralévő ideje kétszereződik meg.


12. szint: Rémálom: A varázsló megérinti a célpont homlokát, melynek hatására az olyan rémálmoktól fog szenvedni, hogy nem képes elaludni a következő kettő napban, aminek hatására a célpont a végkimerültség és az őrültség határára sodródik szép lassan.


13. Fény felszámolása: A varázsló egy fertályórás rituálét hajt végre egy fény oltára öt lépés környezetében, miközben aktív lélekkötése felszakad, melynek hatására a fény oltára szintje annyival csökken, amilyen erősségű a varázsló lélekkötése. Ha az oltár szintje nullára csökken (vagy negatívba), az oltár megsemmisül.


14. szint: Negáció: A varázsló elmormol egy bonyolultabb igét, melynek hatására egy sötétség pont felhasználásával egy általa látott célpontot megjelöl egy fekete pöttyel a homlokán, aki ennek következtében a következő egy körben a célszemély nem tud élet és áldás varázslatot varázsolni, és a célszemélyre nem is hatnak a következő egy körben varázsolt élet és áldás varázslatok.


15. szint: Utolsó bosszú: A varázsló egy sötétség oltáron szertartásos módon feláldozza magát, melynek hatására az áldozati fegyverre kent másik (egy) személy vérének a tulajdonosa szintén azonnal meghal.


16. szint: Tárgy megátkozása: A varázsló hozzáér egy áldott tárgyhoz, melynek hatására a tárgyon lévő minden hatás az ellenkezőjére fordul. Ha az egy amulett volt, minden pozitív hatás negatívjára, minden negatív pedig pozitívjára fordul, mesterkard esetén pedig a támadó varázslat magára a kardot forgatóra fejti ki hatását, nem a célpontra innentől.


17. szint: Báb: A varázsló elmormol egy bonyolultabb igét, melynek hatására átveheti egy általa látott, más vér és halál vallású személy fölött az irányítást. A varázslat csak akkor lehetséges, ha a célpontnak és a varázslónak is van aktív lélekkötése, és a varázslóé határozottan erősebb mint a célponté. Az irányítás alatt a varázsló mozdulatlan és nem érzékeli eredeti testével semmilyen formában a környezetét, a célpont testében mozog, és átél minden érzést, amit a célpont átél. A hatás megszűnik, ha a varázsló úgy dönt, vagy ha ő vagy a célpont teste meghal vagy eszméletét veszti, elalszik, vagy bármilyen módon meggátolják valamelyik felet, hogy képes legyen az aktív koncentrációra. A hatás megszűnésekor a varázsló saját lélekkötése felszakad.


18. szint: Nekromancia: A varázsló elmormol egy bonyolultabb igét, melynek hatására egy holttestet állíthat szolgálatába. Az így irányított test vakon, gondolkodás nélkül követi a varázsló parancsait, viszont ereje attól függ, hogy a varázsló milyen lélekkötéssel rendelkezik. Ha a szolga minden értéke nagyon rossz 1, ha rossz 2 stb. ha legendás akkor 7 szintnyit foglal le a varázsló lélekkötéséből. Az összes így irányított lény összes lélekkötésből lefoglalt szintje nem haladhatja meg az oltár aktuális szintjét, amihez a varázsló lelke hozzá van kötve. A nekromancia fenntartásához nem szükséges semmilyen erőforrás, azonban amíg egy élőhullát így irányít a varázsló, ő maga sokkal sebezhetőbb: minden sérülés, amit kap, nem csak testét, hanem lelkét is sebzi, a sérülés kategóriájának megfelelő mennyiségű sötétség pontot veszít. Ha a varázsló sötétség pontjainak száma bármelyik időpillanatban kevesebb, mint a lélekkötés szintje, akkor a lélekkötés felszakad, és a varázsló meghal.


19. szint: Halál-bélyeg: A varázsló a levegőbe egy nyolc ágú csillagot rajzol, miközben meglévő, legalább 3. szintű lélekkötése felszakad, melynek hatására az általa látott, nem vér és halál vallású célpont homlokán egy fekete halál-bélyeg jelenik meg. A célpont dönthet: 20 kör múlva meghal vagy ez idő alatt bármikor engedi, hogy a bélyeg sötétsége lelkébe költözzön, hogy innentől végérvényesen és visszafordíthatatlanul vér és halál vallásúvá váljon a karakter. A hatást fény oltár hatóterületére lépve automatikusan megszűnik a 20 körös időintervallumban, egyéb módon felszámolni vagy megszüntetni nem lehetséges (oszlatással sem), és a 20 kör lejárta után is visszafordíthatatlan. Ha a varázslónak nincs legalább 3. szintű lélekkötése, a varázslat hatástalan.


20. szint: Feltámasztás: A varázsló egy egész éjszakás rituálét visz végbe, melynek hatására feltámaszthat egy korábban elhunyt karaktert. A feltámasztani kívánt karakternek rendelkeznie kell aktív lélekkötéssel, ekkor annál az oltárnál kell a rituálét elvégezni, amihez a lelke hozzá van kötve, és szükséges, hogy a varázsló lelke is ehhez az oltárhoz legyen kötve. A rituálé után a feltámasztott célpont lélekkötése megszűnik (nem felszakad), felszerelés, bármilyen értéktárgy és ruha nélkül, de a korábbi kinézetét, tulajdonságait, képességeit és egyéb tudását megtartva tér vissza az életbe. A rituálé után az oltár megsemmisül, és minden lélekkötés, ami hozzá van éppen kapcsolva, felszakad.


8. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2016-11-23 19:20:25
 ÚJ
>Emphus avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Adminisztrátor
IC üzenetek: 0
OOC üzenetek: 5971
Kedves Mind,

Korábban belengettem, most némileg több infót adnék a dolgokról.

Először is tisztáznék valamit: több játékostól láttam itt-ott panaszt, miszerint IC semmi indok erre az egészre, meg az ő karakterének semmi IC indoka hirtelen vallásosnak lenni, meg ilyenek. Akik ilyeneket irkálnak, azoknak alapos, értő olvasásra ajánlom az IC hírverőt. Mert pl. megjelentek istenek a világban. Istenek. Nem random, nyolcadrangú NJK-k. Hanem három isten. Más létsíkokról. És van róluk kézzelfogható bizonyíték: a karakterek látták a harcukat, a mágusok a mágiában érzik a változás, és még a városi tanács is közölte, hogy mi történt. Ha ebből valaki nem képes összerakni IC indokokat fejben, javaslom, hogy a reagok gyártása helyett fektessen inkább időt a világ tanulmányozásába, és a változások értő, alapos elolvasásába. Köszönöm.

*****
Nos, a kitérő után lássuk, hogy mi lesz...
*****

1. A hat mágiaág (elementáris mágiák) megmaradnak a jelenlegi formában, ugyan ennyi szinttel, pontosan ugyan ezekkel a varázslatokkal.

2. A mostani úgynevezett független varázslatok egy része megszűnik, egy része pedig átalakul. Nem lesznek független varázslatok. Továbbra is lesznek affinitás alapú mágiák, de mostantól nem ágfüggetlen varázslatként, hanem szakrális, vallásalapú mágiaként. Alapvetően három felé kerülnek besorolásra:
- élet és áldás (~jó)
- természet és átok (~semleges)
- vér és halál (~gonosz)

Mind a három szakrális ág 20-20 varázslatot fog tartalmazni, minden affinitás szinthez egy fog járni. A meglévő és átalakuló független varázslatokon felül rengeteg új mágia is helyet fog kapni. Ezeknek az _előzetes_ listáját (még változhatnak) kicsit lentebb találjátok.

*****
Ami fontos, hogy alapvetően három irányvonalat vehet fel a karaktered:
*****

a) Tudja, látja, érti, hogy vannak istenek (vagy a karakter ostoba, ez is lehet), de nem fogadja el őket istenként. Legfeljebb erős entitásként gondol rájuk, és visszautasítja, hogy bármilyen szinten is bármelyikük irányítsa az életét vagy Lanawin életét. Tehát mind a hármuk ellen van. Az ilyen mágusok csak elementáris mágiát tanulhatnak, de azt a jelenlegi formában, korlátozás nélkül, szakrálisat egyáltalán nem (affinitás kell, csak a varázslatok nem lesznek tanulhatóak).

b) A karaktered elköteleződik az egyik isten mellett. Őt istenként tekinti, elfogadja. Tudja, érti, hogy a többi isten is jelen van, de az ő tanaikat megtagadja, és a kijelölt isten szerint él. Elfogadja azt a minimális szabályozást, amit az adott istenek elvárnak. Ekkor tanulhatja a kiválasztott istenhez tartozó szakrális mágiákat, viszont az elementáris mágiákat csak korlátozottan. A levegő, tűz, víz és föld ágakat 5. szintig, a nap és hold ágakat csak 3. szintig tanulhatja.

c) A karaktered nem egy isten mellett köteleződik el, sokkal inkább egyet elutasít, és a másik kettő tanait fogadja be. Ez vagy a semleges+jó vagy a semleges+gonosz. A gonosz és a jó vallás egyik karakterben sem lehet egyszerre benne (ezért sincs olyan, hogy mind a három vallást befogadja), az azonnali karakterhalálhoz vezet az istenek által. Ha egy istent utasít el, akkor lehetősége van a másik két isten szakrális mágiáit tanulni, akár maximum szintig, viszont nincs lehetősége egyáltalán arra, hogy elementáris mágiát tanuljon (se ágat, se varázslatokat).

*****
Gyakran ismételt kérdések:
*****
- Mi történik akkor, ha olyan vallást veszek fel (vagy épp nem, veszek fel), amivel nem tudok használni bizonyos varázslatokat?
Válasz: a jelenlegi alkudozási képességed alapján visszakapod azt a pénzt, amibe a tanulás kerül, és a varázslataidat elveszted. Elementáris esetben a mágia-ág is visszafizetésre kerül.

- Mi történik akkor, ha felveszek vallást, de a korlátozások miatt más mágiaágat választanék, mint amit eddig tanultam?
Válasz: lehetőséged lesz "nullázni" a mágia-ágaidat (affinitást nem), minden ágtanulás és varázslat után visszakapod a pénzt a jelenlegi alkudozás szintedet figyelembe véve.

- Mi történik akkor, ha egy megszűnő vagy átalakuló varázslatot ismer a karakterem?
Válasz: a megszűnő varázslatok után visszakapja a karaktered a tanulási pénzt a jelenlegi alkudozása alapján; az átalakuló varázslatok "nullázhatóak", a varázslatot a karakter elveszti, és ugyancsak visszakapja a tanulási pénzt.

- Affinitást és mágia-ágat is vissza lehet így váltani?
Válasz: ágat igen, affinitást nem.

- És független varázslatokat?
Válasz: azokat igen.

*****
Hol kérdezhetsz? Hol javasolhat javítást, módosítást.
*****

Kérdezni a segítség témákban lehet. Van egy varázslással foglalkozó téma, ott teheted fel, ha valami nem világos: [LINK]

Javaslatokat a fejlesztés témákban tehetsz. Ezt a napokban érdemes, ne fuss kis az időből, mielőtt bekerülne. Bekerülés után várhatóan pár hónapig semmiképp nem lesz változtatva. Ha még nincs fejlesztés téma neki, nyiss egyet, ha már van, írj abba.

*****
Szakrális varázslatok:
*****

Itt van a teljes _tervezet_ lista a varázslatokról.

**********
///// Élet és áldás
**********

1. szint: Fény oltára: A varázsló fertály órás imádkozást tart egy korábban felépített oltár előtt, melynek hatására az oltár az ima végétől 1. szintű Fény Oltárának számít, vagy ha már létező oltár volt, a szintje növekszik eggyel. Az imádkozás alatt a karakter felhasznál annyi fény pontot, ahányas szintű lesz az oltár az ima után, ezek nélkül a varázslat hatástalan.

Az oltár hatósugara [szint]*száz lépéses (méter). Ezen belülre nem hathat vér és halál mágia (ha egy személyre hat, és betér a területre, a rá ható mágia szertefoszlik), a területen belülről sem hozható létre ilyesmi, továbbá nem léphetnek be olyan idézett lények, akik a vér és halál istenének szolgálatában állnak.
Ha egy fény isten hívő imádkozik az oltárnál, az oltár szintjének megfelelő vagy kisebb szintű fény varázslatot tud létrehozni tetszőleges célponttal, anélkül, hogy a varázslatot ismerné, cserébe az oltár szintje eggyel csökken. Az oltár elpusztítható, ha szintje nullára esik, vagy ha valaki feláldozza saját életét rajta. Fény pont úgy szerezhető, ha sötétség oltárát pusztít el valaki, az elpusztított oltár szintjének megfelelő fény pontot kap a varázsló.


2. szint: Idéző kör: A varázsló egy kört rajzol maga köré, miközben folyamatosan igét mormol, melynek hatására a körön belülre semmilyen a kör felrajzolása után, a körön belülről megidézett entitás nem képes semmilyen formába hatni. Amint a mágus kilép a körből, a varázslat megszűnik.


3. szint: Affinitásérzékelés: A varázsló becsukja szemét és elmormol egy rövid igét, melynek hatására bármely harminc lépésnél közelebb található élőlény mágiaaffinitását (annak tényét) érzékeli, annak mértéke nélkül. Az érzékelés megszűnik, amint a mágus kinyitja szemét.


4. szint: Fegyver felruházás: A varázsló elmormol egy rövid igét, majd felfelé nyúl egyik kezével, melynek hatására fényből tetszőleges fegyvert formáz a kezébe, annak előnyeivel és hátrányaival együtt, mely tíz kör múlva semmivé foszlik. A fegyver nem átadható.


5. szint: Életérzékelés: A varázsló becsukja szemét és elmormol egy rövid igét, melynek hatására bármely harminc lépésnél közelebb található élőlény jelenlétét érzékeli, annak pontos helye és faja nélkül. Az érzékelés megszűnik, amint a mágus kinyitja szemét.


6. szint: Vértezet felruházás: A varázsló elmormol egy rövid igét, majd felfele nyúl mindkét kezével, melynek hatására fényből tetszőleges vértet formáz testére, annak előnyeivel és hátrányaival együtt, mely tíz kör múlva semmivé foszlik. A felszerelés nem átadható.


7. szint: Ellenségérzékelés: A varázsló becsukja a szemét, és elmormol egy rövid igét, melynek hatására bármely harminc lépésnél közelebb található élőlény ellenséges vagy ártó szándékát megérzi annak mértéke vagy forrása nélkül, ha az a varázshasználó felé irányul. Az érzékelés megszűnik, amint a mágus kinyitja a szemét.


8. szint: Egyszerű mana aura: A varázsló elmormol egy rövid igét, melynek hatására három körön keresztül egy koncentrált energia lepel borítja be a varázslót, eltérítve a nem mágikus dobó- és lőfegyvereket. Ha a varázslat fény oltár mellett lett elmondva, a hatóidő a fény oltár szintjével megnövelhető.


9. szint: Hazugság érzékelés: A varázsló elmormol egy rövid igét egy fény oltára hatósugarán belül, melynek hatására a legutolsó, az ő kérdésére adott válasz igazságosságát érzékeli. Összetett válaszoknál csak azt érzékeli, hogy minden igaz volt-e belőle, vagy nem, az, hogy pontosan melyik részlet, azt nem.


10. szint: Elűzés: A varázsló az ég felé nyúl, miközben hangosan kántál, melynek hatására minden a közvetlen közelében lévő (öt lépés) vagy őt látó vagy halló vér és halál istenének szolgálatában álló lényben olyan félelmet kelt, hogy azok semmi másra nem tudnak gondolni, mint hogy minél messzebb kerüljenek a varázslótól, pánikolva menekülnek előle, egészen addig, míg látják a varázslót vagy hallják annak kántálását. Ha a varázslat egy sötétség oltár öt lépés környezetében lett elmondva, a sötétség oltár elpusztul, és a varázsló az oltár szintjének megfelelő fény pontot kap.


11. szint: Sötétség érzékelése: A varázsló bármilyen módon felrajzol egy kört, aztán kezeit fölé tartva elmormol egy bonyolultabb igét. A kör közepe a varázslót jelképezi, a körbezárt terület pedig a varázsló 1000 lépéses környékét. Az ige végeztével a felrajzolt körben megjelennek a hatósugáron belül található sötét lények (pontos típusuk nélkül) és a sötét oltárok (szintjük is látszik) helyei. Ha a varázslat egy fény oltár mellett lett elmondva, a hatósugár megnövekedik a fény oltár hatósugarával (szint*100 lépés).


12. szint: Kombinált mana aura: A varázsló elmormol egy rövid igét, és rövid kézmozdulatot tesz, melynek hatására három körön keresztül egy koncentrált energia lepel borítja be, eltérítve a nem mágikus közelharci fegyvereket. Ha a varázslat fény oltár mellett lett elmondva, a hatóidő a fény oltár szintjével megnövekedik.


13. szint: Gyógyír: A varázsló tenyerét a sérült mellkasára teszi, majd csöndben mormolni kezd, melynek hatására a célpont összes sérülésének súlyossága minden körben egy kategóriával csökken. A varázslat minden körben újra és újra alkalmazni kell a hatás fenntartásáért, kivéve, ha egy fény oltár hatósugarában van a varázsló, ekkor a hatás a sérülések teljes begyógyulásáig maradandó.


14. szint: Szentelt föld: A varázsló imádkozni kezd egy fény oltára előtt, melynek hatására a fény oltára által védett területre semmilyen nem fény istenét követő karakter nem tud belépni, és aki bent van, nem tud elmenni onnan. A varázslat addig él, míg a varázsló imádkozik, ami közben más akcióra képtelen.


15. szint: Teljes mana aura: A varázsló elmormol egy rövid igét, melynek hatására három körön keresztül egy koncentrált energia lepel borítja be a varázslót, halandó és halandó mágia számára áthatolhatatlan falat képezve oda-vissza. Ha a varázslat fény oltár mellett lett elmondva, a hatóidő a fény oltár szintjével megnövekedik.


16. szint: Gyík ereje: A varázsló elmormol egy bonyolultabb igét egy legalább harmadik szintű fény oltár mellett, melynek hatására az általa megérintett személy elvesztett végtagja egy nap alatt visszanő. A célpont szokatlanul éhes a folyamat alatt.


17. szint: Mártír: A varázsló elmormol egy rövid igét, melynek hatására a kiválasztott célpont minden fizikai sérülését átvállalja magára, a célpontja helyett ő sérül meg, a célpont pedig semmilyen sérülést nem szenved el. A varázslat addig él, míg a varázsló meg nem szakítja azt vagy el nem veszti eszméletét/meg nem hal. Ha a varázslat egy fény oltár mellett lett elmondva, a varázsló dönthet úgy, hogy a sérülést az oltárba vezeti, minden sérülésszint eggyel csökkenti az oltár szintjét, amíg az tönkre nem megy, és csak utána kezd el sérülni maga a varázsló.


18. szint: Mesterkard áldása: A varázsló elmormol egy bonyolultabb igét egy legalább harmadik szintű fény oltár mellett egy fény pont feláldozásával, melynek hatására a következő körben (bárki által) elmondott varázslat hatásával áldja meg a kezében lévő mesterkardot. Innentől a fegyver minden alkalommal létrehozza a varázslatot, amikor egy élő célt szándékosan, célzottan talál, a varázslat az eltalált célpontra fejti ki hatását. A mesterkardba csak támadó, sebző varázslat ültethető, és csak olyan mágia-ágról, ami megegyezik a mesterkard nevében szereplő város fő mágiájával. Ha a varázslónak nincs fény pontja, a varázslat hatástalan.


19. szint: Amulett áldása: A varázsló elmormol egy bonyolultabb igét egy legalább harmadik szintű fény oltár mellett, egy fény pont feláldozásával, melynek hatására a varázsló által az előző körben megivott bájital minden tulajdonságokra gyakorolt pozitív hatása egy egységgel gyengítve, míg negatív hatása gyengítés nélkül, maradandóan az amulettbe záródik, minden korábbi hatást felülírva. Az amulett pillanatnyi viselője a hatás előnyét élvezi, hátrányát elszenvedi. Ha a varázslónak nincs fény pontja, a varázslat hatástalan.


20. szint: Utolsó ajándék: A varázsló feláldozza magát egy fény oltárán, aminek következtében az oltár hatósugarán belül, az oltár szintjével megegyező mennyiségű személy újjáéled. Az újjáéledőket a fény istene választja ki, de a varázsló imáit meghallgatja, az döntését befolyásolja.

**********
///// Természet és átok
**********

Speciális: minden 1-5. szintű varázslat 2 mana; minden 6-10. szintű varázslat 3 mana; minden 11-15. szintű varázslat 4 mana; minden 16-20. szintű varázslat 5 mana.


1. szint: Oltár megcsapolása: A varázsló egy sötétség vagy egy fény oltár mellett egy fertályórás rituálét hajt végre, melynek hatására egy fény oltár esetében egy fény pontot, sötétség oltár esetében pedig egy sötétség pontot nyer ki az építményből, miközben az oltár szintje eggyel csökken. Minden varázsló minden oltárból csak egyszer nyerhet ki pontokat.


2. szint: Vásott elegancia: A varázsló végigsimít ruháján, melynek hatására döntése alapján róla és felszereléséről minden nem mágikus szennyeződés eltűnik, haja és szakálla rendezett formát ölt VAGY nem mágikus ruházata elnyűtté, kopottá, szakadttá válik.


3. szint: Fáradhatatlan írnok: A varázsló egy írótollal egy jelet rajzol egy pergamenre, melynek hatására az írótoll a következő egy órán keresztül mindent lejegyez, ami a varázsló tíz lépéses környezetében elhangzik, függetlenül attól, hogy azt hallotta-e a mágus.


4. szint: Csettintés: A varázsló egy csettintéssel húsz lépés környezetben minden élőlény figyelmét önkéntelenül is magára vonja. Egy fény pont felhasználásával az élőlények figyelmét egy teljes körig magán is tarthatja. Egy sötétség pont felhasználásával a fenti hatás helyett minden élőlény figyelmét eltereli saját magáról a következő néhány másodpercre.


5. szint: Oszlatás: A varázsló elmormol egy rövid igét, melynek hatására a kiválasztott és látott élőlényről eltűnik minden varázslat hatása, ami pillanatnyilag hat rá. Egy fény pont felhasználásával kizárólag a negatív hatású, egy sötétség pont felhasználásával pedig kizárólag a pozitív hatású mágiák semlegesíthetőek, pont használata nélkül minden semlegesítődik. Fény és sötétség pont együttes felhasználásával egy látott tárgyról tüntethető el minden mágia, kivéve az oltárokról.


6. szint: Beszélő levél: A varázsló elmormol egy rövid igét, majd leír egy tetszőleges hosszóságú szöveget. Ha az írást bárki is látja (olvasási távolságból), fejében a varázsló hangján hallja a szöveget.


7. szint: Mágikus pecsét: A varázsló elmormol egy rövid igét, melynek hatására a varázslat komponenseként felhasznált megolvasztott viasz, pecsétzsinór és pecsétgyűrű felhasználásával egy mágikus pecsét jön létre. A pecsét feltörését (annak tényét) a varázsló megérzi, bárhol történjen is. Egy sötétség pont felhasználásával megérzi, hogy ki törte fel a pecsétet (felismeri arcról és hangról is), egy fény pont felhasználásával pedig megérzi a pontos helyet is.


8. szint: Mágikus csomó: A varázsló elmormol egy rövid igét, miközben egy csomót köt, melynek hatására az általa készített csomót nem lehet kibontani, a kötelet csak mágikus fegyverrel lehet elvágni. A varázslat ismételt elmondásával a kötést bárki feloldhatja. Sötétség pontok felhasználásával a mágia erősíthető, minden ráköltött sötétség pont után azonos mennyiségű fény pont szükséges a feloldáshoz, kivéve, ha az eredeti varázsló oldja fel a varázslatot.


9. szint: Szimpátia: A varázsló elmormol egy rövid igét, melynek hatására a mágiahasználó megtudja, ki volt a birtokába került tárgy utolsó gazdája (megismeri arcról és hangról). Egy sötétség pont felhasználásával a tárgy odavezeti a varázslót ehhez a volt gazdához, látomások segítségével.


10. szint: Mana lövedék: A varázsló egy határozott karlendítéssel rámutat egy célszemélyre, melynek hatására kis energialövedék indul meg az általa kijelölt célpontra, mely biztosan betalál. Ekkor komoly lassító, bénító hatása van (1. körben -2 gyorsaság és ügyesség; 2. körben -1 gyorsaság és ügyesség). A 2. körben való lassító és bénító hatás ideje kitolható: minden sötétség pont felhasználásával további egy körig az áldozaton marad. Fény pontok felhasználásával a célpontok száma növelhető: minden fény pont után további egy célpontot eltalál a varázslat.


11. szint: Madártávlat: A varázsló becsukja szemét, és elmormol egy rövid igét, melynek hatására madártávlatból láthatja környezetét száz lépés sugarú körben. Ha a mágus kinyitja szemét, a varázslat megszűnik.


12. szint: Kijárat: A varázsló elmormol egy rövid igét, melynek hatására megtalálja a hozzá legközelebb eső ajtót vagy ajtóként funkcionáló bármilyen átjárót, kaput stb., legyen az rejtve kézzel vagy mágiával (kivéve, ha titkos ajtó varázslattal és sötétség pont felhasználásával készült). A kinyitási módról semmilyen információt nem ad a varázslat.


13. szint: Tévedhetetlen iránytű: A varázsló elmormol egy rövid igét, melynek hatására a varázslat komponenseként kezében tartott iránytű az általa elsőnek megérintett személy irányát fogja mutatni addig, amíg az iránytűt tönkre nem teszik. Egy fény pont felhasználásával az iránytű csak az azt létrehozó varázsló kezében működik így, egyébként sima iránytűként funkcionál. Egy sötétség pont felhasználásával a tárgy mágikus, tönkretenni csak mágikus fegyverrel lehet.


14. szint: A gépben lakozó szellem: A varázsló elmormol egy rövid igét, melynek hatására a varázsló által kiválasztott mechanikus szerkezet (legyen akármilyen bonyolult is) megjavul. A törött, hiányzó alkatrészek láthatatlan megfelelőikkel helyettesítődnek. Hatása kézi vagy mágikus beavatkozásig maradandó.


15. szint: Kémszem: A varázsló egy falfelületre egy szemet rajzol fel, melynek hatására azon keresztül láthat (és csak láthat). Minden varázslónak legfeljebb egy kémszeme lehet, és minden kémszem egyszer használható, de akkor korlátlan ideig, továbbá tetszőleges időpillanatban aktiválható. Amíg a varázsló a kémszemen keresztül lát, saját szemét nem tudja használni (az csukva van), amint kinyitja saját szemét, a kémszem megsemmisül. Egy fény pont felhasználásával a kémszemen keresztül hall is a varázsló. Egy sötétség pont felhasználásával a kémszem más számára nem látható/felfedezhető semmilyen módon.


16. szint: Titkos ajtó: A varázsló elmormol egy bonyolultabb igét, melynek hatására a varázsló által kiválasztott ajtó, mely egy zárt szobába nyílik, teljes mértékben átveszi a körülötte lévő fal anyagát, beleolvad környezetébe. A zár, kilincs eltűnik róla, a varázsló speciális nyitási módot találhat ki (pl. egy kő benyomása). Az ajtónak csak a nyílt helyiség felőli oldala változik meg (a szoba felőli nem), így belülről kényelmesen kinyitható. Egy sötétség pont felhasználásával az ajtó semmilyen mágiával nem fedhető fel (pl. kijárat varázslat).


17. szint: Feltárás: A varázsló elmormol egy rövid igét, melynek hatására a varázshasználó által ismert ajtó, kapu, átjáró stb. átengedi, kinyílik a varázslónak, így szabadon átjuthat rajta, legyen az bármilyen mágiával vagy fizikai eszközzel lezárva. Egy fény pont felhasználásával a hatás mindenkire kiterjeszthető, akinek az adott átjáróról adott pillanatban tudomása van.


18. szint: Hangutánzás: A varázsló megköszörüli a torkát, melynek hatására a varázsló fél órán keresztül képes egy általa korábban hallott személy hangját tökéletesen leutánozni.


19. szint: Mentális fonál: A varázsló szemét becsukja, majd elmormol egy bonyolultabb igét, melynek hatására képessé válik mentális kapcsolat létrehozására egy általa ismert (arcát vagy hangját fel tudja idézni) személlyel. Egy fény pont felhasználásával a célponthoz gondolatban tud beszélni, egy sötétség pont használásával a célpont gondolatát tudja olvasni, míg egy fény és sötétség pont felhasználásával együtt, mindkettőt. A célpont nem érzi, ha valaki más hallja a gondolatait, ha beszélnek így hozzá, akkor is a saját hangján hallja a fejében a szavakat. Ha a mágus kinyitja a szemét, a varázslat megszűnik.


20. szint: Térkapu: A varázsló egy bonyolultabb igét mormol, melynek hatására minden felhasznált fény pont után létre tud hozni egy-egy térkapu bejáratot, és minden felhasznált sötétség pont után egy-egy térkapu kijáratot. Bárhova, ha ismeri a helyszínt, ahol létrejönnek. Akárhány bejáratot és kijáratot létrehozhat egyszerre vagy külön-külön, de egy varázsló által létrehozott kapuk mind egy hálózatba csatlakoznak. Bármelyik térkapu bejáraton belépve el lehet jutni bármely térkapu kijáratba, de az, hogy az utazó hol lép ki a térkapuból, véletlenszerűen választódik ki az összes kijárat közül. További egy fény és egy sötétség pont felhasználásával egy bejárat és egy kijárat összeköthető, garantálva, hogy az adott bejáraton belépve az adott kijárathoz jut az utazó; ez az összeköttetés viszont csak egy évig (OOC év) áll fenn.


**********
///// Vér és halál
**********

1. szint: Véráldozat: A varázsló egy korábban felépített oltár előtt véráldozatot mutat be, melynek hatására az oltár 1. szintű Sötétség Oltárának számít, vagy ha már létező oltár volt, a szintje növekszik eggyel. 1. szintű oltárhoz bármilyen vérrel rendelkező élőlény jó; a további szintekhez értelmes élőlényeket kell feláldozni (Játékos Karakter, vagy azt kiváltó, mesélő által mozgatott karakterek), szintenként egyre erősebb lélekkel (2. szinthez 50, 3. szinthez 100, 4. szinthez 150 stb. hozzászólás minimum). Önmagát is feláldozhatja. Ha a feláldozott lény fény vallású, elég a fent írt hozzászólások fele. Egy áldozattal több szintnyi fejlesztés is lehetséges, ha az áldozat hozzászólásainak számából több egymás utáni szint is kijön. Egy varázsló száz hozzászólásonként egy oltárt hozhat létre, de akármennyit fejleszthet.


2. szint: A holttest vallatása: A varázsló elmormol egy bonyolultabb igét, melynek hatására az általa megérintett elhunyt élőlény által utoljára látott vagy hallott pillanatok (5 másodperc) megjelennek a varázshasználó elméjében.


3. szint: Vérpezsdítés: A varázsló elmormol egy rövid igét, melynek hatására fáradsága eltűnik, mintha frissen ébredt volna, de három kör múlva a varázsló végkimerültség állapotába kerül.


4. szint: Az élet felfüggesztése: A varázsló elmormol egy bonyolultabb igét, melynek hatására három órán át a tetszhalál állapotába kerül.


5. szint: Sötétség befogadása: A varázsló egy harmadiknál magasabb szintű oltár mellett imádkozva szíven szúrja magát, melynek hatására a fegyver, amivel ezt tette, eltűnik, a sebe begyógyul, az oltár tönkremegy, és az oltár szintjének négyzetének megfelelő mennyiségű sötétség pontot kap a varázsló. A varázsló örökre a vér és halál szolgálatában fog állni.


6. szint: Kérő idézés: A varázsló egy entitás igazi nevét kiáltja, melynek hatására az manifesztálódik előtte, beszélgethet és alkut köthet vele. A beszélgetés végeztével a lény szertefoszlik és visszakerül eredeti helyzetébe. Az entitás számára kár nem okozható az idézés közben, az entitás is csak az őt megidézőnek árthat.


7. szint: Vérkötelék: A varázsló vérző tenyérrel egy másik személlyel kezet fog, melynek hatására a kézfogás előtt elmondott egyezségüktől egyikük sem képes eltérni. Mind a varázsló, mind a másik személy egyszerűen képtelen felrúgni vagy megszegni az egyezséget.


8. szint: Hallucináció: A varázsló megérinti a célpont homlokát, melynek hatására a célpontot két körig borzalmas, szörnyű látomások gyötrik. Környezetét pokoli helynek, minden élőt ellenséges szörnyetegnek lát. Folyamatos illúziók kavarognak a fejében, a legrosszabb rémálmai válnak valósággá. Ha van kiemelkedően negatív élménye, újra és újra átéli az időtartam alatt.


9. szint: Fényfürkész: A varázsló elmormol egy egyszerűbb igét, melynek hatására képes megmondani a legközelebbi Fény Oltárának irányát, bármilyen messze is legyen. Ha valaki csak az oltárt keresi, mást nem tesz közben, a varázslatot nem szükséges újra és újra elmondani, hatása megmarad az oltár megtalálásáig, vagy a cselekvés felfüggesztéséig.


10. szint: Parancsoló idézés: A varázsló egy entitás igazi nevét kiáltja, melynek hatására az manifesztálódik előtte, beszélgethet vele, és egy rövid parancsot adhat neki. A parancs nem tartalmazhat az entitás létezésével összeegyeztethetetlen részletet. A beszélgetés végeztével a lény szertefoszlik, és visszakerül eredeti helyzetébe, majd megpróbálja teljesíteni a parancsot. Az entitás számára kár nem okozható az idézés közben, az entitás is csak az őt megidézőnek árthat.


11. szint: Rémálom: A varázsló megérinti a célpont homlokát, melynek hatására az olyan rémálmoktól fog szenvedni, hogy nem képes elaludni a következő kettő napban, aminek hatására a célpont a végkimerültség és az őrültség határára sodródik szép lassan.


12. szint: Kínbér: A varázsló elmormol egy rövid igét és közben önmagán egy hármas kategóriájú vágást ejt, ezzel megkétszerezi egy választott, éppen működő sötét varázslatának a hatóidejét vagy hatótávját (választható). Ismételhető, minden alkalommal a varázslat aktuálisan hátralévő ideje kétszereződik meg.


13. szint: Árnyékhullám: A varázsló elmormol egy bonyolultabb igét, közben feláldoz egy erős lelket (Játékos Karakter, minimum 50 HSZ-es), melynek hatására egy árnyékhullám indul ki a testéből, és 200 lépéses körzetben végigsöpör a környéken. Gömb alakban terjedve mindenen és mindenkin áthatol, az aktív nem vér és halál varázslatokat megszünteti/feloszlatja. A vér és halál mágiával idézett lények sebeit begyógyítja. A hatótávolságon belül egy körig kizárólag vér és halál varázslatok használhatóak.


14. szint: Báb: A varázsló elmormol egy bonyolultabb igét, melynek hatására átveheti egy más vér és halál vallású személy fölött az irányítást. A varázslathoz a varázsló elhasznál eggyel több sötétség pontot, mint amennyi a kijelölt célszemélynek van, ennek hiányában (ha nincs elég ilyen pontja) a varázslat nem jön létre. Az irányítás alatt a varázsló eszméletlen, a célpont testében mozog, és átél minden érzést, amit a célpont átél. A hatás megszűnik, ha a varázsló úgy dönt, vagy ha ő vagy a célpont teste meghal vagy eszméletét veszti.


15. szint: Feltámasztás: A varázsló egy egész estés rituálé alatt feláldoz három erős lelket (Játékos Karakterek, mindegyikük legalább 100 hozzászólással), melynek eredményeképpen megnyílik egy kétszer két méteres koromfekete lyuk tőle pár lépésnyire, mintha nem is lenne mélysége, csak a talaj színe változott volna meg. A lyukból egy általa előre kiválasztott, vér és halál vallású, egy évnél (OOC év) nem régebben elhunyt személy teste emelkedik ki teljesen épen, függetlenül attól hogy milyen körülmények között halt meg, és hogy aztán mit tettek a tetemével. A rituálé végeztével a kapu bezárul, a testbe visszaszáll a lélek, szemei felnyílnak, és visszatér az élők sorába. Nem érzékeli, hogy mennyi idő telt el halála óta, mintha csak álomtalanul aludt volna időközben. Ruhája és felszerelése nincs, de képességei ugyanazok mint régen.


16. szint: Vérkapocs: A varázsló elmormol egy rövid igét, közben a kiszemelt áldozat friss (egy óránál nem régebben serkent) vérével a saját homlokára rajzol egy jelet. A következő három körben ha valamilyen fizikai sérülést elszenved, azt a vér tulajdonosa is pontosan ugyanúgy elszenvedi.


17. szint: Vérzékenység: A varázsló elmormol egy bonyolultabb igét, melynek hatására a célpont nem ellátott, vérző sebei az első körben, és onnan minden második körben (3, 5, 7 stb.) egyre hevesebben véreznek, aminek hatására mindig eggyel nagyobb kategóriájúnak számítanak. A varázslat addig hat, amíg a sebet el nem látják (akár alap szinten is, pl. egyszerű kötözés).


18. szint: Nekromancia: A varázsló elmormol egy bonyolultabb igét, melynek hatására egy holttestet állíthat nekromanciával szolgálatába. Az így irányított test vakon, gondolkodás nélkül követi a varázsló parancsait, viszont ereje attól függ, hány sötétség pontot áldoz fel a varázsló. Egy pont feláldozásával egy mindenből rossz; kettő pontért egy mindenből átlagos; négy pontért egy mindenből jó; nyolc pontért egy mindenből nagyon jó; tizenhat pontért pedig egy mindenből kiváló értékű szolga éled újra. A szolga fenntartása gyenge, de folyamatos koncentrációt igényel, így a varázslat hatóideje alapvetően tíz kör. Ez hosszabbítható újabb tíz körrel minden egyes fenntartott szolga után egy sötétség pont feláldozásával, enélkül az élőhalott összeesik, és ismét egyszerű halottként létezik tovább.


19. szint: Halál-bélyeg: A varázsló a levegőbe egy nyolc ágú csillagot rajzol, melynek hatására az általa látott célpont homlokán egy fekete halál-bélyeg jelenik meg. A célpont húsz kör múlva meghal, ha a bélyeg nem kerül le róla. A bélyeget leszedni a létrehozója tudja, vagy ha a célpont fény oltárának hatóterületén belülre kerül, az automatikusan megszűnik.


20. szint: Utolsó bosszú: A varázsló egy sötétség oltáron szertartásos módon feláldozza magát, melynek hatására az áldozati fegyverre kent másik (egy) személy vérének a tulajdonosa szintén azonnal meghal.



7. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2016-11-12 19:37:39
 ÚJ
>Emphus avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Adminisztrátor
IC üzenetek: 0
OOC üzenetek: 5971
Kedves Mind,

Az istenek és vallások bejövetelével néhány változtatás, főként bővítés kerül a varázslati rendszerbe. Még sok apróság nincs konkretizálva, véglegesítve a tervekbe, de hogy ne csak üres várakozások legyenek, íme néhány dolog, ami tervezve van:

- lesz elementáris mágia, ami gyakorlatilag meg fog felellni a mostani hat elementáris ág varázslatainak (független varázslatok nélkül), ezek egyébként nem fognak változni
- a jelenlegi független varázslatok egy része megszűnik, egy része pedig átalakul vallás alapú, szakrális mágiává, és további szakrális mágiákkal kiegészülve fog működni, gyakorlatilag három, kizárólag affinitás alapú, valláshoz kapcsolódó mágiaként

Ami fontos:
1. Minden elvesztett, átalakult varázslatért igényelhető lesz kárpótlás, bár a számításaim szerint minimálisan fogja érinteni a karaktereket a dolog, főleg a nem független varázslatok érintetlenül hagyása miatt.

2. A karaktereddel majd el kell döntened, hogy főleg elementáris vagy szakrális varázsló vagy;

a) az elementáris varázshasználók fogják tudni tanulni a mostani hat elementáris varázslati ágat pontosan ugyan úgy, mint eddig, de nem lesz lehetőségük szakrális (most független) varázslatokat tanulni és használni - ha ezt választod, minden független varázslatnak teljes mértékben visszakapod az árát a mostani alkudozásoddal számolva, vagy - az amortizáció figyelembevétele miatt - át is alakíthatod elementáris varázslatokra ezeket, ha a megfelelő szintet már elérted

b) a szakrális varázshasználók elérhetik majd a saját vallásukhoz tartozó összes szakrális varázslatot, továbbá bizonyos korlátozások mellett az elementáris varázslatokat is: tervek szerint a vallásodhoz kapcsolódó elementáris ágakat (minden valláshoz kettő tartozik) 8. szintig tanulhatod majd (5. szintig nap/hold esetén), a többit 5. szintig (3. szint nap/hold esetén) + ezen felül nyilván a saját vallásodhoz kapcsolódó szakrális mágiák teljes mértékben elérhetőek lesznek számodra

Ezek csak vázlatok, most nem kell egyből fejvesztve rohanni ki a világból. Amikor eljön az ideje, minden érintett karakter kapni fog valamilyen értesítést erről, benne személyre szabottan összefoglalva a lehetőségeit, hogy miket választhat, és ennek következményeként az, hogy melyik varázslatokat kell visszaváltania pénzre, és melyik varázslatokat válthatja vissza pénzre, ha egyes lehetőségeket választ. És, hogy pontosan mennyi pénzre.

Jelen felállás szerint úgy becsülöm, hogy kb. három aktív karaktert érint lényegében a változtatás, de nekik is van olyan választási opció, amivel nagyrészt mindent megtarthatnak, legfeljebb az újdonságokat nem fogják tudni kiaknázni. Ez az ő döntésük lesz, hogy mit szeretnének, akár válthatnak is, a tanulásra elköltött értékeket pedig átvezetem úgy, mintha eredetileg is a másik irányban tanultak volna.

Ami pedig talán a legfontosabb:
Tervek szerint még novemberben visszatér a mágia tanulás teljes egészében.


6. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2016-01-09 14:15:40
 ÚJ
>Emphus avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Adminisztrátor
IC üzenetek: 0
OOC üzenetek: 5971
Mostantól minden varázslat eggyel több manát fogyaszt el mint eddig (azaz az 1. szintű mágia is már 2 manát fogyaszt). Ezzel párhuzamosan a globális kalandokban (mint amilyen a második szál is) ne töltődik vissza mana.


5. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2015-10-23 22:54:56
 ÚJ
>Emphus avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Adminisztrátor
IC üzenetek: 0
OOC üzenetek: 5971
Pár apró módosítást eszközöltem a két idézés varázslaton. Igazából a lényegét egyik sem változtatta meg.

Ezen kívül az idéző kör mostantól 15 szintű, a gyík ereje 14. szintű, a teljes mana aura pedig 13. szintű varázslat lett.

A hozzászólás írója (Emphus) módosította ezt a hozzászólást, ekkor: 2015.10.23 23:01:39


4. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2015-07-07 17:45:58
 ÚJ
>Emphus avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Adminisztrátor
IC üzenetek: 0
OOC üzenetek: 5971
Apró módosítások: mostantól a varázslatok rendszerbeli hatása pontosabban meg van adva: az összes sebző varázslathoz odakerült, hogy a harcrendszerben hányas kategóriájú sebzésnek fele meg (max. 5-ös szint van, tehát nincs azonnali ölés), illetve pár helyen kiegészült még módosítókkal (pl. -1 fájdalomtűrés).

Ezen kívül egy apró változtatás:
Az Olvasztó aura mostantól nem 5., hanem 6. szintű varázslat, míg a Fényeltérítés nem 6., hanem csupán 5. szintű lett. Helyet cseréltek kb.


3. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2014-08-25 10:23:16
 ÚJ
>Emphus avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Adminisztrátor
IC üzenetek: 0
OOC üzenetek: 5971
Ez nem ötletelős téma, és a rendszer nem került átalakításra. Amit te írsz, ráadásul a játék részét képezi, hisz egy varázsolni kívánó lovag költ igemondásra, míg egy tolvaj jó eséllyel nem. Továbbá rengeteg helyen lehetett már látni a fórumban elrontott varázslatokat, csak kéne figyelni a hozzászólásokat. Jelenleg is odaírja a hozzászólás végére, hogy sikerült-e vagy sem.


2. hozzászólás ezen a helyszínen: Játékon kívüli fórum
Üzenet elküldve: 2014-08-25 08:36:29
 ÚJ
>Ryrin Bessin avatarja! Úgy tűnik a kép nem megjeleníthető.

Rang: Tapasztalt játékos
IC üzenetek: 416
OOC üzenetek: 270
Ha már az átalakításnál járunk, lenne egy ötletem. Elméletileg egy varázslat nem mindig sikerül, de bevallom, én még nem találkoztam olyannal, hogy ne sikerült volna. Lehetne esetleg olyat csinálni, hogy a mágusok és a papok esetében mindig sikerül a varázslat, a többi kasztban pedig meg lenne határozva az arány, amennyi sikerül. Pl. Egy lovagnak magas lenne, mert művelt, de egy tolvajnak némileg alacsony stb...

A varázslat végére meg oda lehetne írni, hogy sikerült-e vagy sem. Ez némileg színesítené a szorult helyzetben lévők érvényesülését. Ha nem jó helyre írtam volna a sorokat, áthelyezheted és bocs érte.

Hát ennyi.


1-20 , 2-21