Pontok, értékek, tulajdonságok, képességek
Jelenleg szerepjátékunkban 20 különböző karaktert meghatározó értéket találhatsz. Ebből 6 tulajdonság és 14 képesség, képzettség. Szeretnénk megjegyezni, hogy ezek az értékek alapvető szinten nem befolyásolják a játékmenetet, hogyha nem szeretnél, csak irányadónak tekinthetőek. Természetesen egy gyenge karakter nem fog tőből kicsavarni egy fát, de olyan NINCS, hogy a karaktered nem tud tíz fekvőtámaszt lenyomni, mert csak jó, és nem nagyon jó az ereje, ahogy szkanderban sem feltétlenül az nyer, aki erősebb (bár nyilván bír valamekkora befolyással), tehát nincs ilyen konkrét rendszer építve, a játékmenetet csak a leginkább elrugaszkodott példákban korlátozzák le, nem gátolják a fantáziád kiélését.Kasztok aktív képességei
Kezdetnek szeretnénk jelezni, hogy minden kasztnak vannak aktív, a játéktéren kijátszható képességei, amivel mókás dolgokat lehet csinálni. Pár passzív képesség ezekhez hozzájárul ráadásul. Bővebb információt az egyes kasztok leírásánál olvashatsz. De vissza az értékekhez és pontokhoz...Hétfokú skála
Az értékek alapvetően értékként számolódnak, de karakterlapon a fajod és kasztod alapján kap egy szöveges jellemzést, ami egy hétfokú skálán mozog: nagyon rossz, rossz, átlagos, jó, nagyon jó, kitűnő és legendás. Szeretnénk megjegyezni, hogy ezek relatív jelzések, nem a valósághoz viszonyítandóak, hanem az adott világhoz, és főként más karakterekhez. Ha a karaktered ereje "jó" és találkozik egy "rossz" erejűvel, akkor hozzá képest tényleg jó erőben lesz a karaktered, de ha egy "kitűnő" erejűvel találkozik, akkor hozzá képest a karaktered ereje rossz lesz természetesen.Hozzávetőlegesen ha az átlagost nézzük 100%-os teljesítménynek, az alábbiakat jelentik a szöveges értékelések: nagyon rossz ~60% és alatta (min. 50%); rossz ~80%; átlagos ~100%; jó ~120%; nagyon jó ~140%; kitűnő ~160%; legendás ~180% és fölötte (max. 200%). Fontosnak tartjuk itt megemlíteni, hogy egy frissen regisztrált karakter tipikusan kicsit átlagosnál gyengébb, de rövid játék után átlagosnak tekinthető, ill. regisztrációnál 3. vagy magasabb szintet választva kb. átlagos. A legendás érték nagyon kevés karakternek adatik meg, egy régebbi játékos is általában a fejlesztett értékekekben "csak" nagyon jó vagy kitűnő. Érdemes már regisztrációnál is a kívánt értékekre rakni, és nem átlagosan szétosztani a pontokat, de 1 vagy 2 pontot viszont mindenhova érdemes rakni.
Tehát Te regisztrációnál és szintlépésnél is pontokat osztasz el, de egy (titkos) képlet alapján a karakterlapodon nem (csak) az értékek jelennek meg.
Fontos megjegyeznünk, főleg magasabb szintű karakterek számára, hogy nagyon rossz-tól egészen nagyon jó-ig egy lépés az egy "egységnek" felel meg a hétfokú skálán, nagyon jó-ról kiválóra és kiválóról legendásra azonban kettő-kettő "egység" a váltás. Ez többek között varázsitaloknál fontos, amik a tulajdonságo(ka)t növelik. Ott, ha azt látod, hogy néhány egységgel növel a hétfokú skálán, akkor vedd figyelembe az előzőeket!
Tulajdonságok
A tulajdonságokat alapvetően a fajod befolyásolja, a fajtól függ. De jelentős részben alakíthatod azzal, hogy mennyi pontot osztasz szintlépésnél vagy regisztrációnál az egyes értékekre.Erő: a karakter fizikai ereje és teherbírása.
Ügyesség: magába foglalja azt, hogy a karakter hogy tudja az egyes mozdulatokat végrehajtani, amit előtte kitalál, hogy úgy fogja csinálni - pl. egy harcban mennyire tud alkalmazni egy trükköt, amit éppen kiötlött, vagy épp apró dolgokban a kézügyessége mennyire van jelen, és meg tudja-e jól csinálni a mozdulatsort, amit kigondolt.
Gyorsaság: a karakter fizikai gyorsasága, az adott mozdulatokat milyen sebességgel tudja végrehajtani. Ide lehet érteni a reflex azon részét, ami ténylegesen a mozdulat elvégzéséért felel (tehát nem az idegrendszer válaszidejét).
Intelligencia: magába foglalja a karakter szellemi képességeit, legyen az helyzetfelismerés, dolgok megértése vagy összekombinálása stb. Éppen ezért szerepet játszhat a reflexben is, bár csak kisebb mértékben, egy jól kiötlött támadás esetében azonban ettő is függhet, hogy leblokkol-e a védekező fél. A karakter akaratereje is részben ebből származik.
Állóképesség: magas fokú teherbírást vagy fizikai fáradságot mennyire bírja a karakter. A szellemi fáradság egy része is idetartozik, mert az akaraterő részben az állóképességből származik.
Karizma: a karakter kisugárzása, megnyerése, meggyőzőképessége, illetve megfélemlítőképessége. Az, hogy milyen jól hazudik valaki, az is nagyban függ tőle. Hogy látnak mások, és hogy akarod, hogy lássanak mások, ez a kisugárzásod, ez a karizma.
Képességek, képzettségek
A legtöbb képesség evidens, de egy rövid írást mindegyikhez megadtunk. A kaszt befolyásolja aképességeidet, de nagy mértékben az általad kiosztott pontoktól függ. Általában csak néhány képességben lehet kiemelkedően jó, a többiben meg sokszor az átlagos szintet sem éri el a karakter.Alkudozás: beletartozik, hogy lealkudd az árat a piacon, de az is, hogy drágábban adj el valamit. Jelentősen befolyásolja a játékban azt, hogy mit mennyiért vehetsz meg.
Álca: a környezet felhasználása arra, hogy elbújj vagy elvegyülj mások között.
Alkímia: annak a mértéke, hogy a különböző varázsitalokat milyen mérttékben ismered, ezekből tudsz-e új hatású italokat lérehozni (bájitalok keverése, kotyvasztás). Alapszinten tartalmaz növényismeretet is.
Célzás: távolsági fegyverekkel való harcban számít, de egyszerű játékokban vagy egy kő eldobásában is fontos szerepet játszhat.
Tolvajlás: avagy zsebmetszés. Milyen könnyen és mennyire észrevétlenül tudod elemelni valakinek a pénzét. Csak maga a lopás cselekvés esetében számít, az odalopózásban nincs szerepe.
Tanulás: milyen könnyen és milyen gyorsan tudod befogadni a megtanulandó ismereteket (tipikusan mágia, de akár írás és olvasás).
Keresés: egyszerű tárgyak megtalálása, a terep végigkutatása, olyan dolgok meglátása, amik fölött más elsiklik, azaz kutakodás, oda nem illő vagy akár odaillő dolgok kiszúrása, tudatos megtalálása.
Igemondás: idegen nyelvek esetében a kiejtés, beszédgyorsaság, de akár részegen nyelvtörők szavalására is alkalmas lehet. A lényeg, hogy betanult szövegnek kell lennie, mint pl. varázsigék.
Nyelvismeret: más nyelvek ismerete, a megismert nyelvekből szavak jelentésének kikövetkeztetése, más nyelvek megtanulásának képessége.
Emberismeret: más emberek kiismerése és akár a hazugságok felderítése (magas érték esetén).
Nyomolvasás: magának a nyomnak a megtalálásához nem árt némi keresés képesség, de a nyom értelmezése, ideje, fontossága nem mindegy. Ennek a meghatározásában segít a nyomolvasás.
Fájdalomtűrés: a karakter mennyire bírja a fájdalmat, legyen az bármilyen forrásból. Mennyire bírja visszatartani a fájdalom kimutatásának, és mennyi fájdalom esetén veszti el eszméletét.
Fegyveres harc: a fegyverrel való bánásmód. Tipikusan azt mondja meg, hogy egy nem ismert fegyverfajtával inkább megvágod-e magad, vagy egyből ügyesen forgatod, de természetesen a rég használt fegyverednél sem mindegy, hogy milyen ez az érték, ott i tudsz ügyetlenkedni, ha alacsony.
Pusztakezes harc: annak mértéke, hogy puszta kézzel milyen jól tudsz harcolni, beleértve a mozdulatsorok precíz véghezvitelét.
Maximális értékek
A pontok elosztását szintlépésnél tudod megtenni, ezt akár egyesével is elvégezheted. Az egyes szöveges kategóriák átlépési pontjai titkosak, ezeket neked kell kitapasztalni.Fontos! A minden tulajdonságból el fogod tudni érni a faji maximumot, ám nem minden képességből tudod ezt megtenni. Érdemes a karaktered stílusához igazítva fókuszálni egyes képességekre, vagy elosztani mind között. A karaktertervezést támogatandó az egyes faj-kaszt kombinációk maximális elérhető értékeit közkinccsé tesszük tulajdonságonkénti, illetve képességenkénti bontásban.
Ezt ITT érhetitek el.